Social mediaMarketing

Telegram – co to jest i jak wykorzystać go w marketingu?

3 min czytania

Telegram to komunikator internetowy, który z miesiąca na miesiąc zyskuje na popularności. Jest świetnym narzędziem do wymiany wiadomości, ale nie tylko. Nie wszyscy wiedzą bowiem, że doskonale sprawdza się również w promowaniu firmy. Z naszego artykułu dowiesz się więcej na temat Telegramu i poznasz metody, jak wykorzystać go w swojej strategii marketingowej. Zapraszamy.

Co to jest telegram?

Telegram to bezpłatna aplikacja do wymiany wiadomości, której początki sięgają 2013 roku. Aktualnie korzysta z niej miesięcznie ponad 700 mln użytkowników na całym świecie, co czyni ją jednym z najpopularniejszych komunikatorów. Telegram może być użytkowany zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerze stacjonarnym. Telegram aplikacja daje możliwość wysyłania prywatnych wiadomości tekstowych, przesyłania plików w różnych formatach, rozmów głosowych i wideo. To jednak niejedyne możliwości, jakie oferuje. Aplikacja telegram pozwala tworzyć również grupy (aż do 200 tys. członków) i kanały publiczne. To sposób na dzielenie się wiadomościami z olbrzymią liczbą odbiorców oraz możliwość promowania swojej firmy. Jak wykorzystać Telegram w swojej strategii marketingowej? O tym w dalszej części tekstu.

Telegram – aplikacja nie tylko dla indywidualnych użytkowników

Z uwagi na to, jak wiele możliwości daje Telegram, jest on nie tylko świetnym narzędziem do komunikacji wśród indywidualnych użytkowników, ale również przestrzenią do promowania biznesu. Aplikacja ta oferuje niezwykle interesującą funkcję, jaką są grupy lokalne. Mimo że dedykowana lokalnym społecznościom, jej potencjał został szybko wykorzystany przez przedsiębiorców. W jaki sposób? Otóż na Telegramie można spotkać grupy lokalnych biznesów, takich jak m.in. kwiaciarni, kawiarni czy cukierni. Co więcej, na ich założenie decydują się również inne branże, jak choćby kluby fitness czy restauracje. To świetny sposób, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i pozyskać nowych klientów. Co więcej, z uwagi na bezpłatną formę narzędzia, jest ono dostępne dla wszystkich.

Zobacz  Na czym polega softmarketing? Co warto wiedzieć?

Aplikacja Telegram – pomysł na promowanie firmy

Jak promować firmę, używając narzędzia, jakim jest Telegram? Aplikacja daje w tym zakresie wiele możliwości. Do dyspozycji użytkowników są wspomniane wcześniej grupy lokalne, ale nie tylko. Drugą opcję stanowią kanały na Telegramie. To łatwy sposób dotarcia do szerokiego grona odbiorców, a tym samym poinformowania ich o swoim biznesie. Czym różnią się jednak oba te rozwiązania? W przeciwieństwie do grup, kanał pozwala jedynie na umieszczanie treści przez użytkownika, który go założył. Istnieje szansa na dodanie opcji komentowania publikowanych postów, co sprzyja otrzymywaniu związanych z nimi pytań i udzielaniu odpowiedzi. Dużym minusem kanału jest brak widoczności w okolicy, co wiąże się z koniecznością jego promowania.

Telegram Ads. Jak działają reklamy na Telegramie?

Poza wyżej opisanymi funkcjami, Telegram daje swoim użytkownikom możliwość wykupienia płatnych reklam. Ich obsługa jest prosta – wystarczy stworzyć tytuł, dodać grafikę, krótki tekst i link. W tym miejscu należy zaznaczyć, że link nie może wychodzić poza aplikację, a  prowadzić wyłącznie do grupy lub kanału na Telegramie. Co to oznacza w praktyce? Że aplikacja nie daje możliwości promowania zewnętrznych stron internetowych w sposób bezpośredni. Można natomiast stworzyć kanał lub grupę swojego biznesu i promować go w taki sposób, aby użytkownicy chcieli przejść z platformy właśnie do witryny www.

Zalety Telegram Ads

Mimo wielu ograniczeń, Telegram daje szereg możliwości skutecznego promowania swojej firmy. Jakie są jego największe zalety?

  • Profil użytkowników. Osoby dołączają do grup i kanałów na podstawie swoich zainteresowań, co zwiększa szanse na dotarcie do odbiorców faktycznie zainteresowanych danym produktem czy usługą.
  • Mniejsza konkurencja. Na telegramie reklamuje się stosunkowo niewiele marek, co zdecydowanie warto wykorzystać.
  • Dostęp do zagranicznych klientów. Telegram to aplikacja o międzynarodowym zasięgu, a tym samym sposób na dotarcie do zagranicznych klientów.
  • Prostota. Aplikacja jest łatwa w obsłudze i nie wymaga dysponowania zaawansowanymi umiejętnościami.
Zobacz  Trade marketing

Na koniec pojawia się jeszcze jedno pytanie – czy Telegram jest bezpieczny? Odpowiedź brzmi – zdecydowanie tak. Twórcy wyposażyli go w kompleksowy system szyfrowania czy opcje uwierzytelniania dwuetapowego, a wszystko to dla zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników. 

Autor: Anna Brysz

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy