Prowadzisz własny biznes e-commerce online lub sklep stacjonarny? Chcesz zwiększyć zasięgi, promując usługi oraz produkty? W takim razie musisz poznać kilka skutecznych sposobów, które pomogą Ci powiększyć grono klientów.
Na skróty
Media społecznościowe i promocja usług
Z portali społecznościowych korzysta niemal każdy. Wystarczy smartfon z dostępem do internetu, nie trzeba komputera, aby sprawdzić aktualności na Facebooku czy Instagramie. To także doskonałe źródło do promocji usług online. Wystarczy założyć firmowe konto, które następnie będzie sukcesywnie rozwijane. Co więcej, prowadzenie komunikacji ze społecznością w ten sposób nic nie kosztuje – wystarczy poświęcić odrobinę czasu na przygotowanie treści oraz grafik.
Promocja usług poprzez media społecznościowe jest skuteczna, ale musisz przygotować odpowiednią strategię, która następnie będzie sukcesywnie wdrażana. Pomyśl o content marketingu – publikowane treści powinny zachęcać do dialogu, staraj się wchodzić z użytkownikami w rozmowę. Początkowo budowanie zasięgu może być żmudnym procesem, ale jeżeli masz odpowiedni budżet, dobrym pomysłem będzie przygotowanie serii promowanych postów, aby szybciej dotrzeć do potencjalnych klientów. Warto dodać, że sponsorowane materiały można targetować do konkretnego segmentu rynku, określając miejscowość, płeć, wiek, czy zainteresowania odbiorców. Takie portale jak na przykład Facebook wspierają reklamę usług i znacznie ułatwiają zarządzanie firmowymi profilami. Nie musisz mieć dużej wiedzy na temat mediów społecznościowych, aby wykorzystać ten kanał do promocji własnych usług.
Reklama usług poprzez wyszukiwarkę
Ciekawą opcją jest także reklama usług w internecie przy wykorzystaniu wyszukiwarki. Takie rozwiązanie ma swoje wady oraz zalety, ale cieszy się ogromną popularnością. To na przykład płatne reklamy Google Ads. Taka promocja usług jest bardzo skuteczna, ale działa do chwili, gdy Twój budżet się wyczerpie. Jeżeli posiadasz biznes w mało konkurencyjnej branży, kwota oscylująca w granicy kilkuset złotych wystarczy Ci na miesiąc efektywnych działań. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, ile będzie kosztować reklama dla konkretnych słów kluczowych, wykorzystaj Planer Słów Kluczowych Google.
Reklama usług poprzez Google Ads powinna być interesująca dla użytkownika. Zadbaj o jej treści i nie zapomnij o wezwaniu do działania (Call to Action). Wówczas uda Ci się pozyskać wielu klientów, a strona internetowa zanotuje większy ruch. Ciekawym uzupełnieniem reklamy usług w internecie poprzez Google Ads jest pozycjonowanie (czyli SEO).
Pozycjonowanie jako forma reklamowania usług w internecie
Nie musisz korzystać z płatnych reklam, aby znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwań. Możesz zainteresować się tematyką SEO, czyli pozycjonowaniem stron internetowych. Jeżeli nie wiesz absolutnie nic na ten temat, czeka Cię kilka lub kilkanaście godzin lektury na temat optymalizacji, tworzenia treści oraz link buildingu. Pozycjonowanie to doskonała reklama usług w internecie, ale wymagająca intensywnej pracy. Nie masz na to siły, czasu lub chęci? Zawsze istnieje możliwość zlecenia pozycjonowania komuś z zewnątrz. Jednak bez względu na decyzję, musisz wiedzieć, że SEO to promocja usług, która daje ogromne efekty w postaci dużego ruchu na stronie internetowej.
Niektóre osoby myślą, że pozycjonowanie jest skuteczne tylko dla sklepów internetowych. To ogromny błąd. SEO można zastosować dla każdej strony internetowej, bez względu na branżę i charakter biznesu. Nawet jeżeli chcesz zadbać o lokalną promocję usług, pozycjonowanie będzie dobrym rozwiązaniem – wystarczy odpowiednio zoptymalizować witrynę, aby była dostosowana do wytycznych wyszukiwarki oraz potrzeb użytkowników. Podobnie jak media społecznościowe, SEO można połączyć z content marketingiem. Rozwijaj blog, twórz artykuły, które będą merytoryczne i pokaż wszystkim potencjalnym klientom, że znasz się na rzeczy. Reklama usług w internecie poprzez pozycjonowanie bardzo często wymaga mniejszego nakładu czasu niż w przypadku sklepów internetowych. Dlaczego? To bardzo proste. Biznes e-commerce, gdzie oferuje się wiele produktów, wymaga dużo bardziej skomplikowanej optymalizacji. Należy zadbać każdą podstronę, a w sklepach internetowych jest ich zwykle dużo więcej niż w przypadku zwykłych stron firmowych.
Doskonałym rozwiązaniem będzie połączenie trzech głównych kanałów pozyskania klienta. To media społecznościowe, płatna reklama w wyszukiwarce oraz pozycjonowanie strony internetowej. Aby skutecznie przygotować promocję usług, należy każde działanie poprzeć o przemyślaną strategię, aby nie działać „na ślepo”. Jeżeli samodzielnie prowadzisz biznes, bardzo możliwe, że nie masz czasu lub wiedzy na temat marketingu. Spokojnie, nie musisz wszystkim zajmować się samodzielnie. Pomoc wykwalifikowanych specjalistów z pewnością Ci się przyda. Jeżeli jednak sceptycznie podchodzisz do takiego rozwiązania, nic nie stoi na przeszkodzie, aby na własną rękę rozpocząć reklamę usług w internecie. Liczy się pomysł, innowacyjność oraz własna, oryginalna strategia. Świat cyfrowy jest naprawdę duży i promocja w nim przyniesie Ci wiele korzyści, na przykład w postaci nowych klientów.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.