Tak było na SEO & Content Camp! Dzielimy się naszymi wrażeniami
6 min
6 min
Na skróty
Wymiana wartościowej wiedzy, networking, ale też świetna zabawa – tak w telegraficznym skrócie można podsumować SEO & Content Camp w Zakopanem, na którym oczywiście nie mogło nas – jako Semcore – zabraknąć. Wspólnie świętowaliśmy 10. urodziny platformy WhitePress, a podczas gali odebraliśmy niezwykle ważną dla nas nagrodę. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co działo się na konferencji i jak ją wspominamy? Zapraszamy do lektury!
Każdy z nas przeżył ten czas w nieco w inny sposób. Celem jednych było przede wszystkim skupienie się na prelekcjach, inni z kolei byli najbardziej zainteresowani nowymi funkcjonalnościami, które pojawią się w używanych przez nas w pracy narzędziach. A część z nas skupiła się na bezpośrednich rozmowach z ekspertami. Jak wspominamy to kilkudniowe wydarzenie?
To, co najbardziej podobało mi się podczas całego wydarzenia, to możliwość porozmawiania z ekspertami z Polski oraz świata. Cenieni specjaliści zebrani w jednym miejscu to doskonała okazja do tego, aby zdobyć i poszerzyć wiedzę. Zmiany w branży, ciekawe narzędzia, jakich wcześniej się nie znało, wyniki prywatnych testów specjalistów, przewidywania co do przyszłości SEO, a także wskazówki, które ułatwiają pracę i mogą mieć wartość dodaną podczas pracy nad klientami. To tylko niewielki ułamek tego, co można było wyciągnąć z bezpośrednich rozmów. Postrzegam to jako bardzo cenne doświadczenie, a sposobność konwersacji z tyloma ekspertami, często mającymi różne zdania na dany temat, bardzo pomoże mi w pracy i układaniu strategii.
Konferencja jako całość zasługuje na ogromne brawa. Każdy znalazł coś dla siebie. Ja skupiłem się na rozmowach z twórcami narzędzi do naszej codziennej pracy. Nie tylko dowiedziałem się, jakich zmian możemy się spodziewać i jakie funkcjonalności zostaną wprowadzone, ale mogłem też udzielić feedbacku. Zarówno twórcom narzędzi SEO, jak i nam zależy bowiem, aby były one jak najbardziej funkcjonalne. Dlatego prowadziliśmy niezwykle wartościowe o tym, co mogłoby zostać do nich wprowadzone, poznaliśmy także kluczowe zmiany i możliwości ich zastosowania podczas strategicznych działań. Poza tym dobrze, było porozmawiać z ludźmi z branży i wymienić się opiniami. Prelekcje oceniam jako ciekawe, pokazujące różne perspektywy nie tylko, jeśli chodzi o SEO, ale i o ogół działań marketingowych.
Wspaniałe wydarzenie, które poza doskonałą zabawą dostarczyło mi też potężną dawkę wiedzy. Mogłoby się wydawać, że prelekcje były zbyt krótkie, by dogłębnie przedstawić każde z zagadnień – nic bardziej mylnego! Ich doskonałym uzupełnieniem był networking. Eksperci podczas swoich wypowiedzi na scenie opowiadali o ciekawych kwestiach, związanych z ich doświadczeniem w branży, a po nich prowadziliśmy interesujące dyskusje w mniejszych gronach. Można było poznać opinie innych, pogłębić tematy, dowiedzieć się bezpośrednio od występujących, skąd czerpali dane, dopytać, przedyskutować bardziej zaawansowane aspekty strategii i działań.
Zestawienie opinii i opieranie się w rozmowach na doświadczeniach pozwoliło wszystkim poszerzyć własne horyzonty, a wykłady były idealnymi punktami wyjścia do tych dyskusji. Najbardziej spodobało mi się wystąpienie Cindy Krum, która zajęła II miejsce w głosowaniu na najlepszą prelekcję. W ciekawy i obrazowy sposób przedstawiła to, jak będą zmieniały się wyniki wyszukiwania Google i w jakim kierunku należy podążać pod kątem strategii budowania widoczności stron (zarówno jeśli chodzi o SEO, jak i UX). To bowiem właśnie użyteczność, intencja użytkownika oraz szybki dostęp do konkretnych informacji będą coraz istotniejsze w kontekście wyświetlania odpowiedzi w wyszukiwarkach.
Na co dzień specjaliści walczą o pozycje, próbują wyprzedzać siebie nawzajem i na bieżąco zmieniają strategię, by być lepszymi od innych. Na tym wydarzeniu liczyła się jednak przede wszystkim zabawa ponad podziałami. Wszyscy świetnie spędzali razem czas, bez względu na to, w jakiej agencji pracują, jakie witryny reprezentują, czy są wydawcami, SEO-wcami, czy specjalistami od contentu. Można było lepiej się poznać, wymienić doświadczeniami, korzystać z atrakcji przygotowanych przez WhitePress i zbudować wartościowe relacje. Takie spotkania branżowe są bardzo cenne – jesteśmy jedną grupą, która działa jak najlepiej dla klientów, ale potrafimy ze sobą rozmawiać, lubimy się i odłożyliśmy na moment rywalizację na bok, by wspólnie czerpać jak najwięcej radości z tego wydarzenia!
Automatyzacja codziennych działań jest kwestią, którą nieustanne i coraz bardziej pogłębiam. Dzięki niej możemy maksymalnie wykorzystać nasz czas na konstruktywne rozwiązania dla klientów. Specjaliści mogą poświęcać go na myślenie strategiczne oraz skonstruowanie najlepszego planu działań, “uszytego” indywidualnie dla każdego klienta. Dlatego podczas konferencji pełnymi garściami czerpałam z doświadczeń innych i tego, jak wiele działań można zastąpić dzięki automatyzacji. Na tym wydarzeniu dowiedziałam się wielu nowych rzeczy. Podzieliłam się też moją pasją do tego, że – dzięki automatyzacji – my wykonujemy najważniejsze czynności, a integracje, narzędzia i działania programistyczne sprawiają, że integracjom, narzędziom i działaniom programistycznym czasochłonne wcześniej zadania są wykonywane szybko i zgodnie ze strategią, która daje klientowi sukcesy. Ponadto doskonale się bawiłam i poznałam wiele osób z branży.
Cieszy mnie to, że eksperci chętnie dzielą się swoją wiedzą, co sprawia, że poziom polskiego SXO nieustannie wzrasta. Prelekcje pokazały wiele, a świetnie dopełniały je pytania od publiczności. Doświadczenie specjalistów, którzy byli na wydarzeniu sprawiło, że wiem, jakie zagadnienia chcę bardziej pogłębić. Każdy specjalizuje się w czymś innym, a wymiana wiedzy i praktyk sprawia, że każdy z uczestników konferencji miał okazję dowiedzieć się, jak na konkretne kwestie patrzą inni. Poza tym cenię wydarzenie za jego różnorodność i stworzenie okazji, by porozmawiać m.in. ze specjalistami od social mediów, sprzedaży, contentu czy video marketingu. To pozwala jeszcze bardziej skupić się na klientach podczas pracy nad ich wynikami i z chęcią analizować ich biznesy w taki sposób, by wszystkie elementy układanki do siebie pasowały, tworząc skuteczną strategię całościową.
Dla mnie niezwykle wartościowe były panele dyskusyjne. Eksperci rozmawiali na temat ważnych kwestii, odpowiadali na wymagające pytania od uczestników – to pozwoliło na poznanie niezwykle wartościowych spostrzeżeń na temat tego, jak działać, by nie tylko teraz dawać efekty klientom, ale też projektować skutecznie przyszłe strategie (zgodnie z pojawiającymi się trendami). Wszelkie atrakcje dodatkowe sprawiły, że to wydarzenie było jeszcze bardziej ciekawe i pełne wrażeń – aż trudno było się rozstawać. Konferencja dostarczyła nam wiedzy, kontaktów, rozrywki, wspaniałych wspomnień. Ucieszyła mnie merytoryka – zarówno prelekcji, jak i prywatnych rozmów w kuluarach.
WhitePress zorganizował to wydarzenie w sposób doskonały – wiedza przeplatała się z networkingiem, rozrywką i zabawą, a także intrygującymi dyskusjami w gronach ekspertów. To był niesamowicie intensywny czas, który wszyscy będziemy wspominać z uśmiechem na twarzy!
Już pierwszy dzień był wypełniony po brzegi atrakcjami. Damian Sałkowski podczas swojej prelekcji wygłosił 10, cennych nie tylko dla początkujących, lekcji na 10-lecie bycia przedsiębiorcą w branży SEO. Rafał Chomsky w trakcie prelekcji o tytule “Sobie świecisz?. Czyli strategiczne podejście do twojego następnego zagranicznego projektu” przedstawił, w jaki sposób podchodzić merytorycznie oraz planować działania w projektach zagranicznych. Maciej Gałecki opowiedział o tym, jak tworzyć skuteczne zespoły i powierzać określone działanie ludziom o konkretnych kompetencjach, ale też różnych typach osobowości. Paweł Pawluk przedstawił, w jaki sposób rozmawiać i działać z inwestorami skutecznie i z korzyściami.
Pierwszy panel dyskusyjny został zdominowany przez tematy związane ze sztuczną inteligencją – jej mądrym wykorzystywaniem, zagrożeniami, ale i przewidywaniami. Następnie przeprowadzono wyjątkową licytację charytatywną obrazów powstałych właśnie z pomocą sztucznej inteligencji, unikatowego alkomatu, konsultacji z Damianem Sałkowskim i niesamowitego biletu, który gwarantuje wejścia VIP na wszystkie wydarzenia na konferencje WhitePress przez 5 lat! Dzień zakończyliśmy biesiadą – before party.
Drugi dzień rozpoczął się aktywnie! Każdy mógł spróbować swoich sił na torze przeszkód SEO Warriors, który choć wyglądał niegroźnie, był nie lada wyzwaniem! Na uczestników czekał też intensywny blog wykładowy. Interesującą prelekcję na temat zachowań użytkowników w procesach SEO przestawił Szymon Słowik. Następnie swoim doświadczeniem na scenie dzielili się zagraniczni specjaliści. Judith Lewis opowiedziała, jak rozmawiać z potencjalnymi klientami i w jaki sposób przedstawiać im dane oraz informacje na temat wykonywanych później działań, by sprzedawać usługi marketingowe skutecznie i z budżetem, który zapewni realną widoczność. Cindy Krum opowiedziała o Google Multitask Unified Model i w jaki sposób można wykorzystywać przyszłość wyglądów wyszukiwań do działań marketingowych.
Kyle Roof poruszył temat Google Update i niezwykle ważnych aspektów, o których musi pamiętać każdy SEO-wiec w kontekście weryfikacji strony przez Google. Koray Tuğberk GÜBÜR opowiedział o tym, co jest najistotniejsze w semantycznym SEO i jak zwiększać ruch poprzez odpowiednie wypełnienie witryny treściami. Piotr Gabalewicz wystąpił z ważnym tematem “SEOwiec (nie)skazany na samotność”. Po panelu dyskusyjnym z Mattem Diggity oraz Robertem Niechciałem był czas wolny, podczas którego rozmowom nie było końca. A potem przyszedł czas na wspaniałą galę. Świętowaliśmy urodziny WhitePress, ale otrzymaliśmy też wyjątkową nagrodę za szczyty widoczności Semcore w wynikach wyszukiwania. Dziękujemy za wyróżnienie i gratulujemy pozostałym, którzy zostali docenieni!
Trzeci dzień także wypełniony był dużą dawką merytorycznej wiedzy. Miłosz Krasiński opowiadał o działaniu systemu HARO i o tym, jak w Ameryce wykorzystuje się go do uwiarygodnienia się jako specjalista w myśl realizacji EEAT. Damian Kwinta przedstawił niezwykle ważny temat, jakim jest realizowanie strategii w branży fashion. Opowiadał o sukcesach i porażkach w budowaniu widoczności, a także o swojej metodologii działania pozycjonowania w świecie mody. Bartosz Walat podzielił się natomiast praktycznymi poradami na temat tego, jak działać contentowo na wielu obszarach, w jaki sposób budować narrację, a nawet udowodnił, że najlepiej nagrywa się podcast w…szafie. Wydarzenie zakończyło się losowaniem wejściówek na SEO Vibes na Węgrzech i docenieniem prelekcji, które uzyskały najwyższą ocenę od uczestników.
Jeszcze raz wszystkiego najlepszego dla WhitePress z okazji 10-lecia i do zobaczenia na następnej konferencji. Już nie możemy się jej doczekać!
Monika Kubik – SEO Specialist
Roland Adamczyk – Senior SEO Specialist
Paulina Nijak – SEO Specialist
Michał Fiut – SXO Team Lider
Agata Gontarz – SEO Specialist
Michał Drozda – SEO Specialist
Mariusz Kubiak – Senior SEO Specialist