Content Marketing

Zarządzanie treścią w marketingu

3 min czytania
Zarządzanie treścią w marketingu

Treści są jedną z głównych form interakcji z odbiorcami oferty. W ramach działalności marketingowej powstawać może mnóstwo contentu, który wykorzystywany jest do różnych akcji. Dodajesz go na stronie, w social media, wysyłasz newslettery i nie tylko. Sprawdź, na czym polega zarządzanie treścią i jaką rolę odgrywa system CMS

Zarządzanie treścią – na czym to polega?

Content, który powstaje w działalności marketingowej, powinien być spersonalizowany. Należy przygotowywać treści dopasowane do odbiorców, które sprawdzą się w przypadku danej formy komunikacji i zostaną zastosowane w odpowiednim momencie. To ważny element taktyki w działalności przedsiębiorstwa, od którego w wielu przypadkach zależy powodzenie danego przedsięwzięcia. 

Zarządzanie treścią obejmuje proces gromadzenia, dostarczania i wyszukiwania informacji. Termin ten jest zwykle używany w odniesieniu do zarządzania cyklem życia treści cyfrowych, ich utworzenia, przez przechowywanie, aż do usunięcia. Treści mogą obejmować obrazy, wideo, audio i multimedia, a także tekst.

Jak wygląda zarządzanie treściami w firmach?

Firma powinna mieć opracowane wytyczne dotyczące stylu i marki w odniesieniu do treści. Badania potwierdzają jednak, że wiele przedsiębiorstw ma opracowane nawet bardziej złożone założenia. Z raportu Content Marketing Institute wynika, że:

  • 70% respondentów twierdzi, że ich firma ma wytyczne dotyczące stylu i marki w odniesieniu do treści.
  •  53% ma opracowane zasady obiegu treści.
  •  51% stworzyło personę klienta.
  •  50% korzysta z analizy wydajności treści.
  •  33% opracowało mapę podróży klienta.
  •  32% projektuje ustrukturyzowane treści. 

W badaniu uczestniczyło 411 marketerów

Zobacz  Różne sposoby narracji. Jak w różny sposób przedstawić tę samą treść?

Zarządzanie treścią w marketingu

Źródło: https://www.marketingprofs.com/charts/2017/32719/the-content-marketing-structures-processes-and-tools-most-used-by-brands

Większość marketerów twierdzi, że ich firma ma opracowane wytyczne dotyczące stylu i marki w odniesieniu do treści, a mniej niż połowa przekonuje, że przygotowali bardziej złożone zasady – takie, które obejmują mapę podróży klienta lub strukturę komunikatów. 

Zarządzanie treścią – z jakich etapów składa się proces?

W zależności od celu i organizacji obowiązujące zasady mogą się różnić. Tym samym firma może podejmować inne działania. Oto przykładowe etapy zarządzania treścią:

  • Organizacja – możesz ustalić kategorie treści i ustalić schematy klasyfikacji.
  • Tworzenie – czyli opracowanie contentu i jego przyporządkowywanie do poszczególnych kategorii.
  • Przechowywanie – w przypadku ustalenia zasad w tym zakresie weź pod uwagę łatwość dostępu, dostarczania, bezpieczeństwa i innych czynników zależnie od potrzeb organizacji. Dostęp do treści powinny mieć tylko określone osoby – musisz ustalić, na jakich zasadach to będzie się odbywać. 
  • Przepływ treści, czyli reguły, według których content będzie trafiać do poszczególnych działów i specjalistów. Jakie są ich obowiązki? Co muszą oni oznaczać i opisywać? 
  • Edycja/wersjonowanie – chodzi tutaj o zarządzanie wieloma wersjami treści i kolejnymi zmianami w contencie. 
  • Publikowanie – etap, na którym treść jest dostarczana użytkownikom.
  • Usuwanie/archiwizacja – ostatni krok, w którym treści są usuwane lub przenoszone do archiwum.

Zarządzanie treścią w marketingu

Źródło: https://www.techtarget.com/searchcontentmanagement/definition/content-management

Rola systemu CMS w zarządzaniu treścią

CMS, czyli Content Management System (system zarządzania treścią), zdecydowanie ułatwia proces tworzenia, publikowania, edycji czy archiwizowania contentu. Umożliwia tworzenie wpisów, zapisywanie szkiców i ich publikowanie wtedy, gdy przychodzi na to odpowiedni moment. Możesz dzięki nim przygotować content i określić datę dodania w przyszłości – materiał pojawi się, kiedy będziesz, np. na urlopie. 

Zobacz  Jakość contentu. Dlaczego nie zawsze warto tworzyć treści samodzielnie?

Kolejną zaletą systemów zarządzania treścią jest możliwość automatycznego publikowania contentu w social media. Możesz dodawać wpis, a jednocześnie poinformować o tym we wszystkich profilach w mediach społecznościowych bez konieczności robienia tego ręcznie. Popularne system CMS są zazwyczaj zoptymalizowane pod SEO, dzięki czemu ułatwiają publikowanie treści, która spełnia oczekiwania wyszukiwarki Google. 

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy