Profesjonalny copywriting – dlaczego warto zainwestować? 5 kluczowych powodów
3 min
3 min
Na skróty
Profesjonalny copywriting jest najbardziej potrzebny przede wszystkim w branży e-commerce oraz większości sektorów usługowych. Poprzez prawidłowo stworzone opisy produktów, kategorii oraz artykuły blogowe, można zwiększyć wartość SEO swojej witryny, a w konsekwencji poprawić pozycje swojego serwisu na najważniejsze frazy kluczowe pod kątem sprzedażowym. W dzisiejszym artykule przedstawimy 5 powodów, dla których warto zainwestować w profesjonalny copywriting! Miłej lektury.
Umiejętnie napisane treści pod kątem SEO (ang. Search Engine Optimization) mogą zdecydowanie zwiększyć autorytet Twojej strony w Google. Wpłynie to pozytywnie na jej pozycjonowanie, a w konsekwencji na zwiększenie rankingu serwisu w wyszukiwarkach.
Dlaczego to takie ważne? Ponieważ 68% kliknięć prowadzi do pierwszych pięciu wyników wyszukiwania. Dzięki widoczności w TOP 5 możesz pozyskać największą rzeszę stałych i zdecydowanych klientów w jak najkrótszym czasie. Copywriterowi zlecisz wykonanie między innymi:
Zwróć uwagę na to, aby treści były przyjazne nie tylko pod kątem SEO, ale także pod względem UX (ang. User Experience). Dzięki temu użytkownicy będą mogli w łatwy sposób zeskanować tekst i podjąć ewentualną decyzję zakupową.
Inwestując w profesjonalny copywriting, unikniesz duplikacji treści, inaczej nazywanej tzw. duplicate contentem. To bardzo powszechne głównie w sektorze e-commerce, gdzie właściciele sklepów kopiują opisy od producenta. Obecnie można je stworzyć “od zera” za pomocą narzędzia ChatGPT, natomiast jakość w tym przypadku będzie mało satysfakcjonująca.
Dobry copywriter stworzy wysokiej klasy opis produktu lub kategorii, który z dużym prawdopodobieństwem zarankuje przynajmniej w TOP 10 wyników wyszukiwania. ChatGPT natomiast przygotuje opis produktu, kategorii lub wpis blogowy – będzie go jednak trzeba poddać profesjonalnej korekcie (nieco tańszej niż pisanie “od zera”). Za tego typu działania również odpowiadają profesjonalni copywriterzy.
Angażujące treści wysokiej jakości, wyróżniające się merytorycznym wydźwiękiem, pomogą zbudować zaangażowanie wokół Twojej marki, a w konsekwencji poprawić jej wizerunek. Dzięki temu potencjalni kupujący staną się bardziej lojalni i chętni, żeby ponownie korzystać z proponowanej oferty.
Profesjonalny copywriting dotyczy nie tylko opisów produktów i kategorii w szeroko pojętym sektorze e-commerce, ale również prowadzenia bloga. Z pomocą zawodowego copywritera rozwiniesz swoją stronę w zakresie słów kluczowych z długiego ogona (powyżej 3-4 wyrazów). Jak podają najnowsze badania, wyszukiwania long tail SEO mają około 5% wyższy współczynnik klikalności niż frazy generyczne (ogólne).
Przykładem sklepu e-commerce, która inwestuje w profesjonalny copywriting blogowy jest Sephora.
Marka regularnie przyciąga nowych klientów poprzez widoczność w Google na frazy long tail SEO (czyli długi ogon). Dzięki temu zdecydowanie zwiększają prawdopodobieństwo dokonania marko- oraz mikro konwersji.
Zatrudniając profesjonalnego copywritera, możesz liczyć się z maksymalizacją makro- oraz mikro konwersji. Zazwyczaj jest to zakup produktu, skorzystanie z usługi lub wykonanie innego działania odpowiadającego za konwersję, m.in.:
Dobrym rozwiązaniem na maksymalizację makro- oraz mikro konwersji jest regularne tworzenie serii recenzji, rankingów oraz poradników w stylu “how-to” w celu jeszcze większego zaangażowania publiczności.
Profesjonalny copywriting pomoże Twojemu biznesowi wznieść się na wyżyny możliwości, a następnie wypracować solidną przewagę konkurencyjną. Warto zdecydować się na droższych copywriterów (np. w zakresie 25-30 zł netto za 1 000 znaków ze spacjami), aby uzyskać satysfakcjonującą jakość w stosunku do założeń projektowych. Jeżeli chcesz zweryfikować, czy opisy produktów, kategorii oraz artykuły blogowe na Twojej stronie są zgodne z zasadami SXO (ang. Search Experience Optimization), zdecyduj się na audyt SEO. Zespół Semcore wskaże wówczas wady oraz zalety Twojej witryny, a następnie zarekomenduje poprawki.