Pozycjonowanie czy AdWords – co wybrać?
3 min
3 min
Na skróty
Marketing internetowy odgrywa bardzo ważną rolę w każdym biznesie. Wiele osób nie wie jednak, jaką formę tego marketingu wybrać. Nie wszyscy również zdają sobie sprawę z tego, czym jest pozycjonowanie oraz czym reklamy Google AdWords. W tym artykule przedstawiamy ci definicję pozycjonowania, definicję AdWords, wskazujemy podstawowe różnice oraz doradzamy co wybrać. Postaw na taki marketing internetowy, który przyniesie najwięcej korzyści Twojej firmie.
Pozycjonowanie stron internetowych to usługa, która polega na prowadzeniu działań skupionych na zdobyciu jak najwyższej pozycji strony internetowej w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron internetowych to usługa, która składa się z działań:
Te pierwsze to optymalizacja stron internetowych pod kątem algorytmów wyszukiwarki. W związku z tym eksperci, którzy zajmują się pozycjonowaniem, dbają między innymi o:
Z kolei drugi obszar działań to między inni budowanie bazy linków zewnętrznych, działania w mediach społecznościowych, a także content marketing. Działania SEO On Site oraz SEO Off Site wzajemnie się uzupełniają. Trzeba jednak pamiętać o tym, że budowanie wysokiej pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania jest procesem długofalowym.
Pamiętaj, że pozycjonowanie może być realizowane lokalnie:
Google AdWords to system reklamowy. W kwestii zasięgu jest on bezkonkurencyjny. Od 24 lipca 2018 roku wspomniany system występuje pod nazwą Google Ads. Pozwala on między innymi na publikowanie reklam tekstowych, graficznych, a także materiałów filmowych. Tego typu reklamy pojawiają się później w sieci wyszukiwania Google. Wyświetlają się one wyżej niż organiczne wyniki wyszukiwania. Aktualnie wyszukiwarka internetowa Google dąży do tego, aby reklamy Google Ads były maksymalnie widoczne. Nawet kosztem organicznych wyników wyszukiwania. Reklamy Google Ads można wykorzystać bez względu na to, jaki stawiasz im cel. W związku z tym możesz między innymi:
Opisywany system reklamowy ma bardzo inteligentne i zaawansowane funkcje optymalizacji stawek.
Zamiast zdecydować się na jedną z tych dwóch usług, lepiej jest je połączyć. Takie działania marketingu internetowego dają bowiem najlepsze efekty. Połączenie pozycjonowania oraz Google Ads sprawia, że link do Twojej strony internetowej może pojawić się zarówno w wynikach organicznych, jak i w reklamach produktowych oraz tekstowych Google Ads. Pamiętaj jednak, aby decydując się na połączenie obu usług, skorzystać z oferty agencji SXO. Godną polecenia firmą w naszym kraju jest Semcore. Co prawda możliwe jest realizowanie takiego marketingu na własną rękę, ale eksperci robią to znacznie efektywniej.
Korzystanie z usługi pozycjonowania oraz Google Ads nie wyklucza się wzajemnie. Wręcz przeciwnie. Oba te działania doskonale ze sobą współpracują. Dobrze je ze sobą połączyć choćby ze względu na to, że maksymalizujesz wtedy ruch na stronie internetowej, a także podnosisz sprzedaż. Inwestycja w SEO buduje bazę strony internetowej i zapewnia długofalowe rezultaty. Na efekty trzeba jednak nieco dłużej poczekać. Z kolei Google Adwords ma inteligentne i zaawansowane możliwości targetowania. Dodatkowo wyniki tej usługi pojawiają się bardzo szybko. Pamiętaj jedynie o tym, aby decydując się na marketing internetowy, skorzystać z oferty sprawdzonej agencji. Tylko w takiej sytuacji możesz być bowiem pewien jakości usług, z których skorzystasz. Przekonaj się, jak wiele może ci dać zarówno pozycjonowanie, jak i Google Ads.