Skuteczne techniki marketingowe w 2023 roku
4 min
4 min
Na skróty
Chcesz wiedzieć, jakie techniki marketingowe warto wdrożyć, żeby rozwinąć swój biznes? SEO, Google Ads i social media marketing to absolutne podstawy, natomiast spośród nowoczesnych rozwiązań możemy wyróżnić coś jeszcze. Interesują Cię szczegóły? W takim razie przeczytaj ten artykuł!
Najlepsze techniki marketingowe w 2023 roku mogą się różnić w zależności od konkretnej branży, specyfiki Twojej działalności oraz celów marketingowych. Spośród najważniejszych wyróżniamy:
Biorąc pod uwagę aktualne standardy, marketing treści (inaczej content marketing) jest zaliczany do technik marketingowych z górnej półki ze względu na ogromny zasięg i możliwość wdrażania rozwiązań w największej wyszukiwarce świata (Google) oraz pozostałych (np. Bing, Yahoo!, YANDEX, DuckDuckGo).
Zdj 1. Marketing treści w wykonaniu firmy Morele.
Źródło: Scroll Morele.
Techniki marketingowe, które powinieneś bezsprzecznie wdrożyć do działania swojej firmy:
Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Pozycjonowanie stron internetowych (obecnie połączenie SEO i UX, czyli SXO), to działania on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza nią), które mają na celu wypromowanie Twojej strony w Google. Dzięki właściwym technikom pozycjonerskim możesz osiągnąć TOP 5 w organicznych wynikach wyszukiwania – miejsce, które według serwisu HubSpot interesuje 68% internautów klikających w jeden z pięciu wyników na samej górze.
Zdj 2. Rezultaty pozycjonowania – TOP 5 w Google na branżową frazę kluczową.
Źródło: Google.
Pomimo, że social media marketing w kontekście generowania ruchu jest o 1000% mniej skuteczny od SEO (źródło: Bright Edge), dzięki temu rozwiązaniu możesz zdobyć zaufanie klientów, zaangażować odbiorców i zbudować z nimi więź.
Agencja SEO Semcore pomoże wypromować Twój biznes – napisz do nas lub zadzwoń.
Jeżeli zależy Ci na efektywnej promocji online, powinieneś zdecydować się na reklamy płatne (PPC), obejmujące takie portale społecznościowe, jak:
Finalny wybór konkretnego miejsca reklamowego zależy od Twoich celów i założeń biznesowych. Dla przykładu, na Facebooku są osoby w wieku od 25 do 54 lat.
Młodsi ludzie, zaangażowani w politykę i biznes korzystają z Twittera, mając około 25-34 lata. Instagram z kolei wyróżnia się szeroką grupą docelową, już od 18 do 34 lat.
Jeżeli zależy Ci na dotarciu do zdecydowanych odbiorców biznesowych, wykorzystaj LinkedIn, który zdominowały osoby w zakresie 23-40 roku życia.
W przypadku TikToka, widownia jest najmłodsza – od 16 (lub nawet mniej) do 24 lat (lub nieco więcej).
Zdj 3. Reklama PPC na Facebooku.
Źródło: Facebook.
Google Ads (inaczej AdWords), jest rozwiązaniem korzystnym w wielu branżach, m.in.:
W tym przypadku wystarczy, że zapłacisz za reklamę i będziesz widoczny na pierwszej lub drugiej stronie wyników wyszukiwania (na górze lub na dole).
Ceny za kliknięcie oscylują w granicach od kilku do kilkunastu złotych. Średnio konkurencyjne branże to przedział w zakresie 3-8 zł za kliknięcie.
Pamiętaj, że kampanie Google Ads wymagają uzyskania wysokiego wyniku jakości (ok. 70-90 score). Oznacza to prawidłowe dostosowanie Twojej strony docelowej do standardów wyszukiwarek i niższe CPC (Cost Per Click).
Zdj 4. Reklama Google Ads.
Źródło: Google.
Wybór skutecznych technik marketingowych nie jest oczywisty, ponieważ wymaga uwzględnienia specyfiki Twojej branży oraz aktualnych trendów. Na pewno powinieneś rozważyć pozycjonowanie i Google Ads. W celu zaangażowania publiczności, dobrym wyborem będzie social media marketing oraz ewentualnie influencer marketing, który jest składową częścią SMM.
Sprawdź swoją witrynę pod kątem SXO. Wykonaj audyt SEO i zobacz, dlaczego konkurencja Cię wyprzedza!
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.