Na skróty
Sprawdzenie błędów na stronie internetowej pomoże ją zoptymalizować w taki sposób, aby była przyjazna użytkownikom i robotom Google. Każdy, niezależnie od stopnia zaawansowania powinien zwrócić uwagę nawet na najdrobniejsze detale wpływające na funkcjonalność, wydajność oraz bezpieczeństwo. Przeczytaj ten artykuł – zadbaj o swoją witrynę pod kątem SXO!
Sprawdzenie błędów SEO na Twojej stronie jest istotne z kilku powodów. Otóż błędy te mogą wpłynąć na widoczność witryny w wyszukiwarkach (czyli skuteczność pozycjonowania). Przekłada się to na niższą pozycję w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page).
Optymalizacja pod kątem SEO gwarantuje, że Twoja strona jest czytelna i atrakcyjna dla algorytmów wyszukiwarek. Brak optymalizacji lub liczne błędy mogą prowadzić do gorszych doświadczeń użytkowników, co z kolei skutkuje wyższym współczynnikiem odrzuceń (tzw. bounce rate). Ponadto, błędy SEO powodują problemy z indeksowaniem strony, uniemożliwiając pojawienie się poszczególnych podstron w wyszukiwarce Google.
Aby sprawdzić stan indeksacji serwisu, wejdź do Google Search Console i wybierz opcję Strony.
Zdj 1. Weryfikacja stanu indeksowania witryny.
Źródło: Google Search Console.
Sprawdzenie błędów na stronie to kompleksowy proces, obejmujący następujące elementy:
Zdj 2. Sprawdzenie czasów ładowania witryny w PageSpeed Insights.
Źródło: PageSpeed Insights.
Zdj 3. Analiza skuteczności nowej strony w Google Search Console.
Źródło: Google Search Console.
Dbając o każdy z powyższych aspektów, zapewnisz najwyższą jakość swojej witryny i unikniesz wielu potencjalnych problemów w przyszłości.
Sprawdzenie błędów SEO w Twojej witrynie jest niezbędnym krokiem w procesie optymalizacji. Tego typu działania pozwalają zidentyfikować i wyeliminować problemy, które mogą hamować widoczność w wyszukiwarkach.
Pamiętaj, aby regularnie monitorować strukturę witryny, meta tagi, treść oraz linki, zapewniając ich zgodność z najlepszymi praktykami SXO (SEO + UX).
Zdj 4. Darmowy audyt SEO w Semcore – zestawienie głównych elementów.
Źródło: Semcore.
Popularne błędy, a w tym niedziałające linki (broken links) lub niezoptymalizowane obrazy mogą wpłynąć negatywnie na funkcjonowanie Twojej witryny oraz doświadczenia użytkowników, co przełoży się na niższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.
Staranne sprawdzanie błędów SEO jest inwestycją w długoterminową skuteczność i widoczność Twojej strony w świecie online. Jeżeli chcesz upewnić się odnośnie poprawności technicznej oraz contentowej witryny, skorzystaj z darmowego audytu SEO.
Regularne monitorowanie Twojej witryny pozwala na wczesne wykrycie i naprawę potencjalnych problemów. Często aktualizowane serwisy mogą być narażone na nowe błędy, wpływające na ich funkcjonalność i pozycję w wyszukiwarkach.
Jakie narzędzia są najlepsze do wykrywania błędów na stronie?
Często polecanymi narzędziami są przykładowo Google Search Console (w celu wykrycia problemów z indeksowaniem) oraz GTmetrix do analizy prędkości ładowania strony.
Czy błędy na stronie mogą wpłynąć na moją widoczność w wyszukiwarkach?
Tak – szczególnie błędy w kodzie źródłowym, problemy z dostępnością witryny pod kątem indeksowania oraz zerwane linki mogą negatywnie wpłynąć na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jak często powinienem przeprowadzać audyt SEO?
Audyt SEO warto przeprowadzić przynajmniej raz do roku. Jeśli natomiast aktualizujesz swój serwis relatywnie często (np. co 4-5 miesięcy), weryfikację serwisu pod kątem technicznym, wydajnościowym oraz contentowym zalecamy co pół roku (lub natychmiast po wdrożeniu zmian).
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.