SEMSTORM – niezbędne narzędzie SEO
4 min
4 min
Na skróty
Pozycjonowanie stron internatowych to zaawansowany proces wymagający nie tylko umiejętności, wieloletniego doświadczenia popartego współpracą z branżowymi liderami, ale również zgranego zespołu specjalistów i odpowiednich narzędzi SEO, które pozwolą zweryfikować działania. Semstorm to jeden z najważniejszych instrumentów analityczno-porównawczych wykorzystywany przez ekspertów do dziś.
Przejdź do dalszej części artykułu i dowiedz się, co to Semstorm i jakie ma funkcjonalności.
Semstorm to bardzo rozbudowane narzędzie pozwalające monitorować oraz analizować sytuację wybranych stron internetowych pod względem ich widoczności. Według ekspertów Semcore jest to jeden z najpopularniejszych „kombajnów SEO” na polskim rynku.
Semstorm to kompleksowe narzędzie SEO/SEM, które wspiera specjalistów w optymalizacji widoczności stron internetowych i prowadzeniu kampanii reklamowych w wyszukiwarkach. Semstorm umożliwia monitorowanie pozycji słów kluczowych, analizę konkurencji, badanie efektywności treści, a także planowanie działań content marketingowych, co pozwala na skuteczne dotarcie do odbiorców.
Semstorm pozwala w kompleksowy sposób poddać analizie m.in. widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania, szacunkową widzialność w SERP-ach oraz ilość słów kluczowych w stosunku do konkurencji. Poniżej przedstawiamy 6 głównych funkcji Semstorm!
Semstorm analizuje techniczne aspekty strony, identyfikując błędy w optymalizacji. Audyt dotyczyć może zarówno całych stron internetowych, jak i wybranych tekstów (tzw. audyty treści). Te nowatorskie audyty generują się stosunkowo szybko, obrazując rzeczywiste problemy ze stroną (np. jej wydajność, dostosowanie meta tagów, optymalizacja nagłówków).
Analiza konkurencji to szansa na regularne weryfikowanie postępów w SERP-ach. Dzięki narzędziu możesz dodatkowo odkryć najlepsze treści umieszczone na konkurencyjnych witrynach oraz przeanalizować zawarte w nich słowa kluczowe (można porównać maksymalnie 5 stron w jednym czasie).
Monitoring pozycji umożliwia sprawdzenie dokładnych wyników w SERP-ach (z ang. Search Engine Results Page) nie tylko na desktopach, ale również na smartfonach i tabletach. Ranking weryfikowany jest za pomocą rzeczywistej przeglądarki. Warto również wspomnieć, iż instrument ten pozwala generować raporty ukazujące konkretne nieregularności w pozycjach w ujęciu lokalnym, krajowym oraz światowym.
Funkcjonalność ta pozwala sprawdzić popularność wybranych słów kluczowych, wykorzystując najświeższe dane z różnych źródeł. Udziela również sugestii odnośnie fraz i przedstawia dane w czasie rzeczywistym.
Moduł posłuży także do konstruowania nazw plików z grafikami, bądź słów do atrybutów alt.
Edytor tekstowy pozwala sprawdzić błędy, zoptymalizować treść pod kątem SEO i dodać najważniejsze frazy kluczowe dzięki otrzymywanym sugestiom. Ważną funkcjonalnością edytora tekstowego Semstorm jest weryfikacja najlepszych treści, jakimi dysponuje Twoja konkurencja.
Wszystkie opcje Semstrom możesz sprawdzić TUTAJ.
Narzędzie przedstawia szczegółowe dane dotyczące Twojej strony internetowej. Możesz bez problemu porównać serwis z konkurencją odnośnie słów kluczowych, ruchu oraz widoczności w SERP-ach. Semstorm posiada również niezwykle przydatną funkcjonalność, jaką jest generator tematów (wskazuje rekomendowane nagłówki H1, ilość wyszukiwań, konkurencję w płatnych wynikach wyszukiwania, a także poddaje analizie pytania, z którymi użytkownicy zwracają się w Google).
Warto również wspomnieć o bardzo przydatnej funkcji, służącej do weryfikacji synonimów danego słowa kluczowego, a także o audytach contentowych uwzględniających m.in. sugestie słów kluczowych, zagęszczenie fraz czy też ich wyszukiwalność.
kompleksową analizę słów kluczowych – Semstorm pozwala wybrać najlepsze słowa kluczowe (w tym główne słowo kluczowe) o wysokim potencjale, co umożliwia optymalizację treści pod kątem intencji użytkowników;
monitorowanie pozycji – narzędzie pozwala regularnie śledzić zmianę pozycji wybranych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu na bieżąco możesz oceniać skuteczność działań SEO;
analizę konkurencji – dzięki narzędziu w łatwy sposób porównasz widoczność strony na tle konkurencji. Ułatwia to identyfikację luk w strategii SEO oraz otwiera szansę na poprawę wybranych obszarów;
efektywne zarządzanie treścią – Semstorm wspiera proces tworzenia wartościowych treści, które są zgodne z najlepszymi praktykami SEO, zwiększając tym samym szansę na lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach;
analizę profilu linkowego – oprogramowanie umożliwia ocenę profilu linków, co jest kluczowe dla budowania autorytetu strony i poprawy jej widoczności w wynikach SERP;
integrację z innymi narzędziami – Semstorm może współpracować z innymi narzędziami i platformami marketingowymi;
intuicyjny interfejs – przyjazny dla użytkownika interfejs sprawia, że narzędzie jest łatwe w obsłudze zarówno dla początkujących, jak i dla zaawansowanych specjalistów SEO.
koszt – dla małych firm lub freelancerów, ceny subskrypcji mogą być stosunkowo wysokie w porównaniu do niektórych innych narzędzi dostępnych na rynku;
ograniczenia w przypadku darmowej wersji – wersja próbna lub darmowa może mieć ograniczenia dotyczące liczby analizowanych słów kluczowych, dostępnych raportów czy funkcji, co może utrudniać dokładną analizę strony;
brak niektórych zaawansowanych funkcji – w porównaniu z bardziej rozbudowanymi narzędziami SEO, Semstorm może oferować mniej zaawansowanych funkcji analitycznych, co może być ograniczeniem dla dużych agencji marketingowych.
Semstorm oferuje 4 pakiety – Starter (129 zł netto/mc), Premium (249 zł netto/mc), Business (599 zł netto/mc oraz Agency (od 899 zł netto/mc).
Istnieje również opcja darmowa – pakiet Free (wystarczy się zarejestrować na semstorm.com).
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.