Kim jest Konsument?
3 min
3 min
Na skróty
„Konsument” może być ogólnie rozumiany jako nabywca towarów i usług dla osobistej satysfakcji własnej lub innych członków ich gospodarstwa domowego, w odróżnieniu od używania w celu generowania dalszych dochodów.
Każda osoba, która kupuje produkty lub usługi na własny użytek, a nie do produkcji lub odsprzedaży, nazywana jest konsumentem. Konsument to osoba podejmująca decyzję o zakupie produktu w sklepie lub osoba, na którą ma wpływ reklama i marketing. Za każdym razem, gdy ktoś idzie do sklepu i kupuje koszulę, zabawkę, napój lub cokolwiek innego, podejmuje decyzję jako konsument. Konsument oznacza każdą osobę, która kupuje niektóre towary za wynagrodzenie, które zostało zapłacone lub obiecane zapłacić lub częściowo zapłacone i częściowo obiecane.
Zgodnie z ustawą definicją konsumenta jest ten, kto:
Czasami konsumenci nie są osobami, które faktycznie kupiły produkt. Na przykład rodzice często kupują dzieciom zabawki. W tym przypadku rodzic jest klientem, a dziecko konsumentem.
Innym przykładem jest sytuacja, gdy właściciel psa kupuje karmę dla psów lub zabawkę dla psów, osoba jest klientem, a pies konsumentem. Mówiąc prościej, klient to osoba, która kupuje produkt, a konsument to osoba, która z niego korzysta. Terminy są często używane zamiennie, ponieważ przez większość czasu klientem będzie konsument.
Przeczytaj także: Audyt SEO i Pozycjonowanie lokalne
Konsumentem jest każda osoba lub grupa, która jest końcowym użytkownikiem produktu lub usługi. Oto kilka przykładów:
Firmy często honorują powiedzenie „klient ma zawsze rację”, ponieważ zadowoleni klienci są bardziej skłonni do nagradzania powtarzających się transakcji firmom, które spełniają lub przekraczają ich potrzeby. W rezultacie wiele firm ściśle monitoruje swoje relacje z klientami, aby uzyskać informacje zwrotne na temat metod ulepszania linii produktów. Klientów kategoryzuje się na wiele sposobów. Najczęściej klienci są klasyfikowani jako zewnętrzni lub wewnętrzni.
Klienci zewnętrzni są odcięci od działalności gospodarczej i często są stronami zainteresowanymi zakupem finalnych towarów i usług produkowanych przez firmę. Klienci wewnętrzni to osoby lub firmy zintegrowane z operacjami biznesowymi, często istniejące jako pracownicy lub inne grupy funkcjonalne w firmie.
Firmy często badają profile swoich klientów, aby dopracować swoje podejście marketingowe i dostosować swój asortyment tak, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów. Klienci są często pogrupowani według ich danych demograficznych, takich jak wiek, rasa, płeć, pochodzenie etniczne, poziom dochodów i położenie geograficzne, co może pomóc firmom stworzyć obraz „idealnego klienta” lub „osoby klienta”. Informacje te pomagają firmom pogłębić istniejące relacje z klientami i dotrzeć do niewykorzystanych populacji konsumentów w celu zwiększenia ruchu.
Klienci są tak ważni, że uczelnie i uniwersytety oferują kursy zachowań konsumenckich poświęcone badaniu ich wzorców zachowań, wyborów i cech charakterystycznych. Koncentrują się na tym, dlaczego ludzie kupują i używają towarów i usług oraz jak to wpływa na firmy i gospodarki. Zrozumienie klientów umożliwia firmom tworzenie skutecznych kampanii marketingowych i reklamowych, dostarczanie produktów i usług odpowiadających potrzebom i pragnieniom oraz zatrzymywanie klientów w celu powtarzania działalności.
Obsługa klienta, która dąży do zapewnienia pozytywnych doświadczeń, jest kluczem do udanej dynamiki sprzedawcy/klienta. Lojalność w postaci korzystnych recenzji online, rekomendacji i przyszłych transakcji może zostać utracona lub wygrana w oparciu o dobrą lub złą obsługę klienta. W ostatnich latach obsługa klienta ewoluowała, obejmując interakcje w czasie rzeczywistym za pośrednictwem czatów, wiadomości tekstowych i innych środków komunikacji. Rynek jest nasycony firmami oferującymi takie same lub podobne produkty i usługi. To, co je wyróżnia, to obsługa klienta, która stała się podstawą konkurencji dla większości firm.