Pozycjonowanie przyszłościowe – dlaczego warto obierać taką strategię?
4 min
4 min
Na skróty
Pozycjonowanie, czyli SEO, to szereg złożonych działań, które efekt przynoszą w długofalowej perspektywie. Dlatego inwestując w ten segment marketingu internetowego, warto zastanowić się nad tym, jaką strategię obrać w kontekście przyszłości. Dzięki temu Twój biznes wyprzedzi ruchy konkurencji, a witryna osiągnie wysoką pozycję dla konwertujących fraz kluczowych.
Pozycjonowanie przyszłościowe jest strategią opierającą się na wdrażaniu działań SEO w taki sposób, aby pokonać konkurencję na wielu płaszczyznach w ujęciu długoterminowym. Rozwiązanie to zapewnia wysoki poziom skuteczności, jednak wymaga cierpliwości oraz specjalistycznej wiedzy z zakresu optymalizacji, content marketingu, pozyskiwania linków i analityki internetowej. Wdrażając SEO długoterminowe, należy badać różne tendencje, a następnie je wykorzystywać. Przydaje się więc znajomość trendów oraz wiedza z zakresu tego, jak zmienia się algorytm Google. Jedna aktualizacja systemu wyszukiwania może wprowadzić wiele zmian – jeżeli proces ten będzie wcześniej zapowiedziany, należy się na niego odpowiednio przygotować. Ponadto pozycjonowanie przyszłościowe opiera się na ciągłej analizie konkurencji. Należy wykorzystywać nadarzające się okazję, aby budować widoczność i pozycję we wyszukiwarce. SEO skupione tylko na „tu i teraz” sprawia, że serwis nie wykorzysta swojego maksymalnego potencjału, więc w ostatecznym rozrachunku pokonanie konkurencji będzie niezwykle trudne. Strategia ta sprawdza się w sklepach internetowych, a także na firmowych stronach wizytówkach, czy portalach branżowych.
Zwykle pozycjonowanie przyszłościowe przygotowuje doświadczona agencja, posiadająca w swoim zespole grono wykwalifikowanych specjalistów. Stworzenie kompleksowej i skutecznej strategii wymaga nie tylko wiedzy, ale także dedykowanych narzędzi. Jak wygląda taki proces od podszewki? Opracowywanie SEO długoterminowego zawsze wygląda inaczej ze względu na fakt, iż każda strona ma swoje indywidualne potrzeby. Jednak opracowywanie strategii może zamykać się w kilku uniwersalnych krokach.
Określenie celów biznesowych firmy – pozycjonowanie przyszłościowe skupia się nie tylko na tym, aby podnieść wyniki w Google. Należy zadbać także o cele stawiane przez firmę, na przykład wyższą sprzedaż, czy współczynnik konwersji. Strategia powinna być przygotowana w taki sposób, aby SEO mogło iść w parze z rozwojem firmy na innych płaszczyznach biznesowych.
Audyt SEO – to badanie serwisu pod kątem technicznym w celu znalezienia błędów lub ewentualnych niedociągnięć. Przygotowanie audytu pozwala opracować szczegóły strategii pozycjonowania. Do wykonania raportu przydaje się wiedza z zakresu HTML i CSS. Przydatne będą także specjalistyczne narzędzia takie jak Senuto, SEMrush, Ahrefs oraz Screaming Frog.
Analiza konkurencji – najczęściej jest to element audytu SEO. Jeżeli masz informacje o swoich rywalach, zdecydowanie łatwiej będzie przygotować skuteczną strategię, która zapewni skuteczność.
Wyszukiwanie fraz kluczowych – na jakie słowa w wyszukiwarce powinna wyświetlać się Twoja strona internetowa? Choć serwis pozycjonuje się całościowo, to warto wyselekcjonować kilka (a może nawet kilkanaście) fraz, na które konkurencja jest mniejsza. Wykorzystaj także wyrażenia long-tail, czyli składające się z kilku słów. Dzięki temu efekty SEO zaobserwujesz znacznie szybciej.
Implementacja strategii i narzucanie ewentualnych poprawek – to właśnie na tym etapie rozpoczyna się SEO długoterminowe. Pozycjonowanie trwa zwykle kilkanaście miesięcy, ale pierwsze efekty widoczne są już znacznie wcześniej. W tym czasie elementy strategii mogą być aktualizowane i ulepszane, w taki sposób, aby maksymalizować efekty.
Analityka internetowa – mówiliśmy już o tym, że pozycjonowanie nie jest jednorazowym działaniem, ale wieloetapowym procesem. Dlatego konieczne jest regularne obserwowanie tego, jakie wyniki przynosi SEO. To szczególnie ważne w przypadku tych witryn, które są nastawione na ciągły rozwój, więc serwis regularnie się powiększa. Nowe podstrony zawsze wymagają odpowiedniej optymalizacji, aby mogły osiągać jak najlepsze pozycje w wyszukiwarce.
Świat SEO ciągle ulega zmianom, przede wszystkim za sprawą aktualizacji algorytmów. Ponadto coraz więcej firm zaczyna inwestować w tę część marketingu internetowego, ze względu na wysoką skuteczność. Dlatego warto pomyśleć o pozycjonowaniu przyszłościowym, które skupi się na tym, aby wypromować stronę w wyszukiwarce kompleksowo – od A do Z.
Wdrożenie tej strategii wymaga jednak pomocy doświadczonych specjalistów. Bez odpowiedniej analizy i regularnej optymalizacji serwisu osiągnięcie satysfakcjonujących wyników będzie utrudnione. Jeżeli chcesz wdrożyć SEO przyszłościowe indywidualnie, pomyśl o inwestycji w oprogramowanie, o którym wspominaliśmy wcześniej. Musisz także zaprzyjaźnić się z Google Analytics i Google Search Console, dokonując regularnych analiz. Pozycjonowanie przyszłościowe opiera się na wykorzystywaniu nadarzających się okazji, a cała strategia jest opracowana w taki sposób, aby w długoterminowej perspektywie zapewnić maksymalny wzrost, jakiego nie ma konkurencja.
Mówiąc krótko: pozycjonowanie przyszłościowe pozwala osiągnąć wysokie wyniki pod kątem widoczności i ruchu w długofalowej perspektywie. Tylko takie SEO zapewnia satysfakcjonujące rezultaty, które pozwolą rywalizować z konkurentami na rynku online. Czego dokładnie oczekiwać po pozycjonowaniu w wyszukiwarce?
Wyższa widoczność – SEO pozwala pozycjonować serwis na określone frazy kluczowe, które są wartościowe dla użytkowników i biznesu. Dzięki temu witryna staje się lepiej widoczna w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania.
Większy ruch organiczny – lepsza widoczność może przekładać się na większy ruch organiczny. Należy jednak odpowiednio zoptymalizować poszczególne podstrony, aby zachęcały one do wejścia na witrynę z poziomu listy wyszukiwania w Google. Warto wykorzystać na przykład CTR (call to action – wezwanie do działania) podczas tworzenia meta description.
Lepsza rozpoznawalność w sieci – skoro Twoja witryna jest lepiej widoczna, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostanie zapamiętana, nawet gdy użytkownik jej nie odwiedzi.
Pozycjonowanie przyszłościowe może być wdrożone na każdej stronie internetowej i w dowolnym sklepie online, bez względu na branżę. Wystarczy przygotować kompleksową strategię, dopasowaną do konkretnego biznesu. Nie czekaj, tylko pokonaj swoją konkurencję w wyszukiwarce!
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.