Dochodowe sklepy internetowe – przegląd i strategie
3 min
3 min
Na skróty
Dochodowe sklepy internetowe wyróżniają szczególnie przemyślane strategie dotyczące zarówno marketingu w internecie, jak i tzw. outbound marketingu. Aby poznać przykłady e-commerce oraz rozwiązania sprawiające, że stały się one niezwykle dochodowe, przeczytaj ten artykuł!
Spośród najbardziej dochodowych sklepów internetowych możemy wyróżnić:
Poniżej przedstawiamy ich opis oraz strategie, które doprowadziły wymienionych gigantów do światowego sukcesu.
Sprawdź nasze usługi: Pozycjonowanie i SXO.
Amazon, założony w 1994 roku przez Jeffa Bezosa, pierwotnie zaczynał jako księgarnia internetowa. W ciągu kolejnych lat firma rozszerzyła swoją ofertę o elektronikę, odzież, zabawki i wiele innych kategorii produktów, stając się globalnym gigantem handlu internetowego. Amazon to nie tylko sklep internetowy, ale także platforma streamingowa oraz producent elektroniki.
Zdj 1. Kompleksowa oferta Amazon.
Źródło: Amazon.
Strategia Amazon:
Amazon od początku skupiał się na przyciągnięciu klienta, oferując najniższe możliwe ceny, szybką wysyłkę i doskonałą obsługę kupującego. Inwestował w technologie i logistykę, aby dostarczyć produkty szybko i tanio.
Amazon Prime (subskrypcyjna usługa oferująca sprawną wysyłkę) przyciągnęła miliony wiernych klientów. Firma stale dokonywała innowacji, wprowadzając na rynek nowe produkty i usługi typu Kindle czy AWS. Kolejnym krokiem było wejście w świat produkcji oryginalnych treści – filmów oraz seriali.
Zalety strategii Amazon:
Wady strategii Amazon:
Alibaba Group, założona w 1999 roku przez Jacka Ma, początkowo była platformą B2B łączącą chińskich producentów z zagranicznymi nabywcami. Szybko rozszerzyła swoją działalność, tworząc platformy B2C i C2C, np. Tmall i Taobao. Alibaba stała się nie tylko dominującym serwisem w handlu elektronicznym w Chinach, ale także liderem w dziedzinie płatności elektronicznych, technologii chmurowej i sztucznej inteligencji.
Zdj 2. Rozwiązania Alibaba w praktyce.
Źródło: Alibaba.
Strategia Alibaba:
Platforma Alibaba skupiła się na zrozumieniu i zaspokojeniu potrzeb chińskich konsumentów oraz sprzedawców. Tworząc różne platformy handlowe, zapewniła miejsce dla różnorodnych segmentów rynku. Za sprawą silnych partnerstw oraz inwestycji w logistykę, na Alibabie zwiększono dostępność i wygodę zakupów online. Współpracując z lokalnymi firmami, serwis Alibaba dostosował swoje usługi do specyficznych potrzeb chińskiego rynku.
Polecana lektura: SEO – co to i komu jest potrzebne?
Zalety strategii Alibaba:
Wady strategii Alibaba
Zalando, firma założona w 2008 roku w Berlinie przez Roberta Gentza i Davida Schneidera, zaczynała jako sklep internetowy sprzedający buty. W ciągu lat firma ewoluowała, rozszerzając swoją ofertę o odzież, akcesoria i kosmetyki, stając się jednym z czołowych europejskich sklepów online w kategorii mody. Zalando jest obecne w ponad 15 krajach. Sklep ten uważa się za jedno z najważniejszych miejsc zakupów modowych online w Europie.
Zdj 3. Oferta wyróżniająca Zalando wraz z darmową dostawą i zwrotami.
Źródło: Zalando.
Strategia Zalando:
Kluczem do sukcesu Zalando były regularne kampanie marketingowe o zasięgu globalnym, szeroki wybór produktów oraz doskonała obsługa klienta z darmową wysyłką i zwrotem towaru. Zalando skupiało się na dostarczaniu wyjątkowego doświadczenia zakupowego z uwzględnieniem indywidualnych preferencji klienta. Inwestycje w technologię pozwoliły firmie na tworzenie spersonalizowanych rekomendacji oraz skuteczniejszą segmentację rynku. Dodatkowo Zalando weszło w partnerstwa z markami modowymi, oferując wyjątkowo ekskluzywne produkty.
Zalety strategii Zalando:
Wady strategii Zalando:
Dochodowe sklepy internetowe mają jeden wspólny punkt – starannie przemyślaną strategię marketingową, którą stworzyły w celu wyróżnienia się na rynku. Jeżeli Ty również chcesz rozpocząć swoją przygodę w e-commerce podobnie do branżowych gigantów, zainwestuj w audyt SEO, następnie współpracuj z nami!
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.