SaaS e-commerce od podstaw – Poradnik
3 min
3 min
Na skróty
Platformy SaaS wyróżniają się dużą popularnością. Nie większą od Open Source, natomiast są znaczącymi rozwiązaniami szczególnie w przypadku rozwijających się przedsiębiorstw. Czytając ten artykuł, sprawdzisz, jak rozpocząć przygodę z SaaS e-commerce zupełnie od podstaw. Zachęcamy do lektury!
Spośród platform SaaS e-commerce możemy wyróżnić m.in.:
Podczas dokonywania wyboru, zastanów się nad swoimi priorytetami, np. budżet, umiejętności techniczne w zespole, wymagany poziom personalizacji i integracji z innymi systemami. Każda z tych platform ma swoje unikalne atuty, dlatego wybierz opcję, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom biznesowym.
Zdj 1. Najpopularniejsze platformy SaaS i Open Source.
Źródło: Similartech.
Reklama SaaS e-commerce powinna opierać się o 3 główne źródła marketingowe:
Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Pozycjonowanie (SEO) to proces optymalizacji Twojej strony internetowej on-site i off-site umożliwiający osiągnięcie wyższych pozycji w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page).
Skup się w tym przypadku na doborze odpowiednich fraz, które odzwierciedlają Twoje produkty SaaS i e-commerce, zwiększając tym samym widoczność oferty dla potencjalnych klientów.
Ważne jest dodatkowo udoskonalenie contentu, uwzględniając strukturę URL, meta tagi oraz jakość i merytorykę treści. Pamiętaj również o budowaniu autorytetu poprzez linki zwrotne z innych renomowanych witryn. Im więcej backlinków posiadasz, tym łatwiej wypozycjonujesz stronę WWW. Autorytet witryny sprawdzisz w narzędziach weryfikujących DR (np. Ahrefs DR Checker).
Zdj 2. Efekty pozycjonowania sklepów internetowych.
Źródło: Google.
Google Ads wykorzystaj do targetowania reklam bezpośrednio do osób szukających produktów lub usług podobnych do Twoich. Tworzenie skutecznych kampanii reklamowych wymaga analizy i wyboru odpowiednich słów, które najlepiej oddają charakter Twojej oferty. Istotne jest również bieżące monitorowanie efektywności reklam oraz optymalizacja kosztu za kliknięcie (CPC), aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji.
Zdj 3. Wyniki sponsorowane Google Shopping.
Źródło: Google.
Strategia ta powinna obejmować regularne publikowanie wartościowych informacji, które budują świadomość marki i zachęcają do interakcji. Social media to również doskonała przestrzeń do budowania relacji z klientami poprzez interakcje i szybkie reagowanie na ich zapytania.
Zakładanie platformy SaaS e-commerce wiąże się z różnymi kosztami, które zależą od wybranych rozwiązań i zakresu funkcjonalności. Koszt subskrypcji podstawowej platformy e-commerce typu SaaS, jak Shopify czy BigCommerce, może wynosić od około 100 zł do 300 zł miesięcznie. Wersje bardziej zaawansowane, oferujące więcej funkcji i większą elastyczność, kosztują nawet do 1000 zł miesięcznie.
Zdj 4. Plany cenowe WIX – jednego z rozwiązań SaaS.
Źródło: WIX.
Na SaaS e-commerce powinny się zdecydować firmy, które:
Platformy SaaS są także dobrym rozwiązaniem dla firm potrzebujących dostępu do innowacyjnych technologii. Korzystając z SaaS, masz dostęp do najnowszych rozwiązań i aktualizacji bez konieczności samodzielnego zajmowania się ich wdrażaniem.
Sprawdź poprawność wdrożenia sklepu internetowego SaaS pod kątem SXO. Zainwestuj w audyt SEO już dzisiaj!
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.