News

Core Update zakończony, Nowości w ChatGPT, Google o przychodach!

3 min czytania
Grafika SEO Update

Core Update finalnie zakończony 19 kwietnia 2024 roku z opóźnioną o tydzień informacją od deweloperów! Istnieje również duża szansa, że ChatGPT będzie wyświetlał rzeczywiste wyniki ze źródłami, co pozwoli twórcom wygenerować dodatkowy ruch.

Oprócz tego: Gigant z Mountain View poprawił swoje przychody o 15% w stosunku do poprzedniego roku, a deweloperzy Google są otwarci na alternatywy dotyczące tagów hreflang. Co ciekawe, John Mueller wyznał, że indeksowanie adresów URL okazuje się bardzo różnorodne – od kilku razy dziennie do kilku razy w miesiącu, zależnie od konkretnej witryny.

Sprawdź najnowsze newsy o SEO na blogu Semcore!

Core Update zakończony, Nowości w ChatGPT, Google o przychodach!

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/toy-bricks-table-with-word-news_144627-47478.jpg?t=st=1714982777~exp=1714986377~hmac=5940b7b887dac3bb6f0d334a88eb9a54c6f20d82f7846f590f4d139b85c2eeec&w=1800

March 2024 Core Update oficjalnie zakończony!

26 kwietnia 2024 roku gigant z Mountain View poinformował, że aktualizacja zakończyła się… 19 kwietnia 2024 roku! Czyli niewyjaśnione, tygodniowe opóźnienie z ważną informacją od Google. Istnieje duża szansa, że nie miało to głębszego sensu i było jedynie… wpadką deweloperów. 

Warto również wspomnieć, iż istnieje dodatkowo formularz pozwalający na zgłaszanie opinii o March 2024 Core Update. Oficjalnego newsa o zakończeniu aktualizacji March 2024 Core Update można także znaleźć na oficjalnym koncie Twitterowym Google Search Central.

Core Update zakończony, Nowości w ChatGPT, Google o przychodach!

Zdj 1. Zakończenie March Core Update.

Źródło: www.twitter.com/googlesearchc/status/1783952029007729088

ChatGPT będzie wyświetlał odpowiedzi z najnowszymi źródłami!

Najnowszy dokument od OpenAI wydany 29 kwietnia przedstawia plan na odpowiadanie w czasie rzeczywistym z konkretnymi linkami do treści. Skorzystają na tym osoby publikujące content online. Będzie można w tym przypadku zgarnąć dodatkowy ruch… z ChatGPT! 

Zobacz  Google będzie nagradzał jakościowe treści w kolejnym update!

W ramach umowy licencyjnej z Financial Times (globalną organizacją medialną) ChatGPT zyska możliwość wyświetlania cytowanych odpowiedzi wraz z odnośnikami. Ta współpraca ma nie tylko zwiększyć użyteczność modelu językowego, ale również umożliwić twórcom zrozumienie, w jaki sposób ich treści są prezentowane przez sztuczną inteligencję.

Core Update zakończony, Nowości w ChatGPT, Google o przychodach!

Zdj 2. Umowa licencyjna Financial Times.

Źródło: www.aboutus.ft.com/press_release/openai

Google wyznaje, że „Era Gemini” spowodowała roczny wzrost przychodów giganta o 15%!

Najnowszy dokument Google z 25 kwietnia 2025 roku przedstawia 15% wzrost przychodów giganta z Mountain View w stosunku do poprzedniego roku. Firma podkreśla, że wzrost jest efektem integracji nowych funkcji AI, zwłaszcza w okresie nazwanym „Era Gemini”. 

Core Update zakończony, Nowości w ChatGPT, Google o przychodach!

Zdj 3. Dokument Google na temat przychodów.

Źródło: www.blog.google/inside-google/message-ceo/alphabet-earnings-q1-2024/

Dzięki temu, przychody z reklam Google osiągnęły wartość 61,7 miliarda dolarów, z kolei dział Cloud zanotował wzrost o 28%, osiągając 9,6 miliarda dolarów. CEO Sundar Pichai zaznacza, że te segmenty mają zakończyć rok z łącznym dochodem na poziomie 100 miliardów dolarów.

Deweloperzy Google są otwarci na alternatywy dot. tagów hreflang!

Gary Illyes z Google zasygnalizował swoją otwartość na nowe propozycje zastąpienia tagów hreflang, uznawanych za skomplikowane i mylące. Zgłasza to po spotkaniu z branżą SEO na konferencji SERPConf w Sofii, gdzie wielu specjalistów wyraziło frustrację dotyczącą obecnego rozwiązania. Tag hreflang, choć przydatny w różnicowaniu treści dla różnych lokalizacji, często stanowi wyzwanie nawet dla doświadczonych twórców. Illyes w swoim wpisie na LinkedIn podkreśla, że nowa alternatywa powinna efektywnie służyć zarówno małym serwisom, jak i dużym korporacjom, nie tracąc na jakości przekazywanych informacji. Jeśli dysponujesz pomysłami na ulepszenie tego mechanizmu, Gary Illyes zachęca do bezpośredniego kontaktu.

Zobacz  Core Web Vitals nie wpływają na SEO! Stanowisko Google

Core Update zakończony, Nowości w ChatGPT, Google o przychodach!

Zdj 4. Gary Illyes na temat hreflang i innych aspektów związanych z SEO/AI.

Źródło: www.linkedin.com/posts/garyillyes_things-ive-learned-and-heard-in-sofia-at-activity-7190666129764220928-VWop/

Google indeksuje adresy URL z bardzo różną częstotliwością: Od kilku razy dziennie do kilku razy rocznie!

John Mueller w jednym ze swoich najnowszych wpisów na Twitterze odnośnie URLi (z 23 kwietnia 2024 roku) przedstawił w jaki sposób Google podchodzi do indeksowania adresów. Przedstawiciel firmy wyjaśnia, że częstotliwość odświeżania URLi przez wyszukiwarkę jest zmienna – może to być kilka razy dziennie lub raz na kilka miesięcy. 

Core Update zakończony, Nowości w ChatGPT, Google o przychodach!

Zdj 5. John Mueller o indeksowaniu URL.

Źródło: www.twitter.com/JohnMu/status/1782685477448942044

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy