Na skróty
Jest pytanie? Jest odpowiedź. A co, jeśli ta właśnie odpowiedź może być kluczem do Twojego sukcesu marketingowego? Poznaj Quorę – platformę, która łączy ludzi poszukujących wiedzy z ekspertami w różnych dziedzinach.
Choć na pierwszy rzut oka Quora może się wydawać jedynie miejscem dyskusji dla pasjonatów w danym temacie, potencjał tej strony możesz z powodzeniem wykorzystać, aby zbudować personal branding, zwiększyć świadomość swojej marki lub dotrzeć do nowych klientów.
Jeśli nie wiesz jeszcze, czym jest Quora, przed Tobą naprawdę spora przestrzeń gotowa do eksploracji. Zacznijmy jednak od początku.
Quora to jedna z największych i najbardziej popularnych platform na świecie, gdzie użytkownicy zadają pytania i otrzymują odpowiedzi od innych użytkowników. Została założona w 2009 roku przez dwóch byłych pracowników Facebooka z myślą o stworzeniu miejsca w sieci do wzajemnego dzielenia się wiedzą.
Wraz z jej rozwojem stała się potężną bazą informacji, często dość eksperckich czy nawet niszowych. Początkowo przyciągała do siebie przede wszystkim osoby związane ze światem nauki i technologii, jednak z czasem obecna na niej tematyka poszerzyła się o niemal wszystkie dziedziny życia, np. politykę, rozrywkę czy sport.
Założenie konta na Quora jest proste, a prowadzenie profilu nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności. Warto dodać, że zarówno rejestracja na platformie, jak i samo użytkowanie jej, są bezpłatne.
Sprawdź, jak założyć konto na Quora krok po kroku:
Przejdź na stronę główną Quora (www.quora.com) i kliknij przycisk Zarejestruj się.
Załóż konto, korzystając ze swojego adresu e-mail, konta Google lub Facebooka.
Podaj podstawowe informacje na swój temat, takie jak imię, nazwisko, adres e-mail oraz wybierz interesujące Cię tematy.
Potwierdź adres e-mail poprzez kliknięcie w link przesłany na podaną skrzynkę.
I gotowe, Twoje konto na Quora zostało utworzone. Możesz teraz dodać swój pierwszy wpis bądź śledzić tematy, które są Ci bliskie.
Z perspektywy przeciętnego użytkownika Internetu, to przede wszystkim świetna alternatywa do scrollowania najpopularniejszych platform społecznościowych czy stron z memami (choć wszyscy je kochamy). W tym przypadku łączysz relaks z możliwością poznania ciekawostek z interesujących Cię dziedzin.
Również z perspektywy czysto marketingowej serwis Quora prezentuje się świetnie. Co należy do jego największych zalet?
Źródło: https://brief.pl/quora-jest-juz-dostepna-w-jezyku-polskim/
Swoje konto na Quora posiadają eksperci z naprawdę wielu dziedzin. To oznacza, że często znajdziesz tu odpowiedzi na bardzo szczegółowe i specjalistyczne pytania, udzielane przez osoby, które na co dzień są mocno zakorzenione w danym temacie.
Na platformie znajdziesz zarówno użytkowników, którzy po prostu uwielbiają ciekawostki czy zdobywanie wiedzy, jak i wspomnianych wyżej pasjonatów i specjalistów, w tym dziennikarzy i naukowców.
Jednym z bardziej popularnych kont jest konto Jimmiego Walesa, współzałożyciela Wikipedii.
To dzięki niemu możesz odsiać interesujące Cię treści od tych, które nie są Ci potrzebne. W ten sposób będziesz śledzić konkretne tematy bądź osoby.
Wiesz już, że Quora to naprawdę interesujące miejsce w sieci. Znasz także zasady jej działania. Jak jednak wykorzystać tę wiedzę w praktyce, by przynieść korzyść marketingową dla swojej marki?
Odpowiadając regularnie na pytania związane z Twoją branżą, prezentujesz się jako merytoryczny ekspert i budujesz zaufanie swoich obserwatorów.
Jak to zrobić?
Obecność na Quorze i udzielanie się w określonych tematach może też stać się narzędziem do zwiększania świadomości marki wśród tych użytkowników, którzy interesują się Twoją branżą.
Jak to zrobić?
Tak, aktywność na Quorze może pomoc również w zwiększeniu liczby użytkowników odwiedzających Twoją witrynę – zarówno stronę firmową, jak i np. podstronę dotyczącą konkretnego produktu lub usługi.
Jak to zrobić?
Quora może stanowić źródło informacji o klientach – ich potrzebach, oczekiwaniach i tym, jakie problemy trapią ich najbardziej oraz czego szukają w sieci.
Jak to zrobić?
Quora to nie tylko platforma, ale przede wszystkim społeczność ekspertów i ciekawych świata pasjonatów. Wykorzystaj to i postaraj się rozszerzyć swoją sieć kontaktów – być może znajdziesz tu potencjalnych partnerów biznesowych.
Jak to zrobić?
Quora to nie tylko platforma do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi, ale też interesujące narzędzie marketingowe, które może znacząco wpłynąć na sukces Twojej firmy. Dzięki niej m.in. zbudujesz solidny wizerunek eksperta, zwiększysz świadomość marki i pozyskasz nowych klientów – oczywiście, jeśli odpowiednio skorzystasz z jej potencjału.
Dołączając do wirtualnej społeczności, w której ludzie szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania i odpowiadając na nie, staniesz się wartościowym źródłem informacji, zbudujesz zaufanie i autorytet. Regularna aktywność na platformie pozwoli Ci także na nawiązanie relacji z innymi użytkownikami, w tym potencjalnymi klientami i partnerami biznesowymi.