PozycjonowaniePerformance marketing

Pozycjonowanie i reklama w branży kosmetycznej

4 min czytania
Pozycjonowanie i reklama w branży kosmetycznej

Branża kosmetyczna w Polsce to nie tylko duże korporacje produkujące czy sprzedające kosmetyki, ale też małe drogerie, zakłady kosmetyczne oraz niewielkie przedsiębiorstwa tworzące kosmetyki rzemieślnicze. Każdy z tych podmiotów chce pozyskać jak największą liczbę klientów na bardzo mocno „nasyconym” rynku. Jeżeli prowadzisz firmę z branży kosmetycznej, odpowiednio przygotowane działania SEO i reklama firmy kosmetycznej w sieci może być dla Ciebie kluczem do sukcesu. 

Pozycjonowanie i reklama w branży kosmetycznej

Zdj 1. Jak pozycjonować i reklamować salon kosmetyczny lub sklep z kosmetykami?

Źródło: https://pixabay.com/photos/beauty-saloon-chairs-beauty-saloon-569111/

Pamiętaj, że SEO branży kosmetycznej oraz inna forma reklamy internetowej musi być oparte na rzetelności, użyteczności z punktu widzenia klienta, uczciwości oraz prawidłowym doborze słów wyznaczających trend. To istotne, ponieważ w dobie AI algorytmy wyszukiwarki analizują kompletną treść na stronie internetowej, a próba „oszukania” odbiorców i robotów indeksujących może skończyć się problemami z ewidencjonowaniem strony np. w wynikach wyszukiwania Google.

Dlaczego pozycjonowanie branży kosmetycznej może być tak istotne?

Pozycjonowanie w branży kosmetycznej to jeden z najbardziej skutecznych elementów prowadzenia działań marketingowych. SEO ułatwia dotarcie do nowych klientów, poprawiając jednocześnie szansę na zwiększenie współczynnika konwersji.

  • Duża konkurencja na rynku – reklama firmy kosmetycznej w tradycyjnej formie utrudni przebicie się przez dużą konkurencję, nawet na rynku lokalnym. SEO ułatwi dotarcie z treściami do osób niezdecydowanych i wygenerowanie wysokiego ruchu na stronie, przekładającego się na wzrost sprzedaży.
  • Problem z wysokimi kosztami tradycyjnej reklamy – tradycyjna reklama outdoor lub reklama w mediach jest droga. Pozycjonowanie możesz dopasować do swojego budżetu, nawet jeżeli jest on na początku niewielki.
  • Młodsza grupa odbiorców – pozycjonowanie w branży kosmetycznej można dopasować do młodszej grupy odbiorców, szukających odpowiedzi na swoje pytania w wyszukiwarce tradycyjnej lub AI. 
  • Dopasowanie reklamy do potrzeb klienta – możesz tak ukierunkować content i działania SEO, aby np. odpowiadał on na potrzebę wyszukania salonu kosmetycznego w danym mieście lub rzemieślniczych kosmetyków do zastosowania na skórę dojrzałą.
  • Szansa na wysoki współczynnik konwersji – powyższe sprawia, że na Twoją stronę wejdą naprawdę zainteresowani klienci. To z kolei ułatwia sprzedaż produktu i usługi.
Zobacz  Reklama sklepu zoologicznego — jak skutecznie promować sklep zoologiczny online?

Pozycjonowanie w branży kosmetycznej – na co zwrócić uwagę?

Pamiętaj, że na pozycjonowanie zdecydują się również Twoi konkurenci, jeżeli mają na to odpowiedni pomysł. Oznacza to, że nie możesz w działaniach SEO skupić się tylko na wyszukaniu najpopularniejszych fraz kluczowych i budowaniu sieci linków. Konieczne jest wyjście poza schemat, poszukując działań opartych m.in. na SEO AI. 

  • Pozycjonowanie lokalne – jeżeli zaczynasz, poszukaj klientów w swojej miejscowości lub regionie. „Kosmetyki rzemieślnicze Kielce” szybkiej trafią do Twoich odbiorców niż tylko „kosmetyki rzemieślnicze”. Pozycjonowanie lokalne jest tańsze, skuteczniejsze na początku i pozwala na przebicie się wśród konkurencji. Wadą jest ograniczona liczba potencjalnych odbiorców.
  • Dobór fraz – pamiętaj, aby umiejętnie dobrać frazy, które umieścisz na stronie. Te muszą odpowiadać na zapotrzebowanie Twoich klientów, ale jednocześnie powinny być powiązane z Twoim asortymentem i usługami. Jeżeli np. nie posiadasz kremów dla dojrzałych kobiet, nie używaj frazy „kremy przeciwzmarszczkowe 50 plus”. To nie tylko obniży pozycję w wyszukiwarce, ale może też utrudnić wywalczenie wysokiej pozycji w Google. 
  • Pamiętaj o contencie – w dobie AI treść na stronie nie może mieć tylko fraz kluczowych. Ta musi być użyteczna dla klienta. Teksty blogowe muszą odpowiadać na istotne pytania (np. jak długo działa dany krem), a opisy produktów i kategorii koniecznie muszą być rzetelne (np. wskaż na przeciwskazania do stosowania, parametry, skład itd.).
  • Prawidłowe budowanie linkowania – dawno skończyły się czasy, w których promowane są linki w ilościach hurtowych. Skup się na pozyskiwaniu linków z rzetelnych, eksperckich źródeł. Jeżeli linkować będą Cię wiarygodne i eksperckie strony, wiarygodność witryny firmy w oczach algorytmów Google zacznie rosnąć.
  • UX strony – na koniec pamiętaj o zasadach user experience. Prosty sposób zamówienia produktu, łatwość odszukania odpowiedniej usługi, bezpieczny system płatności, dopasowanie strony do różnych urządzeń (tzw. responsywność). To wszystko promują dziś roboty indeksujące. 
Zobacz  Reklama firmy budowlanej w Internecie - Poradnik

Pozycjonowanie i reklama w branży kosmetycznej

Zdj 2. Konkretyzowanie fraz to sposób na sukces w SEO

Źródło: Google

Reklama firmy kosmetycznej – pozostałe sposoby na promowanie produktów i usług

Reklama firmy kosmetycznej to nie tylko pozycjonowanie. Jakiego rodzaju techniki promocji w sieci warto jeszcze zastosować, aby dotrzeć do swoich klientów?

  • Content marketing – buduj wewnętrzny i zewnętrzny content. Regularnie publikuj użyteczne teksty na blogu (odpowiadające na pytania dotyczące Twojego asortymentu, ale nie tylko), publikuj treści na zewnętrznych portalach czy forach branżowych. To zaprocentuje rozpoznawalnością marki, budowaniem pozytywnego wizerunku i zwiększoną sprzedażą.
  • Reklamy CPC – reklamy typu Google Ads czy Facebook Ads skutecznie zwiększą sprzedaż produktów (np. kosmetyków, perfum etc.), trafiając do naprawdę zainteresowanych klientów.
  • Influencer marketing – ciekawym sposobem na pozyskanie kolejnych odbiorców jest współpraca z influencerem, który np. skorzysta z Twoich usług lub zreferuje przygotowane przez Ciebie produkty.
  • Social media marketing – promowanie się w mediach społecznościowych takich jak TikTok, Instagram i Facebook jest skutecznym sposobem na promocję samej marki, ale też zastosowania produktów lub ukazania korzyści z zastosowania usług, które świadczysz.

Stosując powyższe techniki, rozwijając marketing internetowy i inwestując w promocję, możesz z małej firmy zrobić duże przedsiębiorstwo w stosunkowo niedługim czasie. Pamiętaj jednak, że nie wszystkie efekty zauważysz od razu. Działania promocyjne warto powierzyć specjalistom, którzy z jednej strony skutecznie wygenerują ruch i sprzedaż na stronie, a z drugiej potrafią optymalizować koszta (np. wiedzą, jakie techniki SEO można zastosować, aby poprawić współczynnik konwersji). Powodzenia!

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy