Czy SEO to reklama?
2 min
2 min
Na skróty
W zależności od naszych potrzeb możemy reklamować swój biznes stacjonarnie (np. za pomocą banerów i plakatów) lub online, promując ofertę w mediach społecznościowych, na portalach ogłoszeniowych czy też w wyszukiwarce Google wdrażając między innymi skuteczne kampanie PPC. Jednak czy SEO to reklama? Dzisiejszy artykuł opracowaliśmy, aby rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie tego zagadnienia, ponieważ niektórzy twierdzą, że SEO nie jest reklamą, a pozycjonowaniem w wyszukiwarce Google, tylko czy mają rację? Zapraszamy do lektury!
Aby odpowiedzieć na pytanie, czy SEO to reklama, należy w pierwszej kolejności poznać definicję pozycjonowania. Otóż SEO jest pewnym procesem obejmującym elementy on-site i off-site witryny mającym na celu zwiększenie pozycji oraz autorytetu pozycjonowanej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Dzięki temu rozwiązaniu internauci po wpisaniu konkretnej frazy (np. „agencja marketingowa”) znajdą wśród innych przedsiębiorstw także Twoją stronę na liście wyników wyszukiwań. Jeśli tytuł strony oraz jej opis będzie perswazyjny i zainteresuje ich – sprawdzą zawartość wybranej witryny, a co za tym idzie, istnieje szansa na to, że nabędą konkretne towary lub skorzystają z określonych usług.
Wiedząc, czym jest pozycjonowanie, możemy przejść do kluczowego elementu pozwalającego uzyskać odpowiedź na tytułowe pytanie, czyli definicji reklamy. Otóż według serwisu Wikipedia reklama jest informacją połączoną z komunikatem nakłaniającym do podjęcia konkretnego działania. Ma on na celu skłonienie potencjalnych klientów do skorzystania z wybranej oferty, poparcia danej sprawy lub idei. Zatem, czy SEO to reklama, czy wyłącznie pozycjonowanie w wyszukiwarce Google?
Przeczytaj także: Agencja reklamowa
Biorąc pod uwagę powyższe definicje, a także informacje zawarte w serwisie Wikipedia, możemy stwierdzić, że pozycjonowanie to jeden ze środków upowszechniania reklamy bazujący na Internecie. Jednoznaczne powiedzenie, że SEO jest reklamą, może być nie do końca zgodne z definicją SEO, ponieważ pozycjonowanie to proces, który ma na celu uwidocznienie Twojej witryny w Google, a nie bezpośrednie zachęcenie internautów do zakupu produktów lub konkretnych usług.
W zakresie realizacji SEO jako strategii reklamowej w Semcore zapewniamy:
Reasumując, SEO to wyłącznie pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google, jednak efekty skutecznego zaimplementowania konkretnych rozwiązań pozycjonerskich przekładają się na pozyskanie stałych i opłacalnych klientów, którzy widząc Twoją stronę w wyszukiwarce, wejdą na nią i skorzystają z określonych usług lub nabędą wybrane produkty. Pozycjonowanie nie jest reklamą „samą w sobie”. Pozycjonowanie to jeden z najpopularniejszych środków reklamowych wykorzystywanych do promocji firm w sieci.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat tego, czy SEO to reklama.
#1 Jakie są najpopularniejsze formy promocji w Internecie?
Najpopularniejszymi formami promocji w Internecie są kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie stron www.
#2 Jaki cel ma reklama?
Reklama ma na celu zachęcić do zakupu produktów lub skorzystania z usług oferowanych przez wybraną instytucję.