Skuteczny e-commerce dzięki pozycjonowaniu. Jak to zrobić?
3 min
3 min
Na skróty
W jaki sposób prowadzić e-commerce, aby osiągnąć sukces? Przygoda z biznesem online bez wątpienia należy do fascynujących, ale nie każdy przedsiębiorca jest w stanie podołać temu wyzwaniu. Czym jest skuteczny e-commerce i jak efektywnie promować sklep internetowy?
Może najpierw wyjaśnijmy, co kryje się pod określeniem skuteczny e-commerce. Efektywnie działający sklep internetowy, to taki, którego prowadzenie jest opłacalne, czyli generuje przychody wyższe od kosztów. Zyski pochodzą oczywiście ze sprzedaży – więc skuteczny e-commerce to sklep internetowy regularnie generujący zamówienia. Aby transakcja została zrealizowana, potrzebujesz klientów – to konsumenci odpowiedzialni są za powodzenie Twojego biznesu online. W jaki sposób prowadzić e-commerce, aby osiągać korzyści finansowe? Każde rozwiązanie jest dobre, Twoja koncepcja musi po prostu zadziałać. Choć nie ma jednego, niezawodnego rozwiązania, to istnieje kilka kwestii, o których jako przedsiębiorca musisz pamiętać.
Jak robić e-commerce? Godnym uwagi pomysłem jest budowanie wizerunku eksperta oraz prowadzenie kampanii content marketingowych. Nic tak nie przyciąga użytkowników, jak wartościowe treści. Pamiętaj, że teksty powinny być merytoryczne. Unikaj tworzenia contentu małowartościowego, który będzie nudny i nijaki. Przygotowywanie treści pozytywnie wpływa na SEO, szczególnie jeżeli jesteś w stanie wyszukać i zastosować odpowiednie frazy kluczowe. W jaki sposób pozyskiwać klientów w e-commerce za pomocą contentu? Nie ma w tym nic skomplikowanego. Wyobraź sobie, że na przykład sprzedajesz przenośne głośniki na bluetooth. Jeżeli przygotujesz tekst omawiający różne urządzenia, będący zgodny z wytycznymi SEO, bardzo możliwe, że wiele użytkowników przeczyta Twój artykuł, następnie przechodząc do asortymentu sklepu, aby dokonać zakupu. To tylko jedna ścieżka zakupowa i jedna możliwość, a do osiągania celów sprzedażowych możesz zastosować przeróżne rozwiązania oraz koncepcje.
W jaki sposób w e-commerce udowodnić swoją wiedzę? Wielu przedsiębiorców nie potrafi przekonać klienta do swojej oferty. Prawdopodobnie najprostsze, a zarazem efektywne rozwiązanie to przygotowanie case study, czyli studium przypadku. Pokaż zastosowanie Twojego asortymentu, przedstaw użytkownikom jak to działa i jakich efektów mogą oczekiwać. Teoria to nie wszystko, całość możesz wzbogacić o materiał wideo.
Określenie „skuteczny e-commerce” nie jest magicznym zaklęciem. Nie osiągniesz sukcesu online bez konsekwentnych i przemyślanych działań. Nawet jeżeli wstrzelisz się w konkretny trend, niekoniecznie pozyskasz klientów, po czym zaczniesz generować wysoką sprzedaż. Podczas prowadzenia i rozwijania sklepu internetowego, warto wykorzystać media społecznościowe, aby promować własny biznes. Komunikując się z użytkownikami, budujesz więź, a z czasem społeczność wokół marki. Odpowiadaj na komentarze i wzmianki, nawet te negatywne. Staraj się rozwiązać każdy problem, a publikując treści, zachęcaj do rozmowy i dyskusji. Jak robić e-commerce, aby działania były efektywne? Najlepiej korzystać ze specjalistycznych narzędzi:
Brand24 – rozwiązanie idealne do monitorowania internetu. Z łatwością znajdziesz wzmianki o swojej marce, aby szybko na nie odpowiedzieć. Narzędzie Brand24 analizuje między innymi media społecznościowe, serwisy informacyjne, fora, blogi oraz strony internetowe z recenzjami. Aby skorzystać z usługi, należy opłacić abonament, natomiast w ramach okresu próbnego możesz założyć konto z darmowym dostępem do wszystkich funkcjonalności na dwa tygodnie.
Senuto – propozycja dla osób, które chcą przygotować kampanię content marketingową zgodną z SEO. Szukaj fraz kluczowych, analizuj ruch oraz pozycję i twórz rozbudowane raporty. Narzędzie jest bardzo proste w obsłudze, a cennik przystępny.
SurferSEO – idealna propozycja dla wyszukiwania słów kluczowych. Dodatkowo narzędzie oferuje rozbudowany panel do tworzenia treści, gdzie przygotowywanie tekstów zgodnych z zasadami SEO jest bardzo proste. Surfer wspiera wiele języków. Możesz skorzystać z okresu próbnego, płacąc zaledwie jednego dolara.
Musisz wiedzieć również, jak robić e-commerce, aby regularnie pozyskiwać klientów. Ścieżka zakupowa może prezentować się na wiele sposobów, natomiast w przypadku sklepów internetowych, warto zainteresować się SEO oraz reklamami Google Ads. Oba sposoby na marketing online opierają się na wyszukiwarkach internetowych, z których korzystają tysiące użytkowników.
Pod skrótem SEO (Search Engine Optimization) kryje się pozycjonowanie. Proces ten ma na celu polepszenie pozycji w wyszukiwarce dla konkretnych słów kluczowych. Jeżeli warunki będą sprzyjające, a optymalizacja przemyślana, SEO wpływa na zwiększenie ruchu oraz nakręcanie sprzedaży i konwersji. Drugim źródłem pozyskania klientów jest Google Ads. To płatne reklamy w wyszukiwarkach, ale płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie link, a nie za samo pojawienie się Twojej strony internetowej na liście wyszukiwań.
Chcesz pozyskiwać klientów na wiele sposobów, aby jak najszybciej generować zyski? Zastanawiasz się, w jaki sposób prowadzić działania e-commerce? Sklep internetowy oraz jego promocja to świetne rozwiązanie, ale pamiętaj również o bardzo popularnych portalach aukcyjnych – między innymi Allegro oraz eBay. Możesz umieścić tam oferty, aby pozyskiwać kolejnych klientów.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.