Biznes

7 sposobów na zwiększenie konwersji na Allegro

4 min czytania

Zwiększenie konwersji na Allegro to temat, który wymaga wielu optymalizacji organicznych – od poprawy wyglądu ofert, przez usprawnienie nawigacji, po zwiększenie wiarygodności całego sklepu. Istotne są również działania w zakresie Allegro Ads oraz metod promocji. Jak skutecznie podnieść wyniki swojej sprzedaży na marketplace? O odpowiedzi na te pytania poprosiliśmy agencję Pirk Spark, eksperta w kompleksowej obsłudze kont Allegro i tegorocznego Allegro Ads Partner+ Internationalization Championa. 

Jak zwiększyć konwersję na Allegro?

Podniesienie konwersji na Allegro wymaga często poprawienia wielu elementów, które wpływają na decyzje zakupowe klientów. Oto „sposoby pewniaki” od agencji marketplace Allegro Pirk Spark, specjalizującej się w optymalizacji sprzedaży na Allegro. 

Must have zwiększania konwersji na Allegro to atrakcyjna miniatura

Miniatura Allegro to wizytówka produktu, która wyświetla się obok tytułu oferty na listingu. Dobre zdjęcie na miniaturze zwiększa współczynnik klikalności (CTR), co przekłada się na wyższą konwersję sprzedaży. Pamiętaj, aby grafika wybrana na miniaturkę była reprezentatywne i dobrze oświetlone, a także uwzględniała istotne cechy sprzedawanego towaru (takie jak wzór czy ilość sztuk w ofercie). Koniecznie uwzględnij też wymagania samego serwisu – miniaturka zawsze powinna przedstawiać produkt na białym tle bez aranżacji (elementy aranżacyjne są dopuszczalne jedynie w niektórych kategoriach!). 

Trafnie dobrany tytuł oferty produktowej ułatwia wyszukiwanie produktu

Tytuł stanowi kluczowy element w procesie wyszukiwania, dlatego powinien zawierać najważniejsze informacje o produkcie oraz frazy kluczowe, z których korzystają użytkownicy szukający danego towaru. Przed stworzeniem tytułu warto sprawdzić, jak konkurencja nazywa podobne produkty. Możesz również skorzystać z Planera kampanii, który pomoże Ci dobrać popularne słowa kluczowe i zapoznać się z przydatnymi statystykami (np. uśrednionym miesięcznym zasięgiem dla danej frazy).

Zobacz  Czym są mierniki sukcesu? Poznaj najważniejsze z nich

Atrakcyjny opis może skutecznie zachęcić do zakupu nawet droższego towaru

Choć obecnie w internecie dominują treści wizualne, tekst oferty pozostaje kluczowy – zwłaszcza przy droższych produktach. Atrakcyjny i przemyślany opis, który dokładnie wyjaśnia zalety oraz zastosowanie towaru, ma bowiem ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Dlatego też tworząc tekst oferty Allegro, warto wykorzystać język korzyści, wskazując, jak produkt rozwiązuje konkretne problemy i/lub spełnia określone potrzeby. W ten sposób zwiększysz szansę na finalizację zakupu, budując jednocześnie zaufanie do marki i samego produktu.

W internecie kupuje się głównie oczami, dlatego grafiki produktowe muszą być atrakcyjne

Grafiki produktowe odgrywają bardzo ważną rolę w procesie zakupowym, ponieważ aż 90% informacji, które do nas dociera, to treści wizualne. Dlatego zdjęcia w ofercie Allegro powinny być wysokiej jakości, z odpowiednim oświetleniem i wyraźnymi produktami na jednolitym tle. Tego typu fotografie nie tylko prezentują produkt w sposób estetyczny, ale także budują profesjonalny wizerunek marki, zwiększając jej wiarygodność w oczach potencjalnych klientów. W przypadku produktów premium warto dodatkowo pokusić się o przybliżenia ukazujące istotne detale.

Preferowane przez klientów warunki dostawy mogą zwiększyć Twoją sprzedaż

Aby zwiększyć sprzedaż na Allegro, warto zadbać o preferowane przez klientów opcje dostawy. Oferowanie bezpłatnej wysyłki w ramach Allegro Smart! jest skutecznym sposobem przyciągnięcia kupujących. Program Allegro Smart! zapewnia darmową dostawę przy zamówieniach powyżej 45 zł, co sprawia, że jest niezwykle atrakcyjny w oczach użytkowników największego polskiego martketplace. Analizy Allegro pokazują, że oferty z Allegro Smart! są wybierane średnio 2,5 razy częściej niż te bez tej opcji. Dzięki programowi możesz więc zwiększyć częstotliwość zakupów, co z pewnością pozytywnie wpłynie na Twoje zyski.

Zobacz  Plan sprzedaży - dlaczego każdy biznes potrzebuje strategii sprzedażowej?

Metody promocji i reklamy Allegro Ads zwiększają widoczność ofert i zachęcają do zakupu

Metody promocji na Allegro, takie jak wyróżnienia, Strefa Okazji czy Smart! Monety Allegro, pomagają zwiększyć widoczność ofert i przyciągnąć klientów dodatkowymi benefitami (np. niższą ceną). Z kolei płatne reklamy Allegro Ads umożliwiają generowanie dodatkowego ruchu, wyświetlając oferty w najpopularniejszych miejscach na portalu. Jako sprzedawca pamiętaj jednak, aby regularnie oceniać efektywność obu tych form reklamowania się, aby na bieżąco optymalizować wydatki.

Niektórzy klienci kupują wyłącznie u profesjonalistów, dlatego warto zadbać o status Super Sprzedawcy

Na Allegro działa program Super Sprzedawca, który ma na celu wyróżnienie najlepszych i najbardziej godnych zaufania sprzedających. Taki status zwiększa wiarygodność i pomaga budować zaufanie wśród potencjalnych klientów. Oznaczenie Super Sprzedawca jest łatwo widoczne już na poziomie listy produktów, zachęcając potencjalnych kupujących do kliknięcia w daną ofertę. Aby zdobyć status Super Sprzedawcy, należy spełnić kilka wymagań, m.in. utrzymywać wysoki poziom jakości sprzedaży.

Case study, jak zwiększyć konwersję na Allegro w praktyce: przykład Pirk Spark

W ramach współpracy z jednym z klientów, specjaliści z agencji Pirk Spark przeprowadzili kompleksową optymalizację konta Allegro, skupiając się na poprawie prezentacji produktów i zwiększeniu ich widoczności na portalu. Kluczowe działania obejmowały stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej, poprawę tytułów aukcji, grafik oraz opisów, a także wdrożenie odpowiedniej nawigacji w zakładce Sklep. Zoptymalizowanie ofert oraz dostosowanie produktów do potrzeb klientów przyczyniło się do wzrostu wartości sprzedaży o ok. 83%, liczby transakcji o niemal 107% oraz liczby sprzedanych sztuk o prawie 92%. Jak więc widać, dzięki zaawansowanym działaniom organicznym konwersja sprzedaży na Allegro może znacząco wzrosnąć.

Zobacz  Rozliczenie od zysku w SEO. Dlaczego ciężko wdrożyć taki model?

Autor

Pirk Spark

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy