Wiedza o SEO od ekspertów Google
7 min
7 min
Na skróty
Nie jest tajemnicą, że Google uwielbia aktualizować swoje algorytmy wyszukiwania. W rzeczywistości w ciągu roku może dokonać nawet 500 zmian! W jaki sposób zatem nadążyć za zmieniającymi się czynnikami rankingowymi, mając na głowie dużo innych obowiązków związanych z prowadzeniem firmy? Na samym początku warto przede wszystkim śledzić najlepszych ekspertów SEO w mediach społecznościowych. Pomoże Ci to być na bieżąco z najlepszymi praktykami SEO i przypominać o tym jak ważne jest pozycjonowanie w trakcie rozwijania firmy. Żebyś mógł zacząć od razu, przygotowaliśmy dla Ciebie krótką listę ekspertów SEO, których warto obserwować.
Google, będąc największą wyszukiwarką na świecie, od początku swojej działalności wykorzystuje określone algorytmy, za pomocą których ocenia i szereguje informacje oraz strony internetowe w swoich wynikach wyszukiwania. W ostatnich latach Google regularnie wprowadza liczne zmiany, aby oferować swoim użytkownikom najlepsze, najbardziej trafne wyniki wyszukiwania. Niewielkie modyfikacje mogą być niezauważalne, jednak od czasu do czasu Google decyduje się na wprowadzenie zmian, które naprawdę zmieniają sposób działania wyszukiwarki. Z tego względu niezwykle istotne jest śledzenie aktualności dotyczących SEO, które publikowane są w Internecie. Jedna z ważniejszych zmian w algorytmie miała właśnie miejsce.
Od maja 2021 roku algorytmy Google ulegają poważnej zmianie. Od momentu wprowadzenia wskaźników Core Veb Vitals jakość treści i stron odwiedzanych przez użytkowników odgrywa największą rolę w rankingu stron internetowych. Google wdraża szereg różnych dominujących algorytmów, aby oferować internautom jak najbardziej wiarygodne i kompatybilne odpowiedzi dotyczące treści ich wyszukiwań. Część osób zarządzających witrynami może być zaskoczona zmianami, jednak na wprowadzenie Core Veb Vitals można było się odpowiednio przygotować dzięki śledzeniu informacji publikowanych przez najważniejszych ekspertów Google.
Eksperci Google (a także inni specjaliści SEO) regularnie tweetują pomocne zasoby i artykuły oraz chętnie publikują wiadomości o SEO na swoich blogach i stronach internetowych. Piszą o pozycjonowaniu w praktyczny sposób. Dzięki śledzeniu najlepszych marketerów SEO można dowiedzieć się co dzieje się w świecie wyszukiwarek praktycznie w czasie rzeczywistym. To między innymi właśnie z publikacji ekspertów Google jesteśmy w stanie wywnioskować, jakie obecnie panują trendy i jakich zasad związanych z pozycjonowaniem należy przestrzegać, aby zajmować wysokie pozycje na liście wyszukiwania. Przekonajmy się, jakimi informacjami dotychczas dzielili się najważniejsi eksperci SEO.
Czy można poznać najważniejsze zasady SEO tylko poprzez śledzenie informacji publikowanych w mediach społecznościowych przez ekspertów branżowych? Przekonajmy się!
“Przede wszystkim świetna strategia SEO powinna zaczynać się od postawienia się w sytuacji użytkownika i zadania sobie pytania, czy treść jest naprawdę wartościowa, marka jest godna zaufania, a witryna jest łatwa w użyciu (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych)”.
Tymi słowami Lily Ray, dyrektor SEO w Path Interactive podsumowała nadchodzący czas dla SEO w 2021 roku.
Google coraz mniejszą doniosłość przypisuje witrynom, które są pozycjonowane głównie pod kątem stosowania słów kluczowych. Ostatecznym celem jest zapewnienie jak najlepszych wyników dla fraz wyszukiwanych przez użytkowników, a witryna, która jest przepełniona słowami kluczowymi, niekoniecznie zapewnia takie doświadczenie. Google zmierza do analizowania wszystkich działań, jakie użytkownik podejmuje na danej stronie internetowej. Bierze pod uwagę również to, czy jedyną interakcją z witryną było pasywne przewijanie lub, czy użytkownik nie opuścił od razu witryny, w celu znalezienia innego, lepszego źródła informacji. Takie zachowanie w oczach wyszukiwarki oznacza, że dana strona nie spełniła jego żądania i najprawdopodobniej nie będzie zajmowała wysokiej pozycji w SERP dla tego typu zapytań użytkowników.
„Google będzie coraz lepiej rozpoznawać, kiedy osoba wyszukująca, będzie chciała znaleźć porady eksperta i umieści te posty w rankingu, powyżej artykułów napisanych przez autorów treści, którym brakuje E-A-T” –powiedziała Marie Haynes – CEO Marie Haynes Consulting Inc. „Specjaliści SEO, którzy odniosą sukces w 2021 r., to ci, którzy naprawdę potrafią zrozumieć, jak zaspokoić potrzeby osób wyszukujących”.
Związek między brandingiem a SEO jest bardzo głęboki. Dobrze opracowana kampania SEO może poprawić wizerunek i zasięg marki. Z kolei dobry branding może poprawić zdolność przyciągania uwagi konsumenta na stronach wyników wyszukiwania i zwiększyć liczbę kliknięć adresu strony internetowej.
Rozpoznawalność marki pomaga również wspinać się wyżej w wynikach wyszukiwania, ponieważ buduje zaufanie u konsumentów. Google coraz mocniej koncentruje się na tym, aby wyszukiwarka działała w sposób jak najbardziej zbliżony do myślenia użytkowników. Z tego względu rozpoznawalność marki i zaufanie klientów w naturalny sposób wpływają na pozycję wyświetlania witryny w wynikach wyszukiwania. Z kolei wyeksponowanie określonej marki na liście SERP wpływa na dalszy wzrost jej rozpoznawalności wśród użytkowników.
„W 2021 roku rzeczywistość, w której wyszukiwanie oparte na podmiotach zaczyna się od pewnego zrozumienia przez Google tego, kim jesteś, co oferujesz i jakim odbiorcom służysz, zyska ogromną popularność” – Jason Barnard, założyciel i autor kalicube.pro. „Doświadczeni marketerzy naprawdę zmierzą się z postrzeganiem swojej marki jako całości i zaczną poważnie pracować nad zrozumieniem jej przez Google”.
Google traktuje szybkość strony jako czynnik rankingowy od 2010 roku. Z biegiem lat wydajność witryny stawała się coraz bardziej istotna. Obecnie usprawnienie strony pod kątem szybkości i wydajności jest jednym z najważniejszych elementów optymalizacji pod kątem SEO. Google wielokrotnie podkreślało, że powolne działanie witryny negatywnie wpływa na wrażenia użytkowników, którzy zazwyczaj szybko opuszczali wolno ładujące się strony. Oznacza to jednocześnie, że internauci pod adresem danej domeny nie otrzymają odpowiedzi na zadane wyszukiwarce zapytanie.
W jednej ze swoich wypowiedzi Rachel Costello konsultant techniczny ds. SEO w firmie Builtvisible, powiedziała, że właściciele i administratorzy witryn powinni w szczególności zwracać uwagę na to, w jaki sposób może ona zostać odebrana przez użytkownika, a nie skupiać się tylko na tym, czy dana strona jest dostępna i zrozumiała dla robota wyszukiwarki.
„Będzie to wymagało przyjęcia w naszych działaniach optymalizacyjnych podejścia zorientowanego na użytkownika, w tym skupienia się na:
Obecnie najistotniejsze z punktu widzenia SEO jest zapewnienie sprawnego i szybkiego działania witryny internetowej na urządzeniach mobilnych. Większość internautów (92,8%) przynajmniej w części korzysta ze smartfonów i tabletów do poszukiwania informacji w Internecie[5].
Eksperci SEO od samego początku informowali za pomocą różnych kanałów, jak istotną zmianą jest nadanie przez Google pierwszeństwa mobilnym wersjom stron internetowych. Jedną z wielu osób, które zabrały w tej sprawie głos była Shelly Fagin, dyrektor SEO i założycielka Highly Searched, wskazując, że:
„Google nie będzie już odrębnie oceniać doświadczeń użytkowników na komputerach i urządzeniach mobilnych”. „Jeśli nadal masz oddzielną witrynę mobilną, być może nadszedł czas, aby rozważyć migrację do responsywnej witryny mobilnej”.
Gdybyśmy zebrali wszystkich ekspertów SEO, których warto obserwować, z pewnością powstałaby niezwykle długa lista. Wybraliśmy jednak cztery najbardziej aktywne i doświadczone osoby, które od dawna dzielą się z pasjonatami i zawodowcami SEO bardzo przydatnymi informacjami i wskazówkami z zakresu pozycjonowania.
Kieruje nagradzaną agencją Stone Temple, oferującą szeroki zakres usług SEO i marketingu cyfrowego. Eric jest również jednym z głównych autorów “The Art of SEO”, czyli jednej z najlepiej sprzedających się książek na temat SEO na świecie. Regularnie tweetuje o na temat istotnych wiadomości, artykułów i aktualizacji dotyczących pozycjonowania, zarówno na swoim koncie osobistym, jak i firmowym. W publikowanych treściach dzieli się głównie badaniami i artykułami przygotowanymi przez jego agencję, które wzbogacone są o zabawne grafiki.
Założyciel i dyrektor generalny Yoast. Swoją firmę stworzył, aby dostarczać oprogramowanie, szkolenia i usługi do optymalizacji stron internetowych. Jednym ze sztandarowych produktów firmy jest wtyczka „SEO Yoast”, która obecnie dostępna jest dla dwóch platform i korzystają z niej około 4 miliony aktywnych użytkowników. Jest to narzędzie przydatne w szczególności do optymalizacji SEO na stronach zbudowanych w oparciu o CMS WordPress. Na stronie Yoast regularnie publikowane są wiadomości i wskazówki ze świata SEO. Ta witryna to prawdziwa skarbnica wiedzy.
Neil Patel to przedsiębiorca, inwestor i założyciel Crazy Egg. W 20217 roku został uznany przez The Wall Street Journal za najlepszego influencera w sieci. Patel jest także twórcą jednej ze 100 najbardziej znakomitych firm na świecie według magazynu Entrepreneur Magazine. Na swojej stronie internetowej regularnie publikuje treści z zakresu pozycjonowania i najlepszych praktyk SEO. Informacjami i sugestiami dzieli się również na Twitterze, gdzie obserwuje go prawie 400 tysięcy osób.
Dziennikarz branży SEO, analityk i pozycjoner. Danny Sullivan jest także współzałożycielem firmy Third Door Media, która stworzyła między innymi portal Search Engine Land, na którym regularnie publikowane są wiadomości i informacje na tematy związane z marketingiem w wyszukiwarkach, SEO i SEM. W 2015 roku Sullivan został uznany za z 50 wpływowych marketingowców według magazynu Entrepreneur, a w 2017 roku dołączył na stałe do zespołu Google. Ten wybitny znawca SEO chętnie dzieli się branżowymi informacjami poprzez swojego osobistego bloga o nazwie Daggle oraz konto na Twitterze, gdzie obserwuje go ponad 530 tysięcy osób.
Oczywiście nie można zapominać o samej firmie Google. Jeżeli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami ze świata wyszukiwarek i SEO, blog Google powinien być podstawowym źródłem informacji, którego nie możesz pomijać. Na swoim blogu Google oferuje wszelkiego rodzaju przydatne informacje, sugestie i wskazówki, które mogą pomóc w działaniach SEO.
W Semcore również dzielimy się wiedzą na naszym blogu. Piszemy o najnowszych trendach i praktycznych case studies dotyczącymi pozycjonowania. Nasi eksperci na bieżąco śledzą doniesienia ze świata SEO, aby realizowane przez nas działania marketingowe prowadziły do uzyskania przez Ciebie większych przychodów. Jeżeli potrzebujesz wsparcia doświadczonej agencji SEO, dzięki której uzyskasz lepszą widoczność, większy ruch i poprawisz swoją konwersję – zapraszamy do kontaktu. Nasi specjaliści są do Twojej dyspozycji!
https://haystackseo.co.za/seo-up-to-date-for-2021-search-intent/
https://www.mariehaynes.com/author-eat-webinar/
https://www.searchenginejournal.com/10-important-2021-seo-trends-you-need-to-know/389395/
https://developers.google.com/search/blog/2010/04/using-site-speed-in-web-search-ranking
http://shop.oreilly.com/product/0636920032908.do
https://www.forbes.com/sites/julesschroeder/2016/11/29/25-marketing-influencers-to-watch-in-2017/?sh=3dc157c8343d
https://www.huffpost.com/author/np-805
https://en.wikipedia.org/wiki/Danny_Sullivan_(technologist)