Pozycjonowanie Wix – Poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Aż 71% klientów B2B rozpoczyna poszukiwanie “wymarzonych” produktów od wyszukiwarek (źródło: thinkwithgoogle.com). Pozycjonowanie Wix to doskonałe rozwiązanie, żeby znaleźć się wśród przedsiębiorstw, które są pożądane przez konsumentów.
Pozycjonowanie Wix jest relatywnie prostym procesem nawet dla początkujących właścicieli stron WWW i sklepów internetowych. Platforma ta ze swojej strony oferuje internautom usługę Wix SEO Wiz, czyli tzw. wirtualnego asystenta przeprowadzającego nas krok po kroku przez optymalizację witryny – tak, aby w relatywnie prosty sposób poprawić pozycję domeny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na najbardziej wartościowe frazy kluczowe.
Pozycjonowanie stron internetowych Wix należy zacząć od dodania witryny do Google, a następnie doboru właściwych fraz kluczowych. Następnie powinniśmy utworzyć meta tagi oraz dostosować stronę do urządzeń mobilnych. Wartościowe będzie także stworzenie i zoptymalizowanie wizytówki Google My Business.
Poniżej przedstawiamy, jak zacząć pozycjonowanie Wix w 5 krokach.
Aby dodać witrynę do Google, należy zgłosić ją poprzez wysłanie mapy strony w formacie XML (sitemap.xml). W tym celu możemy wykorzystać Google Search Console. Po zalogowaniu się do GSC wybieramy na pasku bocznym swoją witrynę, a następnie klikamy Mapy witryn → Dodaj nową mapę witryny. Teraz wprowadzamy adres URL do mapy witryny XML i gotowe! Google indeksuje strony zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu dni.
Dobór właściwych fraz kluczowych jest jednym z najważniejszych elementów strategii SEO. Swoją uwagę skup przede wszystkim na 3 typach fraz:
W doborze właściwych fraz kluczowych pomocne będzie narzędzie Senuto. Po wejściu w opcję pt.: “Baza słów kluczowych” możemy wpisać słowa kluczowe, domeny lub adresy URL, które chcemy zweryfikować. Wówczas wyświetli nam się zestawienie najpopularniejszych fraz podobnych do wpisanego wyrażenia.
Zwróć uwagę na konkurencyjność fraz kluczowych. Zdecyduj się zarówno na pozycjonowanie wyrażeń o wysokiej konkurencyjności, ale także średnio- i mało “kalorycznych” fraz.
Szczególnie istotne są dwa tagi:
Poniżej przedstawiamy poprawnie zoptymalizowane tagi meta title oraz meta description.
Na przykładzie naszej agencji SXO – Semcore, można zauważyć, że tag title również powinien mieć CTA (ang. Call to Action), czyli wezwanie do działania. Nie jest to konieczne, ale rekomendowane – szczególnie w przypadku podstron kategorii w sklepach internetowych e-commerce.
Zadbanie o responsywność strony to bardzo istotny element wpływający na wrażenia internautów (UX) oraz postrzeganie danego serwisu z punktu widzenia robotów Google (tzw. crawlerów, spiderów lub pająków indeksujących). W tym przypadku chodzi o dostosowanie serwisu zgodnie z zasadą mobile-first – do urządzeń mobilnych tj. smartfony, tablety i smartwatche.
Ponad 50% ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych (źródło: statista.com).
Jeżeli nie wiesz, co to jest wizytówka Google Moja Firma i chcesz ją założyć – koniecznie przeczytaj nasz blogowy artykuł! Dzięki niej potencjalni klienci będą mogli wystawiać opinie Twojej firmie, a dodatkowo łatwo zweryfikują dane związane z Twoją działalnością, m.in.:
Współczynnik konwersji dla wyszukiwań lokalnych wynosi 80% (źródło: webfx.com), dlatego będąc widocznym w tzw. lokalnym 3-packu zdecydowanie zwiększasz prawdopodobieństwo na maksymalizację budżetu operacyjnego w swoim przedsiębiorstwie.
Decydując się na samodzielne pozycjonowanie Wix powinieneś poznać najważniejsze czynniki wpływające na ranking w organicznych (naturalnych i bezpłatnych) wynikach wyszukiwania – obecnie jest ich ponad 200 (źródło: webfx.com). Jeżeli pomimo wdrożenia wszelkich działań pozycjonerskich on-site (wewnątrz witryny) i off-site (poza Twoim serwisem) nadal nie możesz osiągnąć wysokich pozycji w Google lub satysfakcjonującego stopnia konwersji – zdecyduj się na audyt SEO. Wskaże on mocne i słabe strony Twojej witryny, a dodatkowo elementy niezbędne do poprawy.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.