E-commercePozycjonowanie

Pozycjonowanie SkyShop – Poradnik SEO

3 min czytania
Pozycjonowanie SkyShop – Poradnik SEO

SkyShop, czyli jeden z najpopularniejszych systemów CMS umożliwiających samodzielne stworzenie sklepu internetowego (nawet w mniej niż godzinę) i prowadzenie go za mniej więcej 100-200 zł miesięcznie. Rozwiązanie to wyróżnia się przede wszystkim intuicyjną obsługą, dostępnością do setek responsywnych szablonów (dobrych pod kątem SXO) oraz bardzo praktycznych pluginów ułatwiających pozycjonowanie. SkyShop gwarantuje również zerowy procent prowizji od sprzedaży i automatyczną integrację z wieloma platformami tj. Allegro, eBay czy też Ceneo. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak zacząć pozycjonowanie SkyShop, dlaczego warto zainwestować w SEO na tym CMS-ie oraz kto powinien to zrobić.

Pozycjonowanie SkyShop – Poradnik SEO

Jak zacząć pozycjonowanie SkyShop?

Przed rozpoczęciem pozycjonowania SkyShop należy zdecydować się na darmowy audyt SEO. Na podstawie informacji, które z niego „wyciągniemy” opracujemy strategię pozycjonerską, która będzie tzw. drogą do celu, czyli odnotowania zysków.

Po audycie i właściwie opracowanej strategii SEO uwzględniającej najbardziej wartościowe pod kątem sprzedażowym frazy kluczowe (long tail SEO oraz ogólne wyrażenia) powinniśmy zdecydować się na wdrożenie działań poprawiających techniczne SEO naszej strony oraz treści, które są w jej obrębie. Ostatnia kwestia to link-building, czyli długofalowe działania off-site SEO (wykonywane poza serwisem) w celu zwiększenia autorytatywności naszej strony z punktu widzenia crawlerów (tzw. robotów Google, spiderów indeksujących lub pająków).

Pozycjonowanie SkyShop – techniczne SEO

Techniczne SEO na platformie SkyShop obejmuje m.in.:

  • sprawienie strony bardziej responsywnej (według statystyk Brightlocal aż 61% konsumentów twierdzi, że zdecydowanie chętniej dokonują zakupów w serwisach zoptymalizowanych mobilnie, czyli również pod kątem smartfonów, tabletów i ewentualnie najnowszych smartwatchy);
  • dostosowanie kluczowych meta tagów (w tym przypadku istotny jest tag tytułowy meta title oraz tag opisowy meta description);
  • poprawa interaktywności serwisu (za sprawą dostosowania witryny do najnowszych wskaźników Core Web Vitals – LCP, FID oraz CLS).
Zobacz  Jaką platformę sklepu internetowego wybrać?

Warto również wspomnieć, iż w kontekście pozycjonowania SkyShop istotne jest także zapewnienie poprawnego szyfrowania SSL.

Pozycjonowanie SkyShop – optymalizacja treści

Treści w Twoim sklepie internetowym są bardzo ważne. Pozycjonowanie SkyShop należy oprzeć o wdrożenie prawidłowej struktury nagłówków (od H1 do H6), urozmaicenie treści pod względem wizualnym (np. o dodatkowe wypunktowania, tabelki oraz wyboldowania), a także o infografiki. Każda renomowana agencja SEO podczas optymalizacji treści sprawdza ich merytorykę, stylistkę oraz poprawność gramatyczną, ortograficzną i fleksyjną. W tym przypadku warto dodatkowo wdrożyć linki wewnętrzne (np. do poprzednich wpisów blogowych), które umocnią autorytet witryny.

Pozycjonowanie SkyShop – link-building

Pozycjonowanie SkyShop powinniśmy oprzeć także o link-building. Są to długofalowe działania optymalizacyjne wspierające profil linków Twojej witryny przekładający się na lepsze rezultaty SEO. Zachęcamy do pozyskiwania wyłącznie wartościowych odnośników z rzetelnych źródeł. Najlepsze według nas metody na pozyskiwanie linków to m.in.:

  • tworzenie viralowych treści,
  • opracowywanie wpisów gościnnych,
  • współpraca z serwisami lokalnymi,
  • korzystanie z tematycznych stron branżowych,
  • posługiwanie się wysokiej jakości zapleczami SEO.

W Semcore do pozyskiwania linków wysokiej jakości wykorzystujemy także metodę relinkowania. O co dokładnie chodzi? Otóż za pomocą dowolnego narzędzia SEO (np. Majestic SEO) dokonujemy analizy profilu linków konkurencji.

Pozycjonowanie SkyShop – Poradnik SEO

Po dokładnej weryfikacji poszczególnych źródeł decydujemy o rozwiązaniach, które wykorzystamy do dywersyfikacji profilu linków Twojej witryny.

Pozycjonowanie SkyShop – dlaczego warto zainwestować w SEO na tym CMS-ie?

Istnieje wiele zalet związanych z pozycjonowaniem SkyShop. W pierwszej kolejności warto oczywiście uwzględnić możliwość zwiększenia zysków przedsiębiorstwa. Dodatkowym autem będzie również wzrost rozpoznawalności Twojej marki oraz możliwość stania się branżowym liderem.

Zobacz  Jak optymalizować crawl budget?

Główne zalety pozycjonowania SkyShop:

  • wyższa pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • zwiększenie rozpoznawalności Twojego brandu,
  • maksymalizacja makro- oraz mikro konwersji,
  • większa liczba wejść do Twojego sklepu internetowego,
  • wyższy poziom rozpoznawalności Twojej witryny również lokalnie.

Istotną zaletą pozycjonowania SkyShop jest także zwiększenie rozpoznawalności firmy lokalnie – pod warunkiem że założymy wizytówkę Google Moja Firma. Wówczas będziemy widoczni także w Mapach Google (lokalny 3-pack) oraz katalogach.

Pozycjonowanie SkyShop – Poradnik SEO

Pozycjonowanie lokalne jest ważnym aspektem pod kątem promocji Twojej firmy w Internecie. Wynika to z prostego powodu – 80% lokalnych wyników skutkuje konwersją.

Komu dedykujemy pozycjonowanie SkyShop?

Pozycjonowanie SkyShop dedykujemy każdemu przedsiębiorcy, któremu zależy na maksymalizacji zysków oraz zwiększeniu rozpoznawalności swojej marki w sieci. Jest to znakomite rozwiązanie dla m.in.:

  • lokalnych sklepów internetowych,
  • ogólnopolskich serwisów e-commerce,
  • rozbudowanych sklepów WWW (powyżej 1 000 produktów) działających również międzynarodowo.

Podsumowanie

Inwestycja w SEO powinna być przemyślana. Jeżeli decydujesz się na to rozwiązanie, dołóż wszelkich starań, żeby Twój sklep internetowy znalazł się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Według statystyk serwisu Imforza 75% użytkowników wyszukiwarek nie wchodzi na drugą stronę Google, Bing czy też Yahoo. Co ciekawe, wg. danych HubSpot, aż 68% kliknięć oscyluje wyłącznie wokół pierwszych pięciu pozycji w wyszukiwarkach.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy