Telegram – co to jest i jak wykorzystać go w marketingu?
3 min
3 min
Na skróty
Telegram to komunikator internetowy, który z miesiąca na miesiąc zyskuje na popularności. Jest świetnym narzędziem do wymiany wiadomości, ale nie tylko. Nie wszyscy wiedzą bowiem, że doskonale sprawdza się również w promowaniu firmy. Z naszego artykułu dowiesz się więcej na temat Telegramu i poznasz metody, jak wykorzystać go w swojej strategii marketingowej. Zapraszamy.
Telegram to bezpłatna aplikacja do wymiany wiadomości, której początki sięgają 2013 roku. Aktualnie korzysta z niej miesięcznie ponad 700 mln użytkowników na całym świecie, co czyni ją jednym z najpopularniejszych komunikatorów. Telegram może być użytkowany zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerze stacjonarnym. Telegram aplikacja daje możliwość wysyłania prywatnych wiadomości tekstowych, przesyłania plików w różnych formatach, rozmów głosowych i wideo. To jednak niejedyne możliwości, jakie oferuje. Aplikacja telegram pozwala tworzyć również grupy (aż do 200 tys. członków) i kanały publiczne. To sposób na dzielenie się wiadomościami z olbrzymią liczbą odbiorców oraz możliwość promowania swojej firmy. Jak wykorzystać Telegram w swojej strategii marketingowej? O tym w dalszej części tekstu.
Z uwagi na to, jak wiele możliwości daje Telegram, jest on nie tylko świetnym narzędziem do komunikacji wśród indywidualnych użytkowników, ale również przestrzenią do promowania biznesu. Aplikacja ta oferuje niezwykle interesującą funkcję, jaką są grupy lokalne. Mimo że dedykowana lokalnym społecznościom, jej potencjał został szybko wykorzystany przez przedsiębiorców. W jaki sposób? Otóż na Telegramie można spotkać grupy lokalnych biznesów, takich jak m.in. kwiaciarni, kawiarni czy cukierni. Co więcej, na ich założenie decydują się również inne branże, jak choćby kluby fitness czy restauracje. To świetny sposób, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i pozyskać nowych klientów. Co więcej, z uwagi na bezpłatną formę narzędzia, jest ono dostępne dla wszystkich.
Jak promować firmę, używając narzędzia, jakim jest Telegram? Aplikacja daje w tym zakresie wiele możliwości. Do dyspozycji użytkowników są wspomniane wcześniej grupy lokalne, ale nie tylko. Drugą opcję stanowią kanały na Telegramie. To łatwy sposób dotarcia do szerokiego grona odbiorców, a tym samym poinformowania ich o swoim biznesie. Czym różnią się jednak oba te rozwiązania? W przeciwieństwie do grup, kanał pozwala jedynie na umieszczanie treści przez użytkownika, który go założył. Istnieje szansa na dodanie opcji komentowania publikowanych postów, co sprzyja otrzymywaniu związanych z nimi pytań i udzielaniu odpowiedzi. Dużym minusem kanału jest brak widoczności w okolicy, co wiąże się z koniecznością jego promowania.
Poza wyżej opisanymi funkcjami, Telegram daje swoim użytkownikom możliwość wykupienia płatnych reklam. Ich obsługa jest prosta – wystarczy stworzyć tytuł, dodać grafikę, krótki tekst i link. W tym miejscu należy zaznaczyć, że link nie może wychodzić poza aplikację, a prowadzić wyłącznie do grupy lub kanału na Telegramie. Co to oznacza w praktyce? Że aplikacja nie daje możliwości promowania zewnętrznych stron internetowych w sposób bezpośredni. Można natomiast stworzyć kanał lub grupę swojego biznesu i promować go w taki sposób, aby użytkownicy chcieli przejść z platformy właśnie do witryny www.
Mimo wielu ograniczeń, Telegram daje szereg możliwości skutecznego promowania swojej firmy. Jakie są jego największe zalety?
Na koniec pojawia się jeszcze jedno pytanie – czy Telegram jest bezpieczny? Odpowiedź brzmi – zdecydowanie tak. Twórcy wyposażyli go w kompleksowy system szyfrowania czy opcje uwierzytelniania dwuetapowego, a wszystko to dla zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników.
Autor: Anna Brysz