Na skróty
Poczta pantoflowa, czyli rozpowszechnianie pozytywnych opinii o firmie lub usłudze między ludźmi to najlepszy sposób na darmową reklamę. Na tym właśnie polega Employee Advocacy, czyli publikowanie opinii przez pracowników.
Employee Advocacy (rzecznictwo pracownicze) jest często definiowane jako „promowanie organizacji przez jej pracowników”, ale w rzeczywistości idzie znacznie dalej, z wieloma wymiernymi korzyściami dla organizacji, która osadza ją w swojej kulturze. Udowodniono, że przyjęcie kultury rzecznictwa przyspiesza rozwój firm. W sumie pracownicy mają średnio dziesięciokrotnie więcej połączeń w mediach społecznościowych niż standardowe konto marki, co oznacza dziesięciokrotnie większe szanse sprzedaży. Co więcej, McKinsey Global Institute twierdzi, że produktywność wzrasta o 20-25% w organizacjach z aktywnymi pracownikami. Definicja rzecznictwa pracowniczego jest dość prosta: to promocja Twojej firmy przez ludzi, którzy dla niej pracują. Ludzie cały czas opowiadają się za swoimi pracodawcami w mediach społecznościowych. Post na Facebooku w stylu: „Właśnie zjadłem w pracy świetny lunch, który zapewnił mi pracodawca. Dzięki, [Pracodawcy!]” liczy się jako Employee Advocacy. Podobnie jak udostępnianie najnowszego postu z bloga firmowego w kanale LinkedIn.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie
Jednak to nieformalne, codzienne udostępnianie nie jest tym, co ekscytuje świat marketingu. Employee Advocacy jako taktyka marketingowa to strategiczny, zrównoważony program zachęcający pracowników do dzielenia się wartościami i komunikatami marki w sposób organiczny. Jaki powinien być Employee Advocacy:
Rozpowszechnianie informacji na wydarzeniach lub za pośrednictwem ogólnych wiadomości z ust do ust to przykłady Employee Advocacy, ale w dzisiejszym środowisku wszystko kręci się wokół mediów społecznościowych. Kiedy aktywujesz swoich pracowników w różnych sieciach za pomocą ustrukturyzowanego i zorientowanego na cel planu udostępniania treści za pomocą narzędzia takiego jak LinkedIn, zasięg cyfrowy gwałtownie rośnie. A co najważniejsze, jest mierzalny.
Poza podnoszeniem świadomości marki istnieją dwa pożądane podstawowe wyniki programu wspierania pracowników, więc każda inicjatywa będzie zwykle oparta na osiągnięciu jednego lub (dość często) obu.
Wzmocnienie marki za pośrednictwem sieci pracowników może znacznie zwiększyć widoczność, potencjalnie przyciągając uwagę wielu nowych potencjalnych klientów. Gdy jest to celem, pracownicy są często zachęcani do udostępniania treści, które spodobają się osobom lub organizacjom, z którymi chcesz prowadzić interesy.
Pomyśl o tym w ten sposób: Jeśli szukasz rozwiązań dla wyzwania biznesowego, czy bardziej zachęci Cię reklama firmy pojawiająca się w przeglądanej witrynie, czy też pracownik z ekscytacją omawiający jakiś fajny projekt, który właśnie zakończył dla podobnego klienta? Jeszcze lepiej: co się stanie, jeśli zobaczysz reklamę, a potem natkniesz się na post, który wzmacnia jej przekaz? Niektóre obszary treści programu rzecznictwa pracowniczego skupiającego się na rozwoju biznesu mogą obejmować:
Przeczytaj także: SEO
Większość organizacji dokłada wszelkich starań, aby wspierać wysokie morale w miejscu pracy poprzez dodatki dla pracowników, wyjazdy firmowe, inicjatywy rozwoju osobistego i nie tylko. Trudno jest promować te wysiłki z góry bez brzmienia samozadowolenia. Umożliwienie pracownikom dzielenia się doświadczeniami i wrażeniami z ich własnej perspektywy może komunikować te korzyści w bardziej autentyczny i możliwy do odniesienia sposób.
Oczywiście pozytywna kultura pracy i nacisk na przyciąganie najlepszych talentów przemawiają do potencjalnych klientów, więc ten cel zwykle przekłada się na pierwszy. Program rzecznictwa pracowniczego ukierunkowany na pozyskiwanie talentów może obejmować:
Przeczytaj także: SXO