Reklama dietetyka w Internecie – poradnik
5 min
5 min
Na skróty
Poradnie dietetyczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Jednak trzeba pamiętać, że potencjalni klienci wybierający odpowiednią placówkę kierują się nie tylko pozytywnymi opiniami. Weryfikują oni też, czy jest ona obecna i aktywna w Internecie, to dla większości bardzo istotny aspekt. Jak więc powinna wyglądać reklama dietetyka? Oto elementy, o które należy zadbać.
Strona internetowa to dziś podstawa, na której opierają się niemal wszystkie działania marketingowe. Firma, która nie ma witryny, już na samym początku skazuje się na porażkę, gdyż jest niewidoczna w sieci. Jednocześnie decydując się na stworzenie strony, trzeba dobrze przemyśleć strukturę, ale też design i samą treść. Wszystko to ma wpływ na reakcję użytkowników, dlatego niczego nie można ignorować. Poza podstawowymi informacjami na temat gabinetu dietetycznego należy też przedstawić zakres oferowanych usług i doświadczenie, cennik oraz siebie. Witryna ma być atrakcyjna wizualnie, dlatego konieczne jest dopracowanie nawet takich szczegółów jak jakość zdjęć czy kolorystyka. Ważne jest także pozycjonowanie dietetyka, które pozwoli witrynie zbudować widoczność w sieci.
Na stworzeniu strony praca oczywiście się nie kończy. Gdy jest gotowa, należy zatroszczyć się o SEO. Dzięki temu witryna stanie się widoczna w wyszukiwarkach, a więc potencjalni pacjenci łatwo ją znajdą. To ważny element składający się na pozycjonowanie dietetyka. Jeśli strona działa od dłuższego czasu, warto przeprowadzić audyt SEO, aby dowiedzieć się, co należy poprawić i jakie błędy wyeliminować. Następnie można przejść już do optymalizacji, a więc dopracować przyjazny interfejs, skrócić czas ładowania witryny oraz dostosować ją do urządzeń mobilnych, a nie tylko do komputerów stacjonarnych.
Inne kwestie, o które trzeba zadbać, to m.in. meta dane, atrybuty ALT oraz dobrej jakości content nasycony odpowiednimi słowami kluczowymi. Tworząc czy też odświeżając treść na stronie, należy pamiętać zarówno o poprawności językowej, jak i właściwej strukturze – nagłówkach, pogrubieniu ważnych fragmentów, wypunktowaniach czy wyliczeniach. Wszystko to ułatwia użytkownikom znalezienie pożądanych informacji i przyspiesza czytanie. Wiesz już, na czym polega pozycjonowanie dietetyka w Google. Przejdźmy więc do kolejnych strategii!
Frazom kluczowym, na które będzie pozycjonować się strona internetowa dietetyka, warto poświęcić sporo uwagi. Biznesy działające w tej branży mają dużą konkurencję, dlatego wyróżnienie się nie jest łatwym zadaniem. Poza stosowaniem podstawowych, ogólnych fraz kluczowych należy zainteresować się także tymi typu long-tail, a więc z długiego ogona. Mimo że nie są bardzo popularne, często się je stosuje, zwłaszcza w przypadku mniejszych firm, co wynika z ich konkurencyjności. Frazy long-tail pozwalają na uzyskanie powolnego, ale stabilnego wzrostu ruchu, a przy tym na budowanie pozytywnego wizerunku (długie frazy zwykle odpowiadają na konkretne potrzeby użytkowników, podpowiadają przydatne rozwiązania). W ten sposób realizuje się pozycjonowanie dietetyka w formie lokalnej.
Równie ważną rolę odgrywa lokalne pozycjonowanie dietetyka, czyli zastosowanie słów kluczowych, które nawiązują do ściśle określonych miejscowości, dzielnic, powiatów czy województwa. Dzięki temu uzyskuje się wartościowy ruch na stronie, ponieważ odwiedzają ją osoby, które rzeczywiście są zainteresowane ofertą i planują skorzystać z tego typu usług. Pozycjonowanie lokalne już po kilku tygodniach może przynieść pierwsze rezultaty. Często nie jest tak czasochłonne i skomplikowane jak prace z ogólnymi frazami z uwagi na mniejszą konkurencję. Poza tym zapewnia efekty nie tylko w postaci lepszej pozycji witryny, ale przede wszystkim wyższych zysków – z lokalnych fraz korzystają zdecydowane osoby, które szukają już tylko odpowiedniego gabinetu dietetycznego, zapewniającego pomoc w rozwiązaniu ich problemów.
Działania marketingowe nie mogą obejść się bez SEO, jak również bez Google Ads. Reklamy PPC dają efekty niemal od razu, dlatego są dobrym wyborem zwłaszcza dla mniej cierpliwych osób. Z tego rozwiązania mogą bez przeszkód skorzystać dietetycy, którzy nie mogą przeznaczyć na reklamę zbyt dużego budżetu. Każdy samodzielnie określa, ile będą kosztować działania związane z Google Ads, a kiedy na koncie kampanii skończą się dostępne środki, płatne linki zostaną wyłączone.
Tego typu reklamy można w odpowiedni sposób targetować, trafiając do ściśle wyznaczonych grup odbiorców. Wszystko można dopasować, tak aby uzyskać możliwie najlepsze efekty. Poza tym Google Ads daje dostęp do przydatnych statystyk i danych, na podstawie których można poznać potrzeby i zachowania potencjalnych pacjentów. To ułatwi też opracowanie kolejnych kampanii w przyszłości.
W promowaniu usług dietetycznych znacząco może pomóc też obecność w mediach społecznościowych. Social media w takiej branży okazują się przydatne na wielu płaszczyznach. Warto potraktować je m.in. jako dodatkowy kanał komunikacji, to z pewnością zachęci pacjentów do umawiania się na konsultacje (choćby dzięki możliwości skrócenia dystansu i prowadzenia mniej oficjalnej rozmowy). Profile w tego typu serwisach są ponadto dobrym miejscem do gromadzenia pozytywnych opinii.
W przypadku poradni dietetycznej opracowanie wartościowego contentu na media społecznościowe nie powinno sprawić dużego kłopotu. Mogą się na niego składać:
To tylko kilka pomysłów, jak może wyglądać reklama dietetyka w social mediach. Im bardziej kreatywny content, tym większe szanse na wyprzedzenie konkurencji i pozyskanie nowych odbiorców. Warto jednocześnie zastanowić się, które serwisy okażą się najbardziej przydatne w strategii. Gabinety dietetyczne chętnie promują swoją działalność w szczególności na Facebooku i Instagramie, coraz większą popularność zdobywa też TikTok. Pomocne nierzadko okazują się również takie platformy jak LinkedIn, zwłaszcza w nawiązywaniu cennych kontaktów biznesowych. Nieobecność w mediach społecznościowych to duży błąd, który może zaważyć na sukcesie działań reklamowych. Dla wielu potencjalnych pacjentów brak profilu w takich serwisach zniechęca równie mocno, jak brak strony www (choć trudno to sobie wyobrazić, niektóre biznesy wciąż ignorują potencjał Internetu).
Żeby social media przyniosły oczekiwane efekty, trzeba pamiętać o regularnej aktywności. Publikowanie postów codziennie nie jest obowiązkowe, ale konieczne jest utrzymywanie stałych kontaktów z odbiorcami, również poprzez odpowiadanie na komentarze, wiadomości czy udostępnienia treści. Nie ma jednego, uniwersalnego sposobu na prawidłowe prowadzenie mediów społecznościowych. Warto obserwować, jak użytkownicy reagują na posty, co podoba im się najbardziej i uważnie analizować statystyki. Działalność w takich serwisach wymaga sporo zaangażowania, czasu i kreatywności, dlatego współpraca z profesjonalną agencją (np. SXO) może okazać się tu dobrym rozwiązaniem.
Bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności łatwo można popełnić błędy, które utrudnią wypromowanie swojej działalności w Internecie. Każdy dietetyk musi mieć świadomość, że stworzenie własnej strony www oraz profili w mediach społecznościowych to dopiero początek pracy. Nowych odbiorców przyciąga zaangażowanie i merytoryczna zawartość, dlatego umiejętne prowadzenie social mediów, kampanii Google Ads i SEO jest nieuniknione.
Co prawda z Internetu korzystają dziś chętnie zarówno młodsze, jak i starsze osoby, jednak trudno znaleźć jedno uniwersalne narzędzie marketingowe pozwalające na dotarcie do wszystkich grup docelowych. Warto dobrze przemyśleć, na jakich użytkownikach będzie skupiać się strategia i dopasować do nich właściwe kanały. Dla przykładu: potencjalni pacjenci w wieku 40+ czy 50+ wciąż rzadko korzystają z TikToka, dlatego nie zawsze obecność w tym serwisie będzie niezbędna. To oczywiście nie oznacza, że nie warto podążać za najnowszymi trendami marketingowymi – jest to wskazane, ale jednocześnie trzeba uwzględniać potrzeby i przyzwyczajenia grupy docelowej. Reklama dietetyka to proces, który należy odpowiednio zaplanować, aby realizowane działania były skuteczne.
Promocja usług dietetycznych musi być kompleksowa i oparta na starannie przygotowanym planie. Nie można tu liczyć na przypadki ani sądzić, że przy minimalnym wysiłku włożonym w działania reklamowe uda się osiągnąć maksymalne efekty i zyski. Strategię należy przez cały czas kontrolować, a w razie potrzeby także modyfikować i sprawdzać nowe rozwiązania. Metodą prób i błędów można wypracować własną ścieżkę marketingową, która umożliwi pozyskanie nowych pacjentów, zwiększenie zysków oraz zbudowanie wizerunku eksperta w branży. Jak widzisz, reklama dietetyka może być prosta i skuteczna. Wystarczy wykorzystać odpowiednie strategie!
Content writer, tłumaczka i lektorka języków azjatyckich, prowadzi zespół content writerów i copywriterów, który przygotowuje treści w różnych językach. W 2021 roku zapoczątkowała projekt Azjatyckie Języki, którego celem jest promocja języków azjatyckich nie tylko w Polsce, autorka ebooków i polsko-japońskiej książeczki (nie tylko) dla dzieci. Jej praca w copywritingu zaczęła się jeszcze na studiach filologicznych i trwa do dzisiaj.