Marketing

Skuteczne techniki marketingowe w 2023 roku

3 min czytania
Skuteczne techniki marketingowe w 2023 roku

Chcesz wiedzieć, jakie techniki marketingowe warto wdrożyć, żeby rozwinąć swój biznes? SEO, Google Ads i social media marketing to absolutne podstawy, natomiast spośród nowoczesnych rozwiązań możemy wyróżnić coś jeszcze. Interesują Cię szczegóły? W takim razie przeczytaj ten artykuł!

Skuteczne techniki marketingowe w 2023 roku

Jakie są najlepsze techniki marketingowe w 2023 roku?

Najlepsze techniki marketingowe w 2023 roku mogą się różnić w zależności od konkretnej branży, specyfiki Twojej działalności oraz celów marketingowych. Spośród najważniejszych wyróżniamy:

  • wideo marketing – jedno z najbardziej rzetelnych i przyciągających uwagę rozwiązań angażujących użytkowników. Dotyczy przede wszystkim filmów instruktażowych, vlogów, filmów animowanych oraz treści wideo na social media;
  • influencer marketing – współpraca ze znanymi osobowościami skutecznie pomaga w docieraniu do nowych grup docelowych. Ważne jest jednak, aby wybrać właściwych influencerów, bez tzw. dram w swoim portfolio;
  • marketing treści – tworzenie wyjątkowo angażujących treści, które mają na celu przyciągnąć uwagę odbiorców poprzez odpowiadanie na najważniejsze, starannie sprecyzowane pytania (dotyczy to zarówno długiego ogona słów kluczowych, jak i fraz ogólnych składających się z 1-2 słów).

Biorąc pod uwagę aktualne standardy, marketing treści (inaczej content marketing) jest zaliczany do technik marketingowych z górnej półki ze względu na ogromny zasięg i możliwość wdrażania rozwiązań w największej wyszukiwarce świata (Google) oraz pozostałych (np. Bing, Yahoo!, YANDEX, DuckDuckGo).

Skuteczne techniki marketingowe w 2023 roku

Zdj 1. Marketing treści w wykonaniu firmy Morele.

Źródło: Scroll Morele.

Jakie techniki marketingowe bezsprzecznie wdrożyć do swojego biznesu?

Techniki marketingowe, które powinieneś bezsprzecznie wdrożyć do działania swojej firmy:

Zobacz  Owned media – jak wykorzystać w marketingu?

Poniżej przedstawiamy szczegóły.

Pozycjonowanie – najbardziej efektywny sposób na reklamę Twojej firmy w Internecie

Pozycjonowanie stron internetowych (obecnie połączenie SEO i UX, czyli SXO), to działania on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza nią), które mają na celu wypromowanie Twojej strony w Google. Dzięki właściwym technikom pozycjonerskim możesz osiągnąć TOP 5 w organicznych wynikach wyszukiwania – miejsce, które według serwisu HubSpot interesuje 68% internautów klikających w jeden z pięciu wyników na samej górze.

Skuteczne techniki marketingowe w 2023 roku

Zdj 2. Rezultaty pozycjonowania – TOP 5 w Google na branżową frazę kluczową.

Źródło: Google.

Social media marketing – rozwiązanie pozwalające zaangażować Twoją markę i zbudować więź z odbiorcami

Pomimo, że social media marketing w kontekście generowania ruchu jest o 1000% mniej skuteczny od SEO (źródło: Bright Edge), dzięki temu rozwiązaniu możesz zdobyć zaufanie klientów, zaangażować odbiorców i zbudować z nimi więź.

Agencja SEO Semcore pomoże wypromować Twój biznes – napisz do nas lub zadzwoń.

Jeżeli zależy Ci na efektywnej promocji online, powinieneś zdecydować się na reklamy płatne (PPC), obejmujące takie portale społecznościowe, jak:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Instagram,
  • LinkedIn,
  • TikTok.

Finalny wybór konkretnego miejsca reklamowego zależy od Twoich celów i założeń biznesowych. Dla przykładu, na Facebooku są osoby w wieku od 25 do 54 lat.

Młodsi ludzie, zaangażowani w politykę i biznes korzystają z Twittera, mając około 25-34 lata. Instagram z kolei wyróżnia się szeroką grupą docelową, już od 18 do 34 lat.

Zobacz  Jak tworzyć tematy blogowe pod frazy kluczowe?

Jeżeli zależy Ci na dotarciu do zdecydowanych odbiorców biznesowych, wykorzystaj LinkedIn, który zdominowały osoby w zakresie 23-40 roku życia.

W przypadku TikToka, widownia jest najmłodsza – od 16 (lub nawet mniej) do 24 lat (lub nieco więcej).

Skuteczne techniki marketingowe w 2023 roku

Zdj 3. Reklama PPC na Facebooku.

Źródło: Facebook.

Google Ads – opcja na szybkie pozyskanie leadów z Google

Google Ads (inaczej AdWords), jest rozwiązaniem korzystnym w wielu branżach, m.in.:

  • e-commerce,
  • usługi lokalne,
  • turystyka i podróże,
  • edukacja i szkolenia,
  • opieka zdrowotna i medycyna,
  • technologia i oprogramowanie,
  • usługi B2B.

W tym przypadku wystarczy, że zapłacisz za reklamę i będziesz widoczny na pierwszej lub drugiej stronie wyników wyszukiwania (na górze lub na dole).

Ceny za kliknięcie oscylują w granicach od kilku do kilkunastu złotych. Średnio konkurencyjne branże to przedział w zakresie 3-8 zł za kliknięcie.

Pamiętaj, że kampanie Google Ads wymagają uzyskania wysokiego wyniku jakości (ok. 70-90 score). Oznacza to prawidłowe dostosowanie Twojej strony docelowej do standardów wyszukiwarek i niższe CPC (Cost Per Click).

Skuteczne techniki marketingowe w 2023 roku

Zdj 4. Reklama Google Ads.

Źródło: Google.

Skuteczne techniki marketingowe 2023 – podsumowanie

Wybór skutecznych technik marketingowych nie jest oczywisty, ponieważ wymaga uwzględnienia specyfiki Twojej branży oraz aktualnych trendów. Na pewno powinieneś rozważyć pozycjonowanie i Google Ads. W celu zaangażowania publiczności, dobrym wyborem będzie social media marketing oraz ewentualnie influencer marketing, który jest składową częścią SMM.

Sprawdź swoją witrynę pod kątem SXO. Wykonaj audyt SEO i zobacz, dlaczego konkurencja Cię wyprzedza!

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy