Platformy reklamowe – jak wybrać odpowiednią dla swojej branży?
3 min
3 min
W sieci działa wiele platform reklamowych, dzięki którym możesz dotrzeć do potencjalnych klientów. Wybierając odpowiednie, zwiększasz szansę na sukces. Nie jest powiedziane, że tylko jedna platforma przyniesie Ci oczekiwane wyniki. Sprawdź, które z nich najlepiej sprawdzą się w Twojej branży. Jakie są zalety poszczególnych platform?
Na początku zastanów się, jakich odbiorców chcesz pozyskać. Niektóre platformy umożliwiają dotarcie do bardzo zróżnicowanego targetu, ale są i takie, które pozwalają trafić do ściśle określonej grupy potencjalnych klientów.
To bezdyskusyjny lider, jeśli chodzi o platformy reklamowe w sieci. Jeśli inwestujesz w pozycjonowanie, to Google Ads jest znakomitym uzupełnieniem Twoich działań, gdyż dzięki temu systemowi reklamowemu możesz pozyskiwać ruch z wyników Google już od pierwszego dnia prowadzenia kampanii. Całkowity przychód Google w 2023 r. wyniósł około 305,6 mld USD, a 77% firma osiągnęła z reklam. W ramach Google Ads możesz się reklamować nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również na stronach należących do sieci Google. Dotrzesz także do użytkowników Youtube i Gmaila. Platforma zapewnia wiele różnych formatów reklamowych i mnóstwo narzędzi, dzięki którym możesz monitorować wyniki i optymalizować działania.
Źródło: https://www.statista.com/statistics/266206/googles-annual-global-revenue/
Facebook Ads
Każdego dnia z Facebooka korzysta ponad 2 mld internautów. To zdecydowanie najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie. Liczba użytkowników w Polsce wynosi około 25 mln. Jednym z jego największych plusów jest możliwość dotarcia do bardzo precyzyjnie dopasowanej grupy odbiorców. Możesz określić miejsce ich zamieszkania, wiek, płeć, zainteresowania, zachowania zakupowe i nie tylko. Wśród odbiorców znajdziesz zainteresowanych dosłownie wszystkim. Do dyspozycji masz również mnóstwo narzędzi analitycznych.
Źródło: https://www.facebook.com/
LinkedIn Ads
W ramach tej platformy możesz dotrzeć do odbiorców biznesowych. Użytkownikami LinkedIn są firmy i specjaliści, osoby zajmujące wysokie stanowiska. Zaletą tego systemu jest możliwość bardzo precyzyjnego definiowania grupy docelowej. Możesz określać odbiorców reklamy na podstawie stanowiska, doświadczenia, umiejętności, lokalizacji i nie tylko. Do dyspozycji masz różne formy reklamowe, w tym: reklamy tekstowe, wideo czy karuzele. Popularność LinkedIn w Polsce regularnie rośnie. Obecnie ma 6,7 mln użytkowników.
Źródło: https://www.klientboost.com/linkedin/linkedin-advertising-statistics/
Instagram Ads
Kolejnym serwisem społecznościowym, który daje Ci możliwość reklamowania biznesu, jest Instagram. W wielu branżach sprawdza się on znakomicie. Na pewno weź go pod uwagę, jeśli oferujesz odzież, kosmetyki lub działasz w branży turystycznej. Możesz korzystać z reklam w postaci zdjęć czy wideo. Dużą zaletą platformy jest precyzyjne targetowanie. Miesięczna liczba użytkowników tego serwisu społecznościowego wynosi ok. 2 miliardy. Posty znanych twórców osiągają ogromne zasięgi. Na poniższej liście znajdziesz kilka przykładów.
Źródło: https://www.searchenginejournal.com/instagram-facts/314439/
TikTok Ads
Kiedy wydawało się, że żaden serwis społecznościowy nie zdoła osiągnąć wyników robiących różnicę, pojawił się TikTok, który obecnie ma ponad 2 miliardy użytkowników miesięcznie. Dodawane w nim krótkie filmy mogą osiągać znakomite zasięgi. Choć serwis ten może Ci się kojarzyć z witryną przeznaczoną głównie dla nastolatków, to w praktyce zdecydowaną większość jego użytkowników stanowią dorośli. Możesz bardzo precyzyjnie targetować reklamy m.in. na podstawie wieku, płci, lokalizacji czy zainteresowań. Do dyspozycji masz narzędzia, dzięki którym łatwiej stworzysz przyciągające uwagę materiały.
Źródło: https://www.yellowhead.com/blog/tiktok-facts-and-stats/
To oczywiście nie wszystkie platformy reklamowe dostępne w sieci. Własne mają m.in. Allegro, X czy Pinterest. Przetestuj ich możliwości!
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.