Przygotowując budżet reklamowy, aby promować własny biznes, musisz wziąć pod uwagę kilka niezwykle ważnych aspektów. Dowiedz się, na co konkretnie zwrócić uwagę i dlaczego. Następnie dopasowanie reklamy do budżetu nie będzie dla Ciebie żadnym problemem, a działania promocyjne przyniosą oczekiwany efekt.
Na skróty
Pomyśl o nieco większej perspektywie – budżet a reklama
Dopasowując budżet reklamy, musisz przede wszystkim wziąć pod uwagę fakt, iż stosowanie promocji przez kilka dni, tydzień lub miesiąc może być nieskuteczne. Tego rodzaju marketing, zarówno online jak i offline, powinien być realizowany długofalowo, aby budować świadomość marki i pozyskiwać kolejnych klientów. Gdy będziesz planować budżet na reklamę, spójrz na swój plan działań z wielu perspektyw. Zastanów się, czy Twoje środki są wystarczające, aby przynieść skuteczność oraz oczekiwane efekty.
Sprawdź, ile dokładnie będzie kosztować Cię promocja. Budżet na reklamę planuj w taki sposób, aby promować biznes jak najdłużej, a przy tym skutecznie. To bardzo ważny element planowania strategii podczas przygotowywania kampanii reklamowej w Google Ads. Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie link i wyświetli Twoją stronę internetową, ale każde słowo kluczowe, na które promujesz witrynę, to inny koszt. Niektóre frazy są droższe, a inne tańsze. W tym przypadku przydatnym narzędziem będzie Planer Słów Kluczowych od Google, który podpowie Ci, ile osób wyszukuje dane słowa oraz ile będzie Cię kosztować pozyskanie odbiorcy. W ten sposób przygotujesz optymalny budżet na reklamę, rozplanowany na przykład na kilka tygodni lub miesięcy, zależnie od Twoich potrzeb.
Podobna sytuacja ma miejsce w mediach społecznościowych – weźmy prosty przykład, czyli Facebook Ads. Tam również zaplanuj budżet na reklamę, aby Twoje środki nie wyczerpały się zbyt szybko. Pamiętaj, że kampanie promocyjne możesz edytować w trakcie ich trwania, dlatego warto obserwować oraz analizować to, w jaki sposób Twoja strategia jest realizowana. Jeżeli spostrzeżesz jakieś nieprawidłowości, nanieś odpowiednie poprawki.
Postaraj się działać wielokanałowo
Twoi potencjalni klienci powinni regularnie stykać się z Twoją marką. W ten sposób zbudujesz świadomość własnego brandu, nawet wśród osób, które nie są zainteresowane ofertą, ale mogą stać się konsumentami w przyszłości. To właśnie z tego względu warto działać wielokanałowo, stosując reklamy w wielu miejscach. Tutaj nie chodzi o to, aby przygotować agresywną, wręcz nachalną promocję. Po prostu daj o sobie znać potencjalnym klientom na wiele sposobów. Integrować kanały online oraz offline, jeżeli tylko masz taką szansę i taka metoda stoi w zgodzie z polityką firmy oraz strategią. Połączenie perspektyw obu światów wykreuje pełne doświadczenie konsumenckie, zbuduje świadomość marki oraz jej wiarygodność. Oczywiście w takim przypadku potrzebny jest nieco większy budżet na reklamę.
Jeżeli Twój biznes działa tylko online, musisz dotrzeć do klienta na wiele sposobów w internecie. Postaraj się wychwycić kilka kanałów, z których regularnie korzystają Twoi konsumenci. Następnie poświęć budżet na reklamę, inwestując w promocję w tych miejscach, gdzie jest to opłacalne. Prowadząc sprzedaż online, praktycznie zawsze najlepszym rozwiązaniem jest marketing skierowany na stronę internetową oraz media społecznościowe.
Synergia reklam Google Ads oraz SEO – innowacyjne połączenie
W przypadku sklepów internetowych, wielu przedsiębiorców decyduje się na połączenie działań Google Ads oraz SEO (pozycjonowanie). Nic dziwnego, bowiem synergia obu sposobów na marketing internetowy genialnie się sprawdza, daje satysfakcjonujące efekty, a inwestycja zwraca się w stosunkowo szybkim tempie.
Pozycjonowanie to proces długotrwały, którego efekty pojawiają się najwcześniej po kilku tygodniach. Dlatego połączenie z kampanią Google Ads jest tak dobrym rozwiązaniem. Płatne reklamy w wyszukiwarce widoczne są od razu po przelaniu środków na firmowe konto. Następnie użytkownicy mogą odwiedzać sklep, aby dokonać zakupu. Zyski pochodzące z Google Ads można przeznaczyć na kolejne działania SEO, tym samym zwiększając budżet na reklamę, wdrażając jeszcze bardziej rozbudowaną i wydajną promocję własnego biznesu online.
Niektóre osoby sceptycznie podchodzą do SEO, ze względu na fakt, iż na pierwsze efekty należy nieco poczekać mimo inwestycji. W takich przypadkach synergia z Google Ads jest wręcz idealnym rozwiązaniem. Wówczas Twój sklep internetowy od razu zacznie na siebie zarabiać, a Ty będziesz mieć odpowiedni budżet na reklamę w mediach społecznościowych czy wdrożenie kolejnych etapów pozycjonowania. Bardzo często agencje zajmujące się SEO proponują synergię z Google Ads – wystarczy odpowiednio przygotować kampanię płatnych reklam, aby pojawił się efekty w postaci zwiększonej sprzedaży.
Budżet a reklama – podsumowanie
To, jakie konkretnie kwoty będą składać się budżet reklamowy, zależy od Twoich oczekiwań, branży, w jakiej działasz i wielu innych zmiennych. Niektóre sklepy internetowe miesięcznie poświęcają kilkaset złotych na pozycjonowanie, promocję w social media, czy prowadzenie kampanii Google Ads. Inne marki swoje budżety szacują na tysiące złotych w tym samym przedziale czasowym. Zanim zainwestujesz w reklamę internetową, postaraj się odpowiednio rozplanować działania, aby środki nie wyczerpały się zbyt wcześnie. Jeżeli nie jesteś w stanie zrobić tego samodzielnie, zapytaj o pomoc specjalistów z dziedziny SEM, którzy zaplanują optymalną strategię promocji Twojej marki online.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.