YouTube to serwis należący do Google, który od lat znajduje się na pierwszym miejscu najpopularniejszych portali do udostępniania materiałów wideo. Każdego dnia miliony użytkowników logują się na swoje konta, aby oglądać filmy lub słuchać muzyki w ramach rozrywki. Natomiast dla wielu firm YouTube jest miejscem pozyskiwania klientów. Jak to możliwe? Wystarczą dobrze przygotowane reklamy. Poznaj rodzaje materiałów promocyjnych, jakie mogą być publikowane w serwisie YouTube.
Na skróty
Rodzaje reklamy na YouTube
YouTube posiada rodzaje reklamy, które najczęściej określane są jako formaty. Za odpowiednią opłatą możesz skorzystać z takiego rozwiązania, aby przygotowane materiały promocyjne wyświetlały się użytkownikom. Nie potrzebujesz dużego budżetu, bowiem każda obejrzana reklama będzie kosztować zwykle okolice kilkunastu, do kilkudziesięciu groszy. Oto, jakie formaty, czyli rodzajereklam YouTube, możesz wykorzystać w swojej kampanii promocyjnej.
Karty sponsorowane
Wykorzystuje się je w filmach promujących dany produkt lub usługę. Taka reklama na YouTube wyświetla się podczas wyświetlania materiału wideo. Karta sponsorowana wyświetla się przez kilka sekund i użytkownik może w nią kliknąć. Te reklamy wyświetlają się zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach. Karty sponsorowane powinny zainteresować Cię, gdy dany użytkownik serwisu YouTube publikuje film omawiający konkretny produkt. Wówczas promocja jest skuteczna i użytkownicy mogą łatwo zapoznać się z ofertą.
Bumpery reklamowe
Tego rodzaju reklamy na YouTube są niemożliwe do pominięcia i wyświetlają się bezpośrednio przed rozpoczęciem się materiału wideo, w trakcie trwania (jako krótka przerwa) lub zaraz po zakończeniu filmu. Trwają maksymalnie sześć sekund, więc są mało inwazyjne dla użytkownika. Wyświetlają się na urządzeniach mobilnych oraz komputerach. Dzięki nim zbudujesz lepszą świadomość marki w sieci. Bumpery reklamowe są zbyt krótkie, aby przedstawić konkretny produkt. Zwykle używa się ich, aby wyświetlić logomarki.
To materiały promocyjne, które trwają 15 lub 20 sekund i użytkownik nie ma możliwości ich pominięcia. Wyświetlają się w odtwarzaczu zawsze w całości przed rozpoczęciem filmu na YouTube, w trakcie jego trwania bądź bezpośrednio po zakończeniu. Reklamy wideo bez możliwości pomijania dostępne są na urządzeniach mobilnych oraz komputerach. Z ich pomocą warto promować konkretny produkt lub usługę.
Reklamy wideo z możliwością pomijania
Działają tak samo jak poprzednie reklamy, z tym że ten format możesz pominąć po wyświetleniu reklamy przez pięć sekund. Dodatkową różnicą jest fakt, iż te materiały promocyjne wyświetlają się również na konsolach obsługujących aplikację YouTube oraz telewizorach.
Nakładki reklamowe
Tego rodzaju reklamy YouTube pojawiają się tylko na komputerach w dolnej części odtwarzacza i zajmują fragment materiału wideo (zasłaniając go). Istnieje szansa zamknięcia takiego wyskakującego okna, poprzez kliknięcie w mały krzyżyk. Nakładki reklamowe występują w formie graficznej lub tekstowej i mogą mieć rozmiar 468 × 60, lub 728 × 90 pikseli.
Reklamy displayowe
Te materiały promocyjne wyświetlają się obok odtwarzacza, czyli bezpośrednio nad listą proponowanych filmów. Reklamy displayowe dostępne są tylko na komputerach i mogą osiągać rozmiar 300 × 250 lub 300 × 60 pikseli. Świetnie sprawdzają się do promowania produktów, usług oraz przedstawiania logo własnej marki.
Jak przygotować reklamę?
Gdy znasz już wszystkie rodzaje reklamy YouTube i chcesz skorzystać z takiego rozwiązania, musisz przygotować atrakcyjne treści w formie grafik lub materiałów wideo. Content powinien zainteresować użytkownika, aby odbiorca klikną w link, przenosząc się na Twoją stronę internetową. Pamiętaj, aby reklama YouTube była przede wszystkim interesująca, a nie irytująca. Wówczas efektywnie rozdysponujesz swój budżet.
Prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem będzie zlecenie komuś z zewnątrz przygotowanie profesjonalnej reklamy na YouTube. Jeżeli nie masz doświadczenia w kręceniu filmów oraz montażu, materiał powinien nagrać oraz przygotować ktoś z odpowiednim doświadczeniem. Tylko wtedy content będzie atrakcyjny i dobrze przedstawi Twoją propozycję. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku reklam graficznych.
Zalety reklam YouTube
Poprzez reklamy na YouTube możesz zbudować lepsze zasięgi dla swojej marki. To także świetna forma promocji produktów, które mogą zainteresować odbiorców filmów. Poprzez publikowanie reklam w formie wideo uatrakcyjnisz ofertę i zdobędziesz wśród użytkowników zaufanie. Odpowiednio poprowadzona kampania promocyjna jest w stanie zwiększyć sprzedaż, poprzez zachęcenie do zakupu.
Warto dodać, że do rozpoczęcia kampanii reklamowej na YouTube nie potrzebujesz szczególnie dużych nakładów finansowych. Możesz pozwolić sobie na promocję biznesu lub produktów przy inwestycji kilkuset złotych w skali miesiąca. Pamiętaj także, iż nie musisz samodzielnie zajmować się wszystkimi etapami tworzenia oraz prowadzenia kampanii promocyjnej. Możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów, aby jak najefektywniej wykorzystać dostępny budżet na reklamę YouTube.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.