Jak promować transmisje sprzedażowe? SEO i PPC
3 min
3 min
Na skróty
Wideo marketing nadal stanowi jeden z najpopularniejszych sposobów na promowanie określonych produktów i zwiększanie świadomości marki wśród klientów. Jednym z elementów wideo promocji jest tzw. live marketing, czyli transmisje sprzedażowe z przekazem promocyjnym. Co warto o nich wiedzieć? W jaki sposób promować transmisje sprzedażowe, aby trafiły do jak największej grupy odbiorców?
Zdj. 1 Transmisje sprzedażowe mogą trafić do ogromnej grupy odbiorców. Należy ją jednak skutecznie znaleźć!
Źródło. https://pixabay.com/illustrations/smartphone-hand-photomontage-faces-1445489/
Kiedy transmisja sprzedażowa będzie skuteczna? Wyłącznie wtedy, gdy dotrze do dużej liczby odbiorców. Reklamy w formie live streamingu wymagają sporych nakładów czasowych i pieniężnych, stąd należy zadbać, aby były to dobrze wydane środki.
Transmisje sprzedażowe to specjalna forma live marketingu, polegająca na streamowaniu treści handlowych (w przystępnej formie, pokazując zalety produktów) poprzez kanały komunikacyjne. Forma ta musi odbywać się w czasie rzeczywistym. Tylko w ten sposób może trafić do klientów.
Wyróżnia się trzy rodzaje live marketingu.
Kampanie produktowe i promocje marki oparte o transmisje sprzedażowe mają wiele istotnych zalet. To między innymi:
Oczywiście, marketing w formie wideo na żywo wiąże się z pewnym ryzykiem. Odbiorca może być niezadowolony z formuły pokazania produktu, dojdzie do zerwania połączenia w newralgicznym momencie lub podczas transmisji… nie będzie widzów. Tutaj konieczne jest promowanie takich reklamowych wideo w czasie rzeczywistym.
Zdj. 2.Statystyki na Facebooku odzwierciedlają możliwości, jakie kreują transmisje sprzedażowe
Źródło. https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/images/fb-wideo1(1).jpg
Zdobycie odbiorców to klucz do potencjalnego sukcesu transmisji sprzedażowych. W jaki sposób skuteczne można je promować?
To oczywiście niejedyne sposoby reklamy transmisji sprzedażowych. Na pewno dobrym sposobem będzie w tym przypadku inwestycja w SEO, SXO i PPC. Jak te narzędzia reklamowe mogą podziałać na transmisje sprzedażowe?
SEO i PPC to istotny element promowania transmisji sprzedażowych. SEO i SXO (czyli połączenie optymalizacji witryny i user experience) pomaga przyciągnąć kolejnych użytkowników na stronę internetową, co przekłada się na potencjalnych widzów streamingu marketingowego. Reklamy PPC (reklama pay per click, gdzie użytkownik płaci za pojedyncze kliknięcie banera reklamowego, czyli np. Google Ads) ułatwiają z kolei przekazanie informacji o live reklamowym większej grupie odbiorców, niż np. w mediach społecznościowych.
Pamiętaj, że obydwa sposoby promocji transmisji można skorelować ze sobą, budując pozycję organiczną (w wynikach wyszukiwania) i płatną (poprzez reklamy wyświetlane np. w Google). Możesz spodziewać się też stosunkowo szybkich i widocznych efektów tego rodzaju działań reklamowych, co jest istotne w przypadku zaplanowanych transmisji. Zarówno SEO, jak i wdrożeniem reklam PPC zajmie się wyspecjalizowana agencja SEO.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.