Wiele osób marzy o prowadzeniu własnego sklepu internetowego. Mając odpowiednią strategię marketingową, możliwe jest osiągnięcie sukcesu nawet na mocno konkurencyjnym rynku. W tym artykule poznasz najważniejsze informacje na temat tego, jak może wyglądać skuteczna reklama Twojego sklepu z odzieżą używaną. Pozycjonowanie, marketing w social mediach i reklamy PPC mogą ze sobą współgrać.
Gdzie może pojawić się reklama sklepu z odzieżą używaną?
Reklama sklepu z odzieżą używaną może odbywać się poprzez:
- pozycjonowanie — SEO (ang. Search Engine Optimization),
- marketing w mediach społecznościowych,
- content marketing,
- reklamy rozliczane w modelu PPC (ang. Pay Per Click), czyli płatne za kliknięcia odbiorcy.
Pozycjonowanie jest dostosowaniem strony internetowej do wymogów algorytmów wyszukiwarek. Na polskim rynku największe znaczenie ma optymalizacja pod Google oraz Bing. W przypadku niewielkich sklepów, warto postawić na frazy długiego ogona. (ang. long tails).
Marketing w mediach społecznościowych to między innymi prowadzenie platform, takich jak: Facebook oraz Instagram. Regularnie publikuj angażujące treści, dodawaj zdjęcia produktowe, organizuj konkursy i wykorzystuj odpowiednie hashtagi.
Content marketing natomiast to tworzenie wartościowych treści. Możesz korzystać z nich zarówno przy wpisach blogowych, które wspierają SEO, jak i w social mediach. Reklamy PPC to przede wszystkim Google Ads oraz Facebook Ads. Inwestycja w nie pozwala uzyskać natychmiastowe rezultaty. Tego typu reklama sklepu z odzieżą używaną może być świetnym uzupełnieniem pozycjonowania.
Reklama sklepu z odzieżą używaną a pozycjonowanie
Pozycjonowanie sklepu z odzieżą używaną to dbałość zarówno o SEO On Site, jak i SEO Off Site. To działania podejmowane odpowiednio na stronie sklepu oraz w serwisach zewnętrznych. W tym drugim przypadku chodzi o budowanie solidnej bazy linków do witryny Twojego biznesu.
Najważniejsze aspekty SEO to:
- dobór odpowiednich słów kluczowych,
- optymalizacja treści,
- optymalizacja techniczna,
- link building,
- monitorowanie wyników, analiza i dostosowywanie strategii optymalizacji.
W przypadku niewielkich sklepów internetowych często wykorzystuje się frazy długiego ogona — złożone 3 lub więcej słów. Pomimo że wpisuje je mniej użytkowników niż frazy ogólne, często mają one intencję sprzedażową. Ponadto fraz długiego ogona jest bardzo dużo i są mniej konkurencyjne.
Na przykład hasło typu „garnitur czarny w paski używany” może być lepszym wyborem niż „garnitury”. W tym drugim przypadku Twoja witryna walczy bowiem o czołowe pozycje z największymi markami.
Zdj. 1. Rezultaty wyszukiwania pod frazę ogólną: garnitury
Źródło: Google
Zdj. 2. Wyniki wyszukiwania po wpisaniu frazy długiego ogona
Źródło: Google
Jak widzisz na załączonych powyżej screenach, wpisanie frazy długiego ogona pozwoliło wyszukiwarce wyświetlić mniej znane marki.
Jeżeli więc chcesz, aby Twoja reklama sklepu z odzieżą używaną generowała ruch w SEO, postaw na long tails. Pamiętaj, że możesz wybrać ogromną liczbę fraz długiego ogona. Takich o mniejszej liczbie miesięcznych wyszukiwań. Dzięki temu skumuluje się ruch na stronie. Frazy ogólne również możesz wykorzystać. Są one jednak bardziej konkurencyjne i wymagają większego budżetu.
Reklama sklepu z odzieżą używaną i optymalizacja User Experience
Reklama sklepu z odzieżą używaną przy wsparciu sprawdzonej agencji marketingowej to także optymalizacja doświadczenia użytkownika. Za sprawą analizy zachowań użytkowników w narzędziach analitycznych (np. Google Analytics lub Smartlook) można podwyższyć skuteczność witryny.
Zdj. 3 Screen z narzędzia analitycznego Google — Google Analytics
Źródło: własne
Optymalizacja User Experience to między innymi:
- minimalizowanie liczby porzuconych koszyków,
- zwiększenie skuteczności treści,
- optymalizacja strony pod urządzenia mobilne,
- wprowadzenie różnych opcji dostawy i płatności,
- wdrożenie intuicyjnej wyszukiwarki oraz filtrowania.
Skuteczna reklama sklepu z odzieża używaną to często połączenie działań SEO oraz UX — Search Experience Optimization, marketing w mediach społecznościowych i wdrożenie kampanii rozliczanej w modelu PPC. Przekonaj się też, jak założyć sklep internetowy z odzieżą.