Rozszerzenie lokalizacji – co to jest ?
2 min
2 min
Na skróty
Jeżeli będziesz mieć skonfigurowane rozszerzenie lokalizacji, ułatwi to Twoim klientom zarówno kontakt telefoniczny, jak i odnalezienie stacjonarnej lokalizacji Twojej firmy. Koniecznie sprawdź, czym jest rozszerzenie lokalizacji, a także jak je ustawić. Wspomniana opcja pozwala jeszcze szybciej docierać klientom do Twojej firmy!
Rozszerzenie lokalizacji jest jednym z elementów, który może się wyświetlać dodatkowo z reklamą Google Ads w sieci wyszukiwania. Wspomniane rozszerzenie wyświetla się nie tylko w reklamach na komputery, ale również w tych, które są skierowane na urządzenia mobilne. Dzięki rozszerzeniu lokalizacji możliwe jest przekazywanie użytkownikom Google informacji na temat:
Jest to zatem doskonałe rozwiązanie dla wszystkich właścicieli firm, którym zależy na kontakcie bezpośrednim. Jeżeli chcesz wykorzystać rozszerzenie lokalizacji, musisz jednak pamiętać, że konieczne jest prowadzenie działalności stacjonarnie.
Rozszerzenia lokalizacji można uruchomić na dwa sposoby. Jeżeli sprzedajesz produkty bądź usługi w dużych sieciach sklepów detalicznych, możesz dodać lokalizację sklepów danej sieci bezpośrednio do Twojego konta w Google Ads. Jeżeli wolisz skorzystać z innej metody bądź też nie widzisz na liście sklepów, z którymi współpracujesz, możesz połączyć swoje konto Google Ads z profilem firmy.
Bez względu na to, którą opcję wybierzesz, lokalizacje będą wyświetlać się w dowolnej reklamie bądź też w sieci wyszukiwania albo w sieci reklamowej na Twoim koncie. Rozszerzenia lokalizacji mogą również wyświetlać się w reklamach graficznych i wideo.
Zanim dodasz rozszerzenie, musisz podjąć decyzję, czy chcesz wgrać lokalizację z pliku, czy założyć wizytówkę Google. Dużo łatwiejsze jest dodanie wizytówki, dzięki której Twoja marka jest widoczna również w Mapach Google. Jeżeli dla przykładu masz wizytówkę w Mapach Google, zaloguj się na swoje konto Gmail i z bocznego menu po lewej stronie wybierz „Rozszerzenia” i kliknij niebieski plus na górze ekranu. Następnie z menu wybierz „Rozszerzenie lokalizacji” i uzupełnij informacje w oknie. Po połączeniu kont Google Ads, a także Google Moja Firma kliknij przycisk “zakończ”. W tym momencie ustawienie rozszerzenia lokalizacji zostało zakończone. Teoretycznie opisywane rozwiązanie powinno działać natychmiastowo. Jeżeli nie działa, a upłynęły już 24 godziny od momentu dodania rozszerzenia lokalizacji, koniecznie skontaktuj się z suportem. Możesz wtedy poprosić o ręczną weryfikację.
Jeżeli zależy Ci na w pełni profesjonalnej, a także skutecznej optymalizacji reklam wraz z rozszerzeniem lokalizacji, zastanów się nad współpracą ze specjalistami. To skuteczny sposób na marketing nie tylko w e-commerce, ale także na stronach firmowych.
Rozszerzenie lokalizacji wyświetla się, gdy użytkownik wpisze słowa kluczowe związane z Twoją lokalizacją bądź też, gdy znajduje się w pobliżu Twojej firmy. Zdecydowanie warto je ustawić, gdyż zwiększają widoczność reklam, przyciągają klientów do stacjonarnej siedziby firmy, a także podnoszą CTR (ang. Click Through Rate), czyli współczynnik klikalności.
Rozszerzenie lokalizacji sprawia zatem, że otrzymujesz możliwość organicznego wyświetlania się na mapie w wynikach wyszukiwania, a także posiadania wpisu w Mapach Google. W związku z tym rozszerzenie lokalizacji wraz z odpowiednio zoptymalizowaną wizytówką zwiększa szansę na znalezienie Twojej firmy na lokalnym rynku.
Jak zatem widzisz, klienci lubią mieć informacje, gdzie znajduje się lokalizacja firmy, w której chcą zrobić zakupy albo skorzystać z usług. Nierzadko to właśnie od tego, czy do reklamy jest dołączona informacja, zależy decyzja użytkowników Google. Warto postarać się o jak najlepiej zoptymalizowane reklamy w Google Ads i bazować na sprawdzonych rozwiązaniach.