Pierwszego wrażenia nie można zrobić dwa razy. Z tego powodu warto zadbać o wizerunek firmy w internecie. Użytkownicy przeglądający Twoją stronę internetową, czy profil w mediach społecznościowych muszą wiedzieć, że mają do czynienia z profesjonalną firmą, której można zaufać. Zbuduj odpowiedni wizerunek i prezentuj się od najlepszej strony.
Na skróty
Firma online – jak się zaprezentować?
Jeżeli zastanawiasz się jak zaprezentować firmę online, pomyśl nad założeniem własnej strony internetowej. Witryna daje ogromne możliwości, z których być może nawet nie zdajesz sobie sprawy. Przede wszystkim z jej pomocą uda Ci się dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy wcześniej nawet nie wiedzieli o Twoim istnieniu. Podobna sytuacja dotyczy sklepów internetowych. Jeśli sprzedajesz stacjonarnie, rozszerz swoją działalność, aby prowadzić handel w sieci. Wówczas będziesz kreować wizerunek firmy w internecie świadczący o Twojej wiarygodności.
Gdy zdecydujesz się na własną stronę, pamiętaj, że musi być responsywna, czyli dopasowana do różnych ekranów. Użytkownicy będą otwierać witrynę za pomocą smartfonów, laptopów, tabletów, czy komputerów stacjonarnych. Strona internetowa musi za każdym razem prezentować się w taki sam sposób, a korzystanie z niej powinno być jak najwygodniejsze. Poza responsywnością nie zapominaj również o nowoczesnym designie. Unikaj nudnych i zbyt popularnych rozwiązań. Najlepiej poprosić profesjonalną firmę o pomoc. Wówczas przekażesz wykonawcom wszystkie wytyczne i w krótkim czasie otrzymasz gotową witrynę lub sklep internetowy. To takie proste, a przy tym stosunkowo niedrogie.
Na wizerunek firmy w internecie wpływa także UX (user experience). Interfejs strony lub sklepu musi być przestronny i łatwy w obsłudze. Postaraj się zaprojektować witrynę w taki sposób, aby była nieskomplikowana. W przypadku e-commerce (sklepy) zadbaj o integrację płatności, aby wykonywanie przelewów było jak najszybsze. Użytkownicy mają wysokie wymagania i cenią wygodę. Strona musi ładować się szybko oraz wyświetlać swoją zawartość w przyjemny sposób. W przeciwnym wypadku stracisz potencjalnego klienta. Zasada ta tyczy się nie tylko sklepów online, ale i zwykłych stron wizytówek.
Jak zaprezentować firmę online? Załóż profil w mediach społecznościowych oraz na innych portalach internetowych. Facebook, Instagram, LinkedIn, czy YouTube to doskonała forma budowy wizerunku oraz prezentacji firmy od jak najlepszej strony. Przeciętny internauta sięga po smartfon i zagląda na social media nawet kilkanaście razy w ciągu dnia!
Jak zadbać o wizerunek firmy w internecie
Skoro wiesz już jak zaprezentować firmę online, nadszedł czas, aby przygotować stronę internetową oraz profil w mediach społecznościowych pod użytkownika. Przede wszystkim zadbaj o content. Tworzenie merytorycznych i atrakcyjnych treści przyciągnie potencjalnych klientów oraz zainteresowane osoby. Content marketing możesz stosować zarówno na stronie i w sklepie (blog), jak i w mediach społecznościowych (posty). Pokaż swoją wiedzę, udowodnij know-how oraz kreuj wizerunek eksperta. Możesz także pokusić się o tworzenie artykułów gościnnych w różnych miejscach w sieci. W ten sposób zwiększysz zasięg swoich działań oraz zbudujesz świadomość wśród potencjalnych konsumentów. Twoje działania nie pójdą na marne, ale dbanie o wizerunek firmy w internecie wymaga czasu oraz cierpliwości. Nic nie dzieje się z dnia na dzień. Z czasem zobaczysz, że Twoja strategia rozwoju firmy będzie przynosić efekty.
Zarówno stronę internetową, jak i media społecznościowe możesz wykorzystać do budowania więzi z odbiorcami. To bardzo ważna rada podpowiadająca jak zaprezentować firmę online. Postaraj się podejść do użytkowników jak człowiek, a nie jak firma. Wówczas komunikacja staje się bardziej ludzka, a potencjalni klienci obdarzą Cię swoim zaufaniem. To żaden „magiczny trik”, czy chwyt marketingowy. Po prostu rozmawiaj z użytkownikami internetu, zachęcaj do konwersacji i regularnie udostępniaj nowe, wysokiej jakości publikacje.
Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć jak zaprezentować firmę online, ale pamiętaj, że samo budowanie wizerunku to nie wszystko. Trudno dotrzeć do nowych kontrahentów bez odpowiedniej promocji w sieci. Właśnie z tego powodu warto mieć własną stronę internetową. Witrynę wykorzystasz do reklamy biznesu. W jaki sposób? Najlepiej poprzez pozycjonowanie lub reklamy PPC w wyszukiwarce.
Każdego dnia w wyszukiwarce internetowej generowane są miliony zapytań. Zastanawia Cię, dlaczego na różne słowa, Google wyświetla konkretne witryny? A może Ty także chcesz znajdować się na pierwszej stronie wyszukiwań? W takim razie powinno zainteresować Cię pozycjonowanie, czyli SEO. To szereg działań ukierunkowany na zmianę pozycji dla konkretnych fraz kluczowych w wyszukiwarce. W efekcie strona internetowa powinna generować większy ruch, co przy sprzyjających warunkach zwiększa sprzedaż. Warto wspomnieć, że pozycjonowanie strony internetowej lub sklepu możesz przeprowadzić samodzielnie. Wymaga to jednak specjalistycznej wiedzy.
Kolejną formą promocji w internecie są płatne reklamy PPC w wyszukiwarce (np. Google Ads). W tym przypadku nie pozycjonuje się strony lub sklepu. Przedsiębiorca płaci za reklamę w liście wyszukiwań, ale tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie link i otworzy Twoją witrynę. Warto łączyć ten sposób promocji z SEO – wtedy możesz liczyć na naprawdę satysfakcjonujące wyniki. Wystarczy przygotować odpowiednią strategię pozycjonowania oraz poprawnie skonfigurować reklamy, aby generowały ruch. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Specjaliści zajmujący się świadczeniem tego typu usług dodatkowo Ci doradzą oraz robią wszystko, aby Twój biznes w internecie rozkwitł.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.