Jak prowadzić sklep internetowy? Poradnik
3 min
3 min
Na skróty
Wiele osób marzy o tym, aby mieć swój własny biznes online. Z kolei branża e-commerce rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Ludzie coraz chętniej sięgają po zakupy w internecie między innymi ze względu na wygodę. Jeżeli chcesz stać się jednym z przedsiębiorców e-commerce i zastanawiasz się, jak prowadzić sklep internetowy, zapoznaj się z treścią tego artykułu.
Wybór optymalnej formy sprzedaży to podstawowa kwestia w sytuacji, gdy chcesz wejść do biznesu e-commerce. W tym przypadku możesz rozważyć następujące możliwości:
Tę ostatnią opcję polecamy najmniej. Sklep internetowy postawiony na gotowej platformie e-commerce ma bowiem spore ograniczenia techniczne. Jeżeli jednak zależy Ci na w pełni unikalnej witrynie, która w dodatku będzie pojawiać się bardzo wysoko w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania, skorzystaj z usług sprawdzonej agencji SXO.
Dla przykładu Twój biznes e-commerce może powstać na podstawie systemu zarządzania treścią WordPress i wtyczką do niego, czyli WooCommerce. W niektórych przypadkach lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z oprogramowania PrestaShop. Wybór odpowiedniej platformy ma spore znaczenie, zwłaszcza gdy nie masz doświadczenia i nie wiesz, jak prowadzić sklep internetowy. Poszczególne systemy zarządzania treścią różnią się bowiem między sobą na przykład poziomem skomplikowania obsługi.
Przeczytaj także: SXO oraz pozycjonowanie sklepu internetowego
Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego, powinieneś zwrócić uwagę między innymi na to, aby w Twoim biznesie obecna była atrakcyjna oferta (również promocyjna), a także, aby korzystanie ze strony internetowej było przyjemne oraz intuicyjne. W tym drugim aspekcie ogromną rolę odgrywa User Experience strony internetowej. Jeżeli zatem zależy Ci na tym, aby witryna dawała przyjemność użytkownikom, zdecyduj się na stworzenie jej przez specjalistów.
Kolejną ważną kwestią jest SEO. Jeżeli nie wiesz, jak prowadzić sklep internetowy i nigdy nie zajmowałeś się optymalizacją witryn pod algorytmy wyszukiwarek, pamiętaj, że na pozycję stron internetowych w Google ma wpływ ponad 200 czynników. Trudno jest rozeznać się w nich wszystkich samodzielnie, ale zlecenie profesjonalistom wykonania witryny gwarantuje Ci widoczność w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. A jak zapewne wiesz, bez widoczności w sieci trudno o sukces w jakiejkolwiek branży. Również wtedy, gdy prowadzisz własny sklep internetowy.
Ważną kwestią odnośnie do prowadzenia sklepu internetowego jest także wybór odpowiedniej formy działalności. Aby Twój biznes mógł być w pełni legalny, musisz go bowiem zarejestrować. W związku z tym do dyspozycji masz między innymi następujące możliwości:
Dobrym rozwiązaniem może być skonsultowanie swojego pomysłu na firmę z biurem rachunkowym. Śmiało możesz im powiedzieć, że nie masz doświadczenia i chcesz, aby wskazali Ci jak prowadzić sklep internetowy pod względem podatkowym, aby było to najbardziej opłacalne. Wiele osób na pierwszy biznes wybiera jednoosobową działalność gospodarczą.
Bez względu jednak na to, na którą formę rejestracji się zdecydujesz, pamiętaj o tym, że nieocenione jest wsparcie sprawdzonej agencji marketingowej. O ile w kwestiach związanych z księgowością pomoże Ci biuro rachunkowe, to w zadbaniu o jak najwyższą pozycję w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google oraz w postawieniu strony internetowej wesprą Cię eksperci.
Przydatne informacje!