Monitoring marki – dlaczego warto prowadzić?
3 min
3 min
Na skróty
Żadne działania marketingowe nie przyniosą sukcesu, jeżeli marka nie będzie dostosowana do trendów panujących na rynku. Każdy przedsiębiorca musi znać m.in. ceny obowiązujące w swojej branży, charakterystykę rozwoju usług czy wszystkie nowinki, z których mogą korzystać klienci. Do bieżącego analizowania takich zmiennych przysłuży się monitoring marki. Jak prowadzić takiego rodzaju działania? Jakie narzędzia ułatwią obserwowanie trendów w branży?
Zdj 1. Monitoring marki ma kluczowe znaczenie dla budowania pozytywnego brandu firmy
Źródło: https://pixabay.com/photos/planner-flatlay-calendar-schedule-4233907/
Monitoring marki ma wszechstronne znaczenie dla prowadzenia działań marketingowych. Stanowi jedno z podstawowych narzędzi, ułatwiających dostosowanie oferty czy standardu obsługi klienta w Twoim sklepie lub firmie usługowej.
Czym jest monitoring marki? To jeden z elementów tzw. social listeningu, czyli techniki pozyskania informacji na temat działania określonego podmiotu (najczęściej skupiając się wokół sieci, ale zdarza się też analiza outdoorowej funkcjonalności marki).
Monitoring definiuje się jako system automatycznego zbierania danych na temat określonego brandu, uwzględniając m.in. opinie dotyczące produktu i usług, wpisy w mediach społecznościowych, a także w branżowych lub ogólnych tytułach medialnych. Przy pomocy monitoringu, jesteś w stanie poznać opinie m.in. Twoich klientów na temat podmiotu, który prowadzisz, a także porównasz swoją firmę do działań konkurencji.
Istnieje kilka zasad, które pozwalają na skuteczny monitoring marki. Oparte są na wykorzystywaniu nowoczesnych narzędzi, umiejętności obserwacji działań konkurencji i konsumentów oraz wyczuciu.
Nowoczesne narzędzia do monitorowania marki oparte są na zaawansowanych algorytmach oraz działaniu sztucznej inteligencji. Na rynku działa wiele narzędzi, które pozwalają na obserwowanie tego, co w sieci piszą o nas inni.
Zdj 2. SentiOne jest jednym z najbardziej rozbudowanych narzędzi do prowadzenia monitorowania marki.
Źródło: https://sentione.com/wp-content/uploads/2019/09/blog-meta-image-1200×630-facebook@1x.png
Monitorowanie marki to niezwykle przydatne narzędzie, z którego warto korzystać. Dzięki temu możesz lepiej poznać swoją markę oraz zareagować w razie ewentualnych problemów w komunikacji. Jakie zalety ma monitorowanie marki?
Pamiętaj, że na podstawie analizy marki w sieci, wybrana przez Ciebie agencja SEO może w kompleksowy sposób prowadzić działania takie jak pozycjonowanie (w tym SEO i SXO), dostosowując lepiej słowa kluczowe do potrzeb odbiorców. Z tego powodu wstępny monitoring można wykonać w ramach pracy, jaką jest audyt SEO (aby poznać bieżący stan działania konkurencji i charakterystykę rynku).
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.