ReklamaPerformance marketing

Typy kampanii Google Ads — który rodzaj kampanii wybrać dla swojej firmy?

3 min czytania
Typy kampanii Google Ads — który rodzaj kampanii wybrać dla swojej firmy?

Aby wiedzieć, jakie typy kampanii reklamowych wybrać, warto znać najważniejsze informacje na ich temat. Ponadto dobrze zaznajomić się z samą definicją tej formy marketingu. W tym artykule przedstawimy Ci w skrócie typy kampanii w Google Ads oraz wskażemy niektóre ich przykłady. Dzięki temu łatwiej będzie podjąć Ci decyzję o wyborze jednej z nich. 

Czym jest kampania reklamowa Google Ads?

Kampania reklamowa to zestaw działań marketingowych mających na celu budowanie świadomości marki, kształtowanie jej wizerunku oraz dotarcie do grupy docelowej. Może ona obejmować różne kanały komunikacji, takie jak internet czy media społecznościowe.

Google Ads to platforma reklamowa, która została stworzona przez Google. Umożliwia ona firmom promowanie swoich produktów i usług poprzez płatne reklamy w wynikach wyszukiwania i na stronach uczestniczących w programie reklamowym.

Jakie są typy kampanii Google Ads?

Typy kampanii Google Ads to:

  • kampanie w sieci wyszukiwania,
  • kampanie w sieci reklamowej,
  • kampanie lokalne,
  • kampanie promujące aplikacje,
  • kampanie produktowe,
  • kampanie generujące popyt,
  • kampanie performance max,
  • reklamy wideo. 

Każda z nich będzie odpowiednia w innym przypadku. Nierzadko warto połączyć ze sobą różne typy kampanii. 

Typy kampanii Google Ads — który rodzaj kampanii wybrać dla swojej firmy?

Zdj. 1. Przykład reklamy Google Ads, która wyświetla się przed filmem na YouTube

Źródło: YouTube

Typy kampanii w Google Ads — krótkie omówienia

Poznaj pokrótce typy kampanii w Google Ads.

Kampanie w sieci wyszukiwania

Kampanie w sieci wyszukiwania dają możliwość wyświetlania reklam w szerokim zakresie wyników wyszukiwania Google. Dzięki nim możesz dotrzeć do użytkowników aktywnie poszukujących Twoich produktów lub usług w internecie. 

Zobacz  Reklama jubilera w Internecie – poradnik

Kampanie w sieci reklamowej

Kampanie w sieci reklamowej umożliwiają wyświetlanie reklam graficznych oraz tekstowych na milionach stron internetowych i w aplikacjach. Pozwalają one dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców oraz prowadzić remarketing, czyli ponowne docieranie do użytkowników, którzy odwiedzili już stronę. To idealne narzędzie do budowania świadomości marki i przypominania o ofercie.

Typy kampanii Google Ads — który rodzaj kampanii wybrać dla swojej firmy?

Zdj. 2. Przykład kampanii w sieci reklamowej Google Ads (na dole screena z serwisu Onet)

Źródło: Onet.pl 

Kampanie lokalne

Kampanie lokalne są przeznaczone dla firm, które chcą przyciągnąć klientów do swoich lokalnych oddziałów. Wyświetlają się w Mapach Google, w sieci wyszukiwania, na YouTube i w sieci reklamowej. Dzięki nim możesz promować lokalizację swojej firmy i zachęcać użytkowników do odwiedzin, rezerwacji czy zakupu na miejscu.

Kampanie promujące aplikacje

Ten typ kampanii pomaga w promowaniu aplikacji mobilnych. Zarówno pod kątem ich instalacji, jak i zwiększania zaangażowania użytkowników. Google automatycznie optymalizuje wyświetlanie reklam w swoich usługach, takich jak Google Play, YouTube czy wyszukiwarka. To doskonały sposób na zwiększenie liczby użytkowników aplikacji.

Kampanie produktowe

Kampanie produktowe, znane też jako Google Shopping, są stworzone z myślą o sklepach internetowych. Wyświetlają szczegółowe informacje o produktach, takie jak zdjęcie, cena i nazwa sklepu, bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu przyciągają użytkowników gotowych do zakupu i zwiększają sprzedaż.

Kampanie generujące popyt

Kampanie generujące popyt wyświetlają się na platformach takich jak Google Discover, YouTube czy Gmail. Są one skuteczne w docieraniu do szerokiej grupy użytkowników dzięki atrakcyjnym wizualnie formatom reklam. Sprawdzają się szczególnie w promocji treści i produktów związanych z zainteresowaniami odbiorców.

Zobacz  Jak działa agencja 360?

Kampanie Performance Max

Performance Max to zaawansowane kampanie, które automatyzują proces reklamowy i pozwalają dotrzeć do użytkowników we wszystkich kanałach Google, takich jak wyszukiwarka, YouTube, Gmail czy sieć reklamowa. Sztuczna inteligencja optymalizuje zarówno budżet, jak i targetowanie.

Reklamy wideo

Reklamy wideo są wyświetlane głównie na YouTube i innych platformach wideo. Mogą przybierać różne formy, takie jak reklamy In-Stream, bumpery reklamowe czy banery Masthead.

Odpowiedni typ kampanii w Google Ads zależy od celu, jaki mają realizować reklamy. Bardzo często agencja marketingowa, która oferuje pozycjonowanie stron oraz reklamy Google Ads, może Ci wskazać najlepszy wariant.

Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy