Performance marketingSocial media

Reklama na Instagramie – kompleksowy poradnik: rodzaje, koszty, opłacalność

3 min czytania
Reklama na Instagramie - kompleksowy poradnik: rodzaje, koszty, opłacalność

Instagram to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Codziennie korzysta z niego kilkaset milionów użytkowników, a konto tam posiada ponad miliard internautów. Z tego względu jest nie tylko bardzo dynamicznie użytkowanym medium społecznościowym, ale też ciekawym narzędziem reklamowym. W tekście wyjaśnimy, czym jest reklama na Instagramie, jaki jest koszt reklamy na Instagramie i jaka jest opłacalność tego rodzaju działań marketingowych.

Reklama na Instagramie - kompleksowy poradnik: rodzaje, koszty, opłacalność

Zdj 1. Instagram to narzędzie o ogromnych możliwościach promocji usług i produktów marki

Źródło: https://pixabay.com/photos/laptop-mobile-instagram-3781384/

Co to jest reklama na Instagramie? To forma marketingowa, w której dany podmiot (może to być indywidualny influencer, organizacja pozarządowa albo np. komercyjna firma) płaci za wyświetlanie swoich wpisów. Jest często używanym narzędziem promocyjnym, bo pozwala trafiać do szerokiej grupy odbiorców.

Jak zrobić reklamę na Instagramie i jakie są rodzaje reklam na Instagramie?

Reklama na Instagramie dzieli się na kilka różnych rodzajów, umożliwiając dopasowanie formy przekazu do oczekiwań odbiorców. Jakie są najważniejsze typy formy marketingowej na IG?

  • Reklama w formie pojedynczego wpisu – standardowa reklama ze zdjęciem lub grafiką produktową, ułatwiająca przekaz konkretnego komunikatu. Może mieć np. odnośnik „Kup teraz”, albo „Sprawdź”.
  • Reklama w formie karuzeli – to reklama składająca się z kilku kart-wpisów, które można przewijać. Ułatwia zaprezentowanie serii produktów lub dłuższego komunikatu. Pozwala też wyjaśnić działanie produktu lub pokazać jego zalety.
  • Content reklamowy wideo – krótkie wideo w formie wpisów, które w dynamiczny sposób może zaprezentować produkt odbiorcom. 
  • Reklama w postaci tzw. relacji (reels) – luźna, dynamiczna reklama wskazująca na zalety produktu pokazywane w formie szybkiej prezentacji. Rolka może trwać maksymalnie 60 sekund, ale bardzo przyciąga uwagę odbiorców.
  • Reklama kolekcji produktowych – polega na wyświetlaniu głównej treści produktowej (np. loga firmy z grafiką serii produktów) i poniżej zdjęć produktów z odnośnikiem do zakupu. 
  • Reklama na Instastories – animacja lub zdjęcia trwające maksymalnie 30 sekund, wyświetlające się w górnej części aplikacji. Są używane przez 30 proc. użytkowników IG i umożliwiają skuteczny przekaz treści.
Zobacz  Jak stworzyć prostą grafikę do mediów społecznościowych?

Do tego użytkownik może wykupić reklamę z oznaczeniem produktu (np. jako interaktywny tag) oraz dobrać różne elementy kampanii za pomocą reklamy elastycznej. W jaki sposób uruchomić reklamę na IG? 

Najpierw musisz utworzyć wpis, który chcesz promować. Następnie określ cel reklamy, charakter grupy odbiorców i czas wyświetlania. Moduł reklamowy znajdziesz w narzędziach reklamowych Meta (korporacja zarządzająca Instagramem). Tam możesz wskazać wpis, który chcesz promować i określić, jak duży budżet ma mieć kampania. Pamiętaj, że po uruchomieniu nie możesz edytować tych parametrów. 

Reklama na Instagramie - kompleksowy poradnik: rodzaje, koszty, opłacalność

Zdj 2. Publikując reklamę na Instagramie pamiętaj o najważniejszych zasadach tworzenia wpisów. Zwróć uwagę na to, aby każdy post przyciągał uwagę użytkownika

Źródło: https://www.flickr.com/photos/eric-delcroix/27207404006 

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Koszt reklamy na Instagramie zależy praktycznie wyłącznie od Ciebie. To materiały reklamowe rozliczane według wyświetleń i kliknięć. Bardzo istotne jest monitorowanie kampanii, aby optymalizować koszt i obniżać sukcesywnie stawkę za CPC i CPM

Stawki za marketing na Instagramie oscylują w granicach 2,5 – 3,5 USD za wyświetlenie (ok. 15 zł) i 0,02 USD za dodatkową interakcję (ok. 20 groszy). Koszt nie jest więc wysoki w stosunku do dużego współczynnika konwersji, którą może wygenerować ta forma reklamy.

Opłacalność reklamy na Instagramie – czy warto?

Musisz wiedzieć, że statystyki prowadzone przez międzynarodowe instytuty badania reklamy pokazują, że skuteczność reklam na Instagramie jest bardzo wysoka. Badania wskazują, że ponad 50 proc. użytkowników zdecydowało ostatecznie o zakupie produktu lub usługi, ponieważ serwis jest popularny, a reklama niezwykle dynamiczna, dobrze stargetowana i wpadająca w oko.

Zobacz  WhatsApp Business – czym jest i jak go skutecznie używać?

Wynika z tego, że opłacalność reklamy na Instagramie jest bardzo wysoka i warto korzystać z tego narzędzia. Jeżeli podejdziesz do optymalizacji skutecznie, badając wcześniej swoją grupę docelową, możesz oczekiwać odpowiednio wysokich wyników w postaci współczynnika konwersji. Działania reklamowe na Instagramie mogą stanowić główne źródło kampanii albo wspierać np. SEO.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 3 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy