Jak zwiększyć Trust Flow strony?
7 min
7 min
Na skróty
Spis treści:
Trust Flow jest czynnikiem, który mocno wpływa na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. Ważne jest to, iż może pomóc również w znalezieniu przyczyn niskich miejsc w wyszukiwarce konkretnych podstron danej witryny. Jest on związany bezpośrednio z pozycjonowaniem off-site, polegającym na budowaniu linków przychodzących z innych witryn. Trust Flow jest współczynnikiem stworzonym przez Majestic. Pokazuje jak duży autorytet domeny został zbudowany jedynie na bazie linków przychodzących. Udowadnia więc, jak dużą wartość mają wszystkie linki, które kierują do domeny. Google zwraca bardzo dużą uwagę na to, jakie witryny polecają konkretną stronę internetową. Linkowanie z farm spamerskich obniży pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Natomiast im więcej linków z witryn, między innymi o dobrej reputacji, dużym ruchu, długim wieku domeny, tym wyższe miejsce wśród wyników wyszukiwania zajmie Twoja strona internetowa. Dowiedz się więcej na temat Trust Flow.
Linkowanie do witryny jest jednym z elementów pozycjonowania off-site. Opiera się na tym, aby stopniowo budować wiarygodność i pozycję witryny za pomocą linkowania zewnętrznego. Im więcej stron o wysokiej reputacji zawiera linki do pozycjonowanej witryny, tym dla robotów Google jest ona bardziej wartościowa. Inne strony przekazują niejako swoją moc do witryny linkowanej, polecają ją, co pokazuje, że znajdują się na niej wartościowe i przydatne informacje. Dużo linków z witryn o niskiej reputacji może przełożyć się negatywnie na pozycjonowanie. Dlatego też tak istotne jest to, aby dbać o pozyskiwanie linków z jak najbardziej zaufanych stron. Najlepiej, aby one same miały jak najwyższy wskaźnik Trust Flow. Informuje on więc o reputacji witryny na podstawie linków przychodzących. Dzięki temu można w ławy sposób sprawdzić czy pozyskaliśmy odpowiednie linki kierujące do naszej witryny. Może okazać się też, że nasza witryna posiada wysoki wskaźnik Trust Flow, ale wcale nie osiąga wysokich wyników wyszukiwania. Co to oznacza? Pokazuje, że przyczyną niskiej pozycji nie jest off-site, a on-site. Warto wtedy sprawdzić czy strona nie ma kar, błędów optymalizacyjnych oraz czy jest dopasowana do wymagań wyszukiwarki. Warto w tym momencie wykonać kompleksowy audyt SEO.
Czy Majestic to jedyne narzędzie, które pozwala śledzić siłę linków? Nie, pozwalają na to również inne płatne systemy. Badanie mocy linków prowadzących do strony jest niezwykle ważne. Zobacz jakie narzędzia mogą ułatwić Tobie dokładną weryfikację Twoich działań off-site.
Źródło: https://ahrefs.com/pl/backlink-checker
Posiadając dostęp do Ahrefs można sprawdzić UR, czyli właśnie wskaźnik mówiący o tym, jak mocny profil linkowania posiada konkretna strona internetowa. Im większy UR, tym lepiej (skala wynosi od 1 do 100). Narzędzie pokazuje również DR, czyli profil linków całej domeny. Dzięki Ahrefs można dokładnie prześledzić liczbę oraz jakość linków przychodzących. Łatwe jest zbadanie każdego linku, jaki do nas kieruje i zweryfikowanie czy jakiś został uszkodzony albo stracił na mocy. Narzędzie umożliwia weryfikację utraconych linków:
Źródło: https://ahrefs.com/pl/backlink-checker
Źródło: https://moz.com/products/pro
Dzięki MOZ można poznać linki przychodzące i zbadać ich wartość. Umożliwia także porównywanie profili linków swojej domeny oraz stron konkurencji. MOZ pokazuje utracone oraz uszkodzone linki, a także wykrycie linków ze stron spamerskich. Znajdowanie szkodliwych linków kierujących do strony jest niezwykle ważne. Może być ono efektem depozycjonowania konkurencji albo zakupu linków w złych źródłach przez pracowników.
To tylko dwa przykładowe narzędzia, które pozwalają na analizę oraz sprawdzanie linkowania do strony. Istnieje o wiele więcej systemów dla pozycjonerów, jakie pozwalają na takie działania. Nie warto decydować się na wybór zakupu konkretnego narzędzia tylko i wyłącznie ze względu na funkcjonalność dotyczącą badania linkowania. Zdecydowanie warto jest ocenić całościowo korzystanie z danego systemu wpierającego pozycjonowanie. Najlepiej jest przetestować kilka z nich. Część narzędzi SEO umożliwia sprawdzenie wersji testowych, są także narzędzia, do których można wykupić dostęp jedynie na miesiąc i przetestować raporty, analizę konkurencji, wyszukiwanie fraz kluczowych, badanie historii pozycji i wiele więcej.
Google nie dzieli się informacjami na temat tego, jak duży wpływ na pozycjonowanie ma duża liczba linków z zaufanych źródeł. Nie jest więc jasne jak mocno Trust Flow wpływa na zajmowanie przez domenę konkretnego miejsca w wynikach wyszukiwania Google. Wiadome jest jednak, że wyszukiwarka zwraca dużą uwagę na liczbę i jakość linków, jakie kierują do danej witryny internetowej. Takie informacje można już znaleźć na oficjalnych stronach Google dla deweloperów, można tam przeczytać, że:
Źródło: https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/paid-links?hl=pl
To, że linki mocno wpływają na wyniki w wyszukiwarce, pokazują również liczne badania. Wśród nich jest również dogłębna analiza wykonana przez Perficient. Badania pierwszych wyników wyszukiwania udowodniły, że linkowanie oprócz trafności treści do zapytania, jakości strony, linkowanie ma niebagatelny wpływ na zajmowaną przez witrynę pozycję wśród wyników Google:
Źródło: https://www.perficient.com/insights/research-hub/links-as-a-ranking-factor
Jeśli więc Twoja strona internetowa jest nisko w wynikach wyszukiwania, a przy tym wyróżnia ją to, iż jest bardzo dobrze zoptymalizowana (zarówno pod kątem struktury, słów kluczowych, nawigacji, nagłówków, meta opisów i innych treści składających się na pozycjonowanie), to przyczyną może być właśnie słabe linkowanie. Dlatego też weryfikuj Trust Flow swojej strony internetowej, badaj źródła linków, weryfikuj uszkodzone oraz utracone linki, a ponadto cały czas zwiększaj ich liczbę z zaufanych źródeł. Dzięki temu możesz konkurować w kwestii widoczności nawet z najlepszymi.
Wysoki wskaźnik Trust Flow będzie przekładał się na lepsze pozycje w Google. Dlatego też tak istotne jest budowanie linkowania do strony i monitorowanie wskaźnika Trust Flow (lub jego odpowiedników w innych narzędziach). W jaki sposób można to zrobić? Należy przede wszystkim:
Jakie metody na pozyskiwanie nowych linków są najlepsze i będą skutkowały wzrostem wskaźnika Trust Flow? Oto kilka sposobów na to, aby w bezpieczny i naturalny sposób zwiększyć wskaźnik Trust Flow.
To metoda pozwalająca na uzyskanie wysokiej jakości linków ze stron o dużym ruchu, długim wieku domeny, o wysokim autorytecie. Dzięki temu możliwe jest także reklamowanie swojego serwisu internetowego w naturalny sposób, przy wykorzystaniu nienachalnej formy marketingu. Można wykorzystywać wywiady czy merytoryczne treści na wartościowe tematy. Wpisy sponsorowane pozwalają także na poprawienie wizerunku marki czy strony.
Autor bloga darrenkingman.co.uk pokazuje w jednym ze swoich wpisów, jak udało mu się poprawić wskaźnik Trust Flow jedynie przez jeden miesiąc. Wykorzystywał w tym celu między innymi wpisy gościnne. Istotne jest jednak to, że autor publikował wpisy gościnne wyłącznie wysokiej jakości, były to treści, które sam mógłby umieścić na swojej stronie internetowej. Także istotne jest to, by każdy wpis gościnny wyróżniał się wysoką użytecznością dla odbiorców. Będzie on również budował zaufanie użytkowników i może pomóc w zdobywaniu nowych czytelników lub klientów.
Tworzenie własnego zaplecza SEO jest wciąż bardzo popularne, jednak wyłącznie nieliczni mają z tego największe profity. Dlaczego? Wciąż wiele osób tworzy zaplecza niskiej jakości, czyli buduje witryny, które będą wspierały stronę poprzez linkowanie, jednak nie umieszcza na nich wartościowych treści. Podstawową kwestią stworzenia zaplecza, które podniesie wskaźnik Trust Flow i wpłynie widocznie na pozycje w wynikach pozycjonowania jest tworzenie stron, jakie będą wartościowe i przyciągną także ruch. Jednak takie zaplecza wymagają nie tylko pracy nad optymalizacją tych witryn, ale także nad tworzeniem wysokiej jakości treści, które są kosztowne. Zaplecze SEO to duża inwestycja, która jest jednak opłacalna.
Naturalnym sposobem na pozyskiwanie linków do strony jest tworzenie contentu, który będzie chętnie cytowany oraz przytaczany przez inne serwisy. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie nie tylko wyższej pozycji, zwiększenie Trust Flow, ale także wzmocnienie rozpoznawalności marki lub bloga.
Pamiętaj o tym, że linki przychodzące muszą być odpowiednio oznaczone. Google często podkreśla, że kupowanie linków w celu wpłynięcia na wyniki wyszukiwania jest zabronione. Wyszukiwarka dopuszcza korzystanie z płatnego linkowania wyłącznie w treściach marketingowych, które służą reklamie. Dlatego też dla webmasterów są dostępne różne atrybuty, jak na przykład nofollow. To sprawi, że moc domeny nie będzie przekazywana witrynie, do której linkuje. Obecnie wciąż wielu pozycjonerów korzysta z kupowania linków, jednak warto budować wartość Trust Flow na bazie naturalnego linkowania, które jest wynikiem świetnego, chętnie wspominanego contentu lub przez wpisy gościnne, wywiady i inne treści, które nie opierają się na kupowaniu linków. Roboty Google mają jednak problem z odróżnieniem tego, jakie linki są naturalne, a jakie kupowane. Oczywiście roboty szybko wykryją farmy linków, strony spamerskie, ale ciężko jest im sprawdzić czy link z witryny o dużym autorytecie (na przykład serwisu z wiadomościami ze świata) jest kupiony, czy też umieszczony naturalnie.
Witryny, które linkują do strony pozycjonowanej powinny przede wszystkim same w sobie mieć wysoki Trust Flow. Ponadto ważne jest to, aby miały duży ruch, a użytkownicy spędzali na niej sporo czasu. Warto zwrócić uwagę na to, aby strona linkująca była w podobnej tematyce, co linkowana. Oczywiście witryna, jaka linkuje nie powinna mieć kar, musi mieć dobrą historię w Google. Dobrze, aby wiek domeny także był duży. Warto też zwracać uwagę na samą pozycję w wynikach wyszukiwarki strony, jaka linkuje do pozycjonowanej strony. Bezwzględnie powinno się rezygnować z pozyskiwania linków z farm spamerskich oraz witryn o niskiej reputacji. Niekiedy osoby, które mają jedynie podstawową wiedzę o SEO, decydują się na kupno linków w okazyjnej cenie. Początkowo może to poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania i podwyższyć Trust Flow, aczkolwiek takie metody należą do Black Hat SEO i w pewnym momencie wpłyną bardzo negatywnie na widoczność konkretnej witryny.
Zdecydowanie warto monitorować liczbę oraz jakość linków przychodzących. Dzięki temu można nie tylko uchronić się przed depozycjonowaniem nieuczciwej konkurencji, ale możliwe jest również badanie uszkodzonych i wygasłych linków, porównywanie swojej witryny do konkurencji, ale też skrupulatne dbanie o poprawianie współczynnika Trust Flow. Linkowanie to jeden z ważniejszych czynników, które mają istotny wpływ na pozycję danej witryny internetowej.