Tworzenie stron internetowych

TYPO3 – co to za CMS i jakie są jego wady i zalety?

3 min czytania
TYPO3 – co to za CMS i jakie są jego wady i zalety?

Szukasz systemu CMS, który sprawdzi się w przypadku rozbudowanej witryny? Rozwiązaniem może być TYPO3. Zapewnia mnóstwo funkcji, dzięki którym przygotujesz stronę zgodną z Twoimi oczekiwaniami i zapewniającą niezbędne funkcje. Nie jest to jednak rozwiązanie idealne. Sprawdź jego wady i zalety.

TYPO3 – co to jest?

To jeden z najstarszych CMS-ów – pojawił się przed 2000 rokiem. TYPO3 to system o otwartym kodzie źródłowym, wspierany przez dużą społeczność. Powstał z myślą o przedsiębiorstwach. Sprawdza się zarówno w przypadku mniejszych, jak i większych serwisów – również witryn, które osiągają bardzo duży ruch. Strony oparte na TYPO3 są bezpieczne i działają szybko. Jeśli chodzi o aktualne wersje, to są one następujące:

TYPO3 – co to za CMS i jakie są jego wady i zalety?

Źródło: https://get.typo3.org/

Jeśli chcesz sprawdzić, jak działa i wygląda witryna oparta na tym systemie, zerknij tutaj: https://demo.typo3.org/. Zamierzasz zacząć przygodę z tym CMS-em? W takim przypadku pobierz go na stronie https://get.typo3.org/#try-online. Jeśli Twój hosting zapewnia instalator aplikacji, prawdopodobnie jedną z dostępnych jest właśnie TYPO3. To narzędzie zdecydowanie ułatwia instalację.

TYPO3 – co to za CMS i jakie są jego wady i zalety?

Źródło: hostido.net.pl

Nie jest to system tak prosty w obsłudze jak typowe kreatory, w których poszczególne elementy umieszczasz i dostosowujesz metodą „przeciągnij i upuść”. W przypadku tego CMS-a trudno będzie Ci się obyć bez przynajmniej podstawowej wiedzy technicznej. 

TYPO3 – wady i zalety

CMS ma wiele plusów, ale też nie brakuje mu wad. W każdym przypadku oprogramowanie dla witryny należy dopasować indywidualnie. TYPO3 należy do takich rozwiązań, które sprawdzą się przy zróżnicowanych projektach. Oto jego plusy:

  • Jest bezpłatny i dostępny na zasadach open source – kod źródłowy jest otwarty. Możesz współuczestniczyć w rozwijaniu tego CMS-a. TYPO3 może pochwalić się dużą społecznością internautów, która angażuje się w dopracowywanie tego rozwiązania. 
  • Daje możliwość swobodnej rozbudowy – to system modułowy. Dzięki temu sprawdzi się zarówno w przypadku małych serwisów, jak i dużych witryn.
  • Duża liczba rozszerzeń – witrynę możesz łatwo rozbudować dzięki tysiącom rozszerzeń. Twoja strona wzbogaci się, np. o forum dyskusyjne czy sklep. Poza tym możesz personalizować wygląd witryny, dostosować strukturę czy umieszczać w serwisie różnego typu content
  • Historia zmian i możliwość powrotu do wcześniejszych wersji – wiadomo, kto dokonał modyfikacji, a w razie potrzeby możesz przywrócić wcześniejszą treść. 
  • Narzędzia do optymalizacji pod SEO – TYPO3 zapewnia rozwiązania, dzięki którym możesz łatwo wprowadzać na stronie zmiany, które są niezbędne, aby dostosować witrynę do wymagań algorytmu Google. 
  • Różne uprawnienia dla administratorów – możesz określić, co mogą robić poszczególne osoby, które mają dostęp do panelu zarządzania. 
Zobacz  Jak wdrożyć kod śledzenia Google?

Ten CMS ma również wady. Uważam, że można do nich zaliczyć:

  • Jest trudniejszy w obsłudze niż wiele innych systemów – jeśli to Twój początek z systemami CMS, możesz mieć problem z opanowaniem jego obsługi. Zrozumienie niektórych funkcji wymaga sporo czasu. Nie jest to rozwiązanie dla początkujących.
  • Jeśli potrzebujesz wsparcia technicznego, musisz za nie zapłacić, chyba że pomocy udzieli Ci społeczność zgromadzona wokół tego systemu.
  • Dokumentacja nie jest przejrzysta i może być myląca.
  • Wiele rozszerzeń po zmianach jest niekompatybilnych. 

TYPO3 – dla kogo?

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z systemami CMS, nie decyduj się na ten. Znajdziesz inne, łatwiejsze w obsłudze, instalacji i mniej wymagające pod względem parametrów serwera. W przypadku gdy jednak masz już pewne doświadczenia i chcesz zbudować popularną witrynę, weź pod uwagę TYPO3. Nie gwarantuję, że Cię przekona, ale pod wieloma względami może Cię zadowolić. Jego dużym plusem jest bezpłatność, regularne aktualizacje, ale z drugiej strony nie nadążają za tym rozszerzenia, z których wiele jest nieaktualnych. 

Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy