Jak ważne są dane strukturalne? Omówienie prosto od Google!
2 min
2 min
Na skróty
Google opublikowało niedawno studium przypadku, w którym specjaliści omówili sukces indonezyjskiego wydawcy Vidio. Dzięki wdrożeniu odpowiednich danych strukturalnych, Vidio ponad trzykrotnie zwiększyło swoje wyświetlenia oraz kliknięcia. Mimo że przykład dotyczy VideoObject markup, wnioski można zastosować do różnorodnych typów treści.
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/geometric-abstract-background-technology-concept-connecting-dots-design_53876-153353.jpg?t=st=1718100272~exp=1718103872~hmac=6a4837b6623406213d6a9089488be1d2b1d7285ce31376bb1bdc82f7a416ce0a&w=1380
Jednym z istotnych zagadnień poruszonych przez Google jest problem z Content Delivery Network (CDN).
Niektóre CDN używają szybko wygasających URLi do plików wideo i miniatur.
To może utrudniać Google indeksowanie tych plików oraz gromadzenie sygnałów użytkowników.
Google zaleca używanie jednego unikalnego i stabilnego URL dla każdego wideo.
Dzięki temu będą istniały większe szanse na lepsze odkrywanie i przetwarzanie filmów przez wyszukiwarki oraz poprawne zbieranie danych o zainteresowaniach użytkowników.
Google podkreśla znaczenie używania narzędzi do testowania danych strukturalnych. W tym przypadku dobrym rozwiązaniem jest Google’s structured data testing tool. Vidio po wdrożeniu VideoObject markup w ciągu roku zaobserwowało trzykrotny wzrost wyświetleń wideo oraz niemal dwukrotny wzrost kliknięć w Google Search. Narzędzie Search Console pomogło również w identyfikacji i naprawie problemów na całej platformie.
Zdj 1. Case study Vidio.
Źródło: developers.google.com/search/case-studies/vidio-case-study
Zastosowanie danych strukturalnych ma wiele korzyści:
Zdj 2. Instrukcja od Google na temat konfigurowania filmów i stosowania uporządkowanych danych.
Źródło: developers.google.com/search/docs/appearance/video#stable-url
Jeśli chcesz, aby Twoja strona była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, rozważ zastosowanie danych strukturalnych. Warto zacząć od narzędzi, które pomogą Ci zweryfikować poprawność wdrożonych danych. Pamiętaj, aby regularnie monitorować i aktualizować swoje dane strukturalne, aby były one zgodne z najnowszymi wytycznymi Google.
Zastosowanie właściwych danych strukturalnych jest jednym z elementów skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Dzięki nim możesz zwiększyć ruch na stronie i poprawić swoje wyniki w wyszukiwarkach.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.