Reklama biura podróży w internecie – Poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Usługi oferowane przez biura podróży cieszą się dużym zainteresowaniem. Jednak konkurencja w tej branży jest spora, dlatego starannie przygotowana oferta zwykle okazuje się niewystarczająca w kwestii zdobywania kolejnych klientów. Niezbędne jest podkreślenie swoich zalet i wyróżnienie się na tle podobnych firm. Jak to zrobić? Jak powinna wyglądać reklama biura podróży w internecie?
Na początek należy zadbać o dobrą widoczność biura podróży w sieci. Pomogą w tym prace nad pozycjonowaniem, a w szczególności SEO. Potencjalni klienci będą mogli z łatwością wyszukać firmę, co zwiększa szanse na to, że wykupią wycieczkę. Aby dobrze dopracować witrynę należącą do biura podróży, najlepiej zacząć od audytu SEO. Pokaże on słabe punkty strony, nad którymi trzeba popracować.
SEO, czyli jeden z głównych elementów pozycjonowania biura podróży, sprowadza się do dopracowania kilku aspektów strony www. Są to:
Prace nad SEO obejmują również szybkość ładowania witryny, dostosowanie do urządzeń mobilnych, a także linkowanie wewnętrzne. Pozycjonowanie biura podróży powinno objąć ponadto content marketing, link building czy analitykę marketingową.
Media społecznościowe są równie ważne co należąca do biura podróży strona www. Zapewniają dostęp do niezbędnych informacji, a dodatkowo są cennym kanałem komunikacji z klientami. Co więcej, za pośrednictwem social mediów można stworzyć grupę lojalnych odbiorców, którzy będą też ambasadorami firmy.
Aby uzyskać takie rezultaty, niezbędne jest systematyczne prowadzenie profilu. Trzeba też dobrze przemyśleć, w jakich serwisach biuro podróży powinno być obecne. Poza Facebookiem, który jest świetną bazą, można również założyć konto np. na Instagramie – pod warunkiem że jest używany przez przedstawicieli grupy docelowej. Każda platforma wymaga starannie opracowanej strategii działań. Posty muszą być publikowane regularnie, a przy tym użyteczne dla odbiorców i zachęcać ich do interakcji.
Social media, a szczególnie Facebook, pozwalają na przygotowanie reklamy biura podróży w specjalnym systemie. Można również udzielać się w tematycznych grupach. Niekoniecznie musi to być bezpośrednie promowanie swoich usług, tu sprawdzi się raczej fachowe doradzanie w temacie turystyki. To sprawi, że biuro podróży będzie lepiej rozpoznawalne, a do tego zacznie być postrzegane przez użytkowników jako ekspert w swojej branży. Nie można zapomnieć o tym, że media społecznościowe, podobnie jak wizytówka Google, sprawdzają się jako miejsce do gromadzenia opinii dotyczących firmy.
Google Ads jest formą reklamy wykorzystywaną w różnych branżach – także w szeroko pojętej turystyce. Zastosowanie kampanii dla biura podróży to sprawdzone i efektywne rozwiązanie, ponieważ można szybko dotrzeć do sprecyzowanych grup odbiorców i zwiększyć ruch na stronie. W tym popularnym systemie reklamowym wiele kwestii można dostosować do własnych potrzeb i preferencji. Mowa tu nie tylko o samym rodzaju kampanii, ale też budżecie.
Reklama biura podróży w Google Ads to sporo możliwości. Dociera do bardzo szerokiej grupy użytkowników – zarówno tych aktywnie szukających atrakcyjnej wycieczki, jak i planujących odbyć podróż dopiero za pewien czas. Za pomocą dobrze przygotowanych, atrakcyjnych komunikatów można skutecznie zdobyć uwagę potencjalnych klientów i skłonić ich do skorzystania z oferty. Do najważniejszych zalet Google Ads należą: płatność za kliknięcia (a nie wyświetlenia), elastyczny budżet, możliwość zastosowania konkretnej lokalizacji i dostęp do przydatnych statystyk.
Wymienione powyżej pomysły to podstawowe formy reklamowania biura podróży w internecie. Jednak dostępnych jest też sporo innych możliwości, a to, które się sprawdzą, w dużej mierze zależy m.in. od budżetu i konkretnych grup docelowych.
Spora część tego typu firm stosuje e-mail marketing. To przydatny kanał komunikacji z klientami, za pośrednictwem którego można informować o nowych wycieczkach oraz promocjach. Wiadomości wysyłane do odbiorców powinny być spersonalizowane, aby przykuwały uwagę i zachęcały do ich przeczytania. Warto również zastanowić się, jak często będzie rozsyłany mailing, aby nie został odebrany jako natarczywy spam. Niemniej dobrze poprowadzony e-mail marketing pozwala na zbudowanie bezpośrednich relacji z klientami, zdobycie ich lojalności, a nawet zwiększenie ruchu na stronie.
W branży turystycznej coraz częściej wykorzystuje się też influencer marketing. Współpraca ze znanymi w sieci osobami zwykle wymaga dużego budżetu, jednak ułatwia zwiększenie rozpoznawalności firm. Taka reklama biura podróży wpływa wzrost jego popularności i umożliwia zdobycie zaufania potencjalnych klientów – jeżeli do współpracy zostaną zaangażowani odpowiednio dopasowani influencerzy. Powinni być kojarzeni z podróżami, a przy tym umiejętnie poprowadzić akcję promocyjną, tak aby zaciekawić i zaangażować odbiorców.
Content writer, tłumaczka i lektorka języków azjatyckich, prowadzi zespół content writerów i copywriterów, który przygotowuje treści w różnych językach. W 2021 roku zapoczątkowała projekt Azjatyckie Języki, którego celem jest promocja języków azjatyckich nie tylko w Polsce, autorka ebooków i polsko-japońskiej książeczki (nie tylko) dla dzieci. Jej praca w copywritingu zaczęła się jeszcze na studiach filologicznych i trwa do dzisiaj.