Na skróty
Szukasz systemu CMS, który sprawdzi się w przypadku rozbudowanej witryny? Rozwiązaniem może być TYPO3. Zapewnia mnóstwo funkcji, dzięki którym przygotujesz stronę zgodną z Twoimi oczekiwaniami i zapewniającą niezbędne funkcje. Nie jest to jednak rozwiązanie idealne. Sprawdź jego wady i zalety.
To jeden z najstarszych CMS-ów – pojawił się przed 2000 rokiem. TYPO3 to system o otwartym kodzie źródłowym, wspierany przez dużą społeczność. Powstał z myślą o przedsiębiorstwach. Sprawdza się zarówno w przypadku mniejszych, jak i większych serwisów – również witryn, które osiągają bardzo duży ruch. Strony oparte na TYPO3 są bezpieczne i działają szybko. Jeśli chodzi o aktualne wersje, to są one następujące:
Źródło: https://get.typo3.org/
Jeśli chcesz sprawdzić, jak działa i wygląda witryna oparta na tym systemie, zerknij tutaj: https://demo.typo3.org/. Zamierzasz zacząć przygodę z tym CMS-em? W takim przypadku pobierz go na stronie https://get.typo3.org/#try-online. Jeśli Twój hosting zapewnia instalator aplikacji, prawdopodobnie jedną z dostępnych jest właśnie TYPO3. To narzędzie zdecydowanie ułatwia instalację.
Źródło: hostido.net.pl
Nie jest to system tak prosty w obsłudze jak typowe kreatory, w których poszczególne elementy umieszczasz i dostosowujesz metodą „przeciągnij i upuść”. W przypadku tego CMS-a trudno będzie Ci się obyć bez przynajmniej podstawowej wiedzy technicznej.
CMS ma wiele plusów, ale też nie brakuje mu wad. W każdym przypadku oprogramowanie dla witryny należy dopasować indywidualnie. TYPO3 należy do takich rozwiązań, które sprawdzą się przy zróżnicowanych projektach. Oto jego plusy:
Ten CMS ma również wady. Uważam, że można do nich zaliczyć:
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z systemami CMS, nie decyduj się na ten. Znajdziesz inne, łatwiejsze w obsłudze, instalacji i mniej wymagające pod względem parametrów serwera. W przypadku gdy jednak masz już pewne doświadczenia i chcesz zbudować popularną witrynę, weź pod uwagę TYPO3. Nie gwarantuję, że Cię przekona, ale pod wieloma względami może Cię zadowolić. Jego dużym plusem jest bezpłatność, regularne aktualizacje, ale z drugiej strony nie nadążają za tym rozszerzenia, z których wiele jest nieaktualnych.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.