Tworzenie kampanii na Facebook krok po kroku
4 min
4 min
Na skróty
Jeśli Twoim celem jest osiągnięcie jak największej konwersji na stronie, potrzebujesz strategii, która będzie wykraczała poza standardowe działania SEO. W czasach tak dużej konkurencyjności musisz wykorzystać jak najwięcej metod, które pozwolą Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Optymalizowanie witryny, naturalne linkowanie są kluczowe, ale płatne reklamy są w stanie zwiększyć efektywność działań. Jednym z popularnych i skutecznych rozwiązań jest reklama Facebook Ads – jak zrobić ją profesjonalnie i wykorzystać do określonych celów e-marketingowych?
Reklama na Facebooku ma już swoją historię i w związku z tym zdążyła przejść niejedną modyfikację, dzięki którym w aktualnej wersji jest skutecznym narzędziem promocji. Główne zalety? Zyskujemy dostęp do ogromnej społeczności, możemy wykorzystać nawet niewielki budżet, a na wymierne efekty nie musimy długo czekać. Niewątpliwie atrakcyjną opcją jest precyzyjnie targetowanie, które pozwala na określenie nawet bardzo wąskiej grupy docelowej (w oparciu o wiek, płeć, dane demograficzne, zainteresowania, język itp., a także mniej standardowe wskaźniki), co sprawia, że docieramy wyłącznie do tych użytkowników, którzy będą zainteresowani daną ofertą. Dzięki Facebook Ads daną kampanię możemy przygotować relatywnie w krótkim czasie i wystartować z nią w dowolnym momencie. Dostęp do różnorodnych szablonów reklamy (film, prezentacja produktów, pokaz slajdów etc.) umożliwia kreatywne podejście, niewątpliwym plusem jest także duży wybór celów kampanii (zwiększenie liczby odwiedzić w witrynie, zakupów na stronie, promowanie konkretnego postu lub wydarzenia, pozyskiwania kontaktów itd.). Reklamodawcy nie bez powodu chwalą również opcje remarketingowe, które świetnie sprawdzają się w przyciągnięciu uwagi niezdecydowanych użytkowników. Oczywiście, aby przeprowadzić reklamę na Facebooku, która będzie wiązała się z odpowiednim zwrotem z inwestycji, należy dokładnie ją przemyśleć, a w procesie planowania uwzględnić wiele ważnych czynników i danych na temat firmy i jej klientów, prawidłowa optymalizacja jest tu kluczem do sukcesu. Warto rozpocząć działania małymi krokami, platforma oferuje wiele możliwości w zakresie monitorowania kampanii i śledzenia ważnych statystyk, dzięki którym bez trudu można ocenić, na ile efekty spełniają indywidualne oczekiwania.
Dlaczego pozycjonowanie i reklamy na Facebooku – ale również inne reklamy w mediach społecznościowych, na Twitterze, LinkedInie czy Pintereście tak dobrze się uzupełniają? Świadczą o tym m.in. następujące profity:
Przejdźmy do części praktycznej, czyli wypróbowania Facebook Ads – jak zrobić to krok po kroku? Jeśli masz konkretny zamysł i potrzebne dane, które wykorzystasz – przejdź do Menedżera reklam, a następnie bezpośrednio do kreatora reklam lub wybierz opcję „Utwórz”. Następnie skup się na najważniejszych ustawieniach, czyli:
Wybierz cel kampanii
Masz do wyboru opcje z trzech głównych kategorii: rozpoznawalność (cele zwiększające zainteresowanie marką, firmą, usługami), branie pod uwagę (cele, które mają sprawić, jak sama nazwa wskazuje, że odbiorca bierze pod uwagę daną firmę i poszukuje więcej informacji na jej temat) oraz konwersja (zachęcanie do podejmowania konkretnych działań na stronie firmy). Określ swoje priorytety, a po dokonaniu konkretnego wyboru, nadaj kampanii nazwę oraz włącz opcję optymalizacji budżetu.
Tworzenie zestawu reklam – określ docelowych odbiorców
Następnie przejdź do tworzenia struktury kampanii, czyli zestawu reklam (takich zestawów w jednej kampanii możesz mieć kilka) – na tym etapie musisz określić lub wybrać grupę docelowych odbiorców. W zależności od indywidualnych potrzeb możesz zdecydować się bardziej lub mniej precyzyjne targetowanie geograficzne, demograficzne oraz behawioralne.
Wybierz umiejscowienia reklam
Kolejny krok to określenie, w jakiej platformie i w jakim miejscu platformy ma być wyświetlana reklama. Facebook oferuje następujące opcje: Facebook, Instagram, komunikator Messenger, Audience network (sieć aplikacji oraz witryn współpracujący z serwisem) oraz konkretne miejsca w ich obrębie (np. aktualności, relacje, w wynikach wyszukiwania danego serwisu, skrzynce odbiorczej Messengera i innych). Istnieje także możliwość skorzystania z automatycznego umiejscowienia.
Określ budżet i harmonogram kampanii
Facebook pozwala na skorzystanie z opcji optymalizacji budżetu, czyli ustalenie zarówno budżetu dziennego (średniej kwoty na reklamę każdego dnia), jak i całkowitego (koszt w trakcie całego trwania emisji). Po uwzględnieniu tych ustawień, ustaw datę rozpoczęcia i zakończenia reklamy, skorzystaj z ewentualnych. dodatkowych opcji.
Przejdź do tworzenia reklamy i wybierz jej format
Po utworzeniu kampanii i zestawu reklam, czas na ostatni etap, czyli właściwe tworzenie danej reklamy. Wybierz konkretną stronę, której będzie dotyczyć i zdecyduj o formacie: karuzela/obraz lub film/kolekcja. Dodaj materiały multimedialne, które chcesz wykorzystać, a także tekst reklamowy (ewentualnie także przycisku CTA, opcji wyboru piksela itp.).
Sprawdź podgląd i zapisz reklamę
Jeśli wszystko wygląda poprawnie i zapisałeś reklamę, zostanie ona sprawdzona przez Facebooka i aktywowana. To, co pozostaje, to monitorowanie wyników i śledzenie statystyk. Praktyka, czyni mistrza, warto więc mieć na uwadze, że zapewne każda kolejna kampania będzie nieco sprawniejsza, a w połączeniu ze strategią SEO może znacząco wpłynąć na Twój biznes i jego rozwój.