MarketingReklama

Remarketing dynamiczny krok po kroku – Poradnik

3 min czytania
Remarketing dynamiczny krok po kroku - Poradnik

Remarketing dynamiczny to jedna z najskuteczniejszych strategii reklamowych polegających na wyświetlaniu spersonalizowanych reklam do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją witrynę. Celem jest przypomnienie im o produktach lub usługach, które były interesujące i zachęcenie do powrotu na stronę.

Remarketing dynamiczny krok po kroku - Poradnik

Przeczytaj także: SEO i Pozycjonowanie

Remarketing dynamiczny – co to jest?

Remarketing dynamiczny to forma reklamy, w której internaucie wyświetlają się wcześniej oglądane reklamy produktowe. W praktyce dzięki remarketingowi jesteśmy w stanie dotrzeć do wszystkich użytkowników, którzy w ostatnim czasie dokonali mikro konwersji, np. w postaci:

  • dodania produktu do koszyka,
  • obejrzenia reklamy produktowej,
  • zapisania się do newslettera lub wypełnienia formularza kontaktowego.

Remarketing dynamiczny jest potężnym narzędziem. Za pomocą tego typu rozwiązań możemy wysłać klientom przypomnienie odnośnie dokończenia zakupów na Facebooku.

Remarketing dynamiczny – jak uruchomić taką reklamę?

Aby uruchomić remarketing dynamiczny, należy:

  1. zintegrować swoją stronę z Facebook Pixel;
  2. stworzyć listy remarketingowe zawierające produkty, które oglądali użytkownicy na Twojej stronie internetowej;
  3. uruchomić dynamiczne reklamy produktowe wyświetlane użytkownikom na podstawie ich wcześniejszych interakcji z Twoim serwisem;
  4. ustawić budżet i targetowanie dla swoich reklam;
  5. monitorować wyniki i dostosowywać reklamy zgodnie ze swoimi założeniami projektowymi.

Warto pamiętać, że remarketing dynamiczny wymaga zrozumienia narzędzi i poszczególnych metod reklamowych, a także zaawansowanej wiedzy z zakresu marketingu oraz analityki. W tym przypadku może być konieczne skorzystanie z usług specjalistów, aby uzyskać najbardziej satysfakcjonujące wyniki.

Pierwsza kampania remarketingowa na Facebooku – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę?

Tworząc swoją pierwszą kampanię remarketingową na Facebooku, należy skupić się na najistotniejszym celu. W tym przypadku rekomendujemy skoncentrować ją na ponownym przyciągnięciu klientów, którzy w ostatnim czasie porzucili koszyk.

Zobacz  Owned media – jak wykorzystać w marketingu?

Równocześnie warto utworzyć oddzielną kampanię skierowaną do osób, które oglądały dany produkt, ale nie dodały go do koszyka. Jest to druga opcja na skorzystanie z dynamicznej reklamy produktowej.

Pamiętaj również o weryfikacji najważniejszych elementów reklamy opartej na remarketingu dynamicznym, a mianowicie:

  • liczby wyświetleń reklamy;
  • podejmowanych działań.

Regularnie analizuj także CTR (ang. Click Through Rate), czyli współczynnik klikalności. To bardzo ważne, ponieważ reklama może z czasem nudzić internautów. Jeżeli zauważysz, że CTR jest zdecydowanie mniejszy, powinieneś zdecydować się na wdrożenie zmian w swojej kampanii reklamowej.

Remarketing dynamiczny – zalety

Remarketing dynamiczny to forma reklamy polegająca na wyświetlaniu spersonalizowanych reklam użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową. Spośród najważniejszych zalet możemy wyróżnić m.in.:

  • wysoką skuteczność – remarketing dynamiczny jest skuteczny ze względu na spersonalizowany charakter reklam, co prowadzi do wyższej konwersji i zdecydowanie niższego współczynnika odrzuceń (tzw. bounce rate);
  • większą efektywność budżetu reklamowego – wysoka skuteczność i personalizacja reklam umożliwia lepsze wykorzystanie budżetu reklamowego, a w konsekwencji uzyskanie wysokiego zwrotu z inwestycji;
  • mierzalność efektów – decydując się na remarketing dynamiczny, musimy skonfigurować Pixel Facebooka umożliwiający weryfikowanie skuteczności reklam.

Warto również wspomnieć, iż reklama za pośrednictwem Facebooka może kierować na stronę internetową. Żeby jak najbardziej zmaksymalizować konwersję, należy dysponować właściwie wdrożoną ścieżką zakupową.

Remarketing dynamiczny krok po kroku - Poradnik

Przeczytaj także: SXO oraz Pozycjonowanie sklepów internetowych

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce remarketingu dynamicznego?

Zobacz  Sprzedawaj więcej dzięki branded keywords

Czym jest remarketing dynamiczny?

Remarketing dynamiczny to forma reklamy, w której wyświetlane są produkty bądź usługi przeglądane przez konsumenta w ostatnim czasie (np. w ciągu ostatnich 2 tygodni).

Dlaczego warto korzystać z remarketingu dynamicznego?

Remarketing dynamiczny pozwala skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy już wcześniej wykazywali zainteresowanie Twoją ofertą. To również świetna okazja, aby przypomnieć konsumentom o swojej marce i ponownie zwrócić ich uwagę. 

Jakie są zalety remarketingu dynamicznego?

Remarketing dynamiczny pozwala w łatwy sposób personalizować reklamy, ponieważ cały system jest oparty na wcześniejszych interakcjach użytkownika z witryną lub aplikacją. Okazuje się to również zdecydowaniej bardziej skutecznym rozwiązaniem niż tradycyjne formy reklamy, ponieważ pozwala precyzyjnie docierać do osób, które już wcześniej wykazały zainteresowanie daną ofertą.

Jak wdrożyć remarketing dynamiczny?

Aby wdrożyć remarketing dynamiczny, trzeba najpierw zintegrować swoją witrynę lub aplikację z narzędziem Facebook Pixel. Następnie konfigurujemy listy remarketingowe i tworzymy dynamiczne reklamy produktowe.

W jakich branżach remarketing dynamiczny jest niezbędny?

Remarketing dynamiczny jest niezbędny przede wszystkim w szeroko pojętej branży e-commerce. Za pomocą tego procesu można wykorzystać budżet marketingowy w zdecydowanie lepszy sposób, co przełoży się na wyższy zwrot z inwestycji.

Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 1.3 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy