Promowanie strony internetowej – najlepsze sposoby
3 min
3 min
Na skróty
Samo stworzenie strony internetowej nie wystarczy do tego, żeby później na niej zarabiać. Jeśli czytasz tego bloga, to wiesz, że profesjonalne pozycjonowanie jest jedną z najważniejszych kwestii. Twoja witryna jest przejrzysta, ciekawa, ma wartościowe treści, a mimo to zastanawiasz się dlaczego nie ma na niej ruchu? Sedno problemu to brak odpowiedniej promocji. Sprawdźmy więc, jakie są te najlepsze sposoby na promowanie strony internetowej. Jakie metody i narzędzia zagwarantują ruch na Twojej witrynie?
Stworzenie perfekcyjnej pod każdym względem strony internetowej nie jest równoznaczne z tym, że od razu odwiedzi ją setki użytkowników. W sieci mamy miliony rozmaitych witryn, więc aby użytkownik trafił właśnie na Twoją, konieczne jest wykorzystanie odpowiednich sposobów promocji. To sytuacja identyczna jak z reklamą telewizora. Jeżeli chcesz, żeby klient kupił konkretny model, musisz go odpowiednio zareklamować. Bez promocji, klient mając do wyboru setki modeli, może nawet nie dowie się, że Twój istnieje. Promowanie www realizować można poprzez wykorzystanie rozmaitych metod i narzędzi. I co ważne, obecnie promując jedną witrynę korzysta się najczęściej z kilku metod jednocześnie. Konkurencja jest ogromna, tak więc dotarcie do potencjalnych klientów to czasochłonna i żmudna praca. Wymaga systematyczności, bieżącej kontroli i ciągłego analizowania danych. Sprawdźmy jakie są najlepsze sposoby na wypromowanie strony internetowej.
Prowadzenie profesjonalnych działań SEO to podstawa istnienia każdej strony internetowej. Wyobraź sobie, że szukasz cukiernika, który upiecze Ci perfekcyjny tort na przyjęcie. Wpisujesz w wyszukiwarce odpowiednie frazy. Czy przeglądasz po kolei wszystkie strony, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania? Czy wędrujesz aż na piątą stronę? Nie, zazwyczaj użytkownik przegląda tylko te strony, które pojawiają się na kilku pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Warto więc zainwestować w skuteczne pozycjonowanie, dzięki któremu Twoja strona www zawsze pojawi się wysoko w wyszukiwarce. To zapewni na niej ciągły ruch i oczywiście wygeneruje zyski, bo klienci korzystać będą z Twoich usług lub u Ciebie kupować produkty. Warto jednak tutaj podkreślić, że pozycjonowanie to długotrwały proces. Nie spodziewaj się więc, że jego efekty pojawią się już po kilku dniach. Niemniej jednak rezultaty jakie zobaczysz po dłuższym czasie z pewnością będą satysfakcjonujące.
Kampanie Google Ads to rozwiązanie alternatywne dla pozycjonowania. To forma reklamy płatnej, której efekty zobaczysz niemalże natychmiast. Z tym, że efekty te będą tu zależeć od wydanej kwoty oraz od optymalizacji kampanii. Google Ads bazuje na słowach kluczowych, których koszt może być bardzo zróżnicowany. Kiedy klient klika na link reklamowy Twojej strony, Google pobiera za to opłatę. Korzystając z Google Ads pamiętaj, że tylko dobrze ustawiona kampania zagwarantuje satysfakcjonujące efekty. Promowanie www z wykorzystaniem Google Ads to zaraz koło pozycjonowania najpopularniejsza metoda.
Remarketing to propozycja doskonała dla sklepów internetowych. Wielu klientów odwiedza Twój sklep, dodaje produkty do koszyka, po czym z różnych przyczyn porzuca te koszyki nie dokonując zakupu. Tutaj właśnie przyda Ci się remarketing. Odpowiednio ustawiona reklama przypomni klientowi, który zrezygnował z zakupów, aby wrócił na Twoją stronę i dokonał transakcji.
Kampanie reklamowe na Facebooku są świetnym rozwiązaniem bo pozwalają na dotarcie do konkretnych grup docelowych. Chcesz żeby o Twoim sklepie dowiedziała się młodzież? Ustawiasz taką grupę docelową. Szukasz klientów wśród fanów rocka? Nic prostszego, Facebook również daje taką możliwość. Płatność za reklamy Facebook Ads odbywa się na podobnej zasadzie jak Google Ads. To znaczy, płacisz w momencie kiedy klient kliknie reklamę lub wykona określone działanie. Korzystanie z Facebooka to też możliwość tworzenia postów sponsorowanych, które później wyświetlają się wybranej grupie docelowej użytkowników.
Newsletter dociera do tych klientów, którzy już wcześniej mieli kontakt z Twoją marką. W końcu użytkownik musi wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji drogą mailową. Jest to doskonały sposób na to, aby informować o aktualnych nowościach, promocjach, ważnych wydarzeniach. W e-mail marketingu kluczem do sukcesu będzie atrakcyjna treść maila wraz z oprawą graficzną. Musisz zachęcić klienta do tego, żeby otworzył wiadomość i zapoznał się z otrzymanymi informacjami. Otrzymując newsletter Twoi klienci nie przegapią wyprzedaży, sezonowych promocji, czy też premier produktów.
Nie tylko warto, ale to wręcz konieczne! Promowanie strony internetowej jest niezbędne, aby zdobyć ruch, nowych klientów, zwiększyć sprzedać, budować wizerunek marki. Metod na skuteczną promocję jest jak widać sporo. Jeżeli nie masz czasu lub odpowiednich zasobów na prowadzenie takich działań, warto je powierzyć specjalistom. Agencja, która ma doświadczenie, która działa dla wielu klientów, doskonale poradzi sobie z takim wyzwaniem. I pamiętaj, korzystaj jednocześnie z kilku form promocji. Każda wydana złotówka na działania marketingowe z pewnością zwróci się z wielokrotnością w postaci większej sprzedaży. Zdobędziesz nowych klientów i partnerów biznesowych, zbudujesz profesjonalny wizerunek dla swojej marki.