PozycjonowanieTworzenie stron internetowych

Przekierowanie 307 – co to takiego?

4 min czytania
Przekierowanie 307 – co to takiego?

Działania prowadzone bezpośrednio na witrynie internetowej przypominają remont dróg. Aby ulepszyć stronę, należy ją niekiedy zamknąć dla zewnętrznych użytkowników lub przekierować ruch na inne elementy. Tak samo działa się w przypadku rozbudowy lub łatania szosy na drodze. Rolę „ruchu wahadłowego” na stronach internetowych pełni przekierowanie jednego adresu URL na inny. Jednym z rodzajów takiego procesu jest tymczasowe przekierowanie 307.

Przekierowanie 307 – co to takiego?

Zdj 1. W przypadku budowania strony internetowej, warto zastosować przekierowanie 307

Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/stronie-internetowej-marketing-6692147/

Z tego tekstu dowiesz się:

  • co to jest tymczasowe przekierowanie 307;

  • kiedy przekierowanie 307 znajduje zastosowanie;

  • jak oceniają roboty Google 307.

Czym jest przekierowanie na stronach www?

To metoda, która pozwala na przerzucenie ruchu na stronie internetowej z jednego adresu URL na inny. Przekierowywani są zarówno użytkownicy, jak i roboty Google. Stosuje się je w wielu przypadkach, np. w momencie rozbudowy strony internetowej lub zmian na konkretnej podstronie. Przekierowania występują w różnych rodzajach.

Co to jest przekierowanie 307?

Przekierowanie 307 znane jest w sieci również jako Temporary Redirect, Internal Redirect oraz 307 Redirect. To tymczasowy typ przekierowania, który oparty o kod statusu http. Ten informuje przeglądarkę, że dostęp do określonej podstrony, dokumentu, pliku itd. jest przeniesiony tymczasowo na inny adres URL.

Kod 307 informuje przeglądarkę, że zasoby są w innym miejscu, ale jednocześnie zachowana jest metoda zapytania. Nie jest to metoda stosowana często, ale spełnia określone zadania. 

Przekierowanie 307 – co to takiego?

Zdj 2. Zasada przekierowania 301. W przeciwieństwie do niego, przekierowanie 307 jest tymczasowe, a nie stałe.

Źródło: https://www.seobility.net/en/wiki/images/2/2c/WWW-Redirect.png 

Jakie stosowane są inne rodzaje przekierowań?

Jakie można wyróżnić inne rodzaje przekierowań i czym się one różnią od przekierowania 307?

  • 301 – przekierowanie trwałe – to najczęściej stosowane przekierowanie, które informuje wyszukiwarki, że strona została na stałe przeniesiona na nowy adres URL. Przekierowanie 301 przenosi większość autorytetu SEO starego adresu do nowego adresu URL.

  • 302 – przekierowanie tymczasowe – używane, gdy zmiana adresu URL ma charakter tymczasowy, np. podczas testowania nowej strony.

  • Meta Refreshto przekierowanie realizowane na poziomie kodu HTML strony. Najczęściej stosowane z krótkim opóźnieniem, może zawierać komunikat typu „Strona została przeniesiona. Za 5 sekund nastąpi przekierowanie”. Jest rzadziej zalecane z punktu widzenia SEO, ponieważ nie przekazuje pełnego autorytetu.

  • Przekierowanie JavaScript – zrealizowane za pomocą skryptów, działa po stronie przeglądarki. Z punktu widzenia SEO nie jest idealne, ponieważ wyszukiwarki mogą mieć trudności z jego prawidłowym odczytaniem.

  • Przekierowania po stronie serwera – to rodzaj przekierowania polegający na przekierowaniu żądania HTTP na inny adres URL obsługiwany przez serwer. Ten rodzaj przekierowania wymaga dostępności do plików serwera np. .htaccess na serwerze Apache.

Zobacz  Responsywna strona internetowa – Poradnik

Dbając o prawidłowo wdrożone przekierowania, dbasz także o pozytywne doświadczenia użytkowników!

Stosowanie przekierowania 307

W jakich sytuacjach wykorzystywane jest przekierowanie 307? To istotna część budowania i przebudowywania strony internetowej, ułatwiająca zachowanie ruchu i wypracowanych dotychczas parametrów pozycjonowania konkretnej witryny. Dzięki przekierowaniu 307 strona nie traci pozycji w wynikach wyszukiwania.

Przekierowanie 307 – co to takiego?

W praktyce Internal Redirect 307 ma istotne zastosowanie. Jakie?

  • Przekierowanie tymczasowe – tymczasowe przekierowanie użytkownika na odpowiednią stronę w momencie chwilowej niedostępności zasobu, najczęściej z powodu prac konserwacyjnych. Dzięki niej przekierujesz użytkowników do innych zasobów lub na stronę informującą o chwilowych działaniach przy przebudowie podstrony. Po zakończeniu prac konserwacyjnych URL automatycznie przywróci dostęp do zasobów.

  • Zachowanie metody zapytania – w przeciwieństwie do przekierowania 302 i innych metod, przekierowanie 307 nie zmienia metody zapytania używanej przez przeglądarkę. Dzięki temu strona jest nadal integralna, bezpieczna i chroniona przed różnego rodzaju atakami hakerskimi (które zdarzają się przy innych rodzajach przekierowania).

  • Zgodność ze specyfikacją protokołu HTTP/1.1 – przekierowanie 307 stosuje się, jeżeli chcesz zachować dopasowanie specyfikacji do standardu HTTP/1.1. Jest to współcześnie stosowana metoda, zwiększająca stabilność witryny i jej bezpieczeństwo podczas przekierowania.

Musisz wiedzieć, że…

…przekierowanie 307 nie jest brane pod uwagę przez roboty Google podczas indeksowania adresów URL.

Jak sprawdzić, czy przekierowanie tymczasowe 307 zostało przeprowadzone w odpowiedni sposób?

Aby sprawdzić, czy przekierowanie działa zgodnie z oczekiwaniami, zobacz, czy przeglądarka poprawnie wyświetla materiał, do którego prowadzi to przekierowanie.

Zobacz  Kilka wskazówek dla początkujących pozycjonerów

Możesz też sprawdzić efektywność przekierowania przez narzędzia online (pokazują, czy adres ma poprawnie skonfigurowane narzędzie przekierowania 307) i specjalne narzędzia deweloperskie (dla bardziej zaawansowanych).

W jaki sposób tymczasowe przekierowanie 307 wpływa na SEO?

Przekierowanie 307 nie jest traktowanie przez roboty indeksujące Google jako stałe przeniesienie wartości adresu, a rozwiązanie tymczasowe. Z tego względu (w przeciwieństwie np. do przekierowania 301) robot indeksujący nie przekaże na nowy adres URL wszystkich właściwości SEO. Uzna, że stary adres URL nadal będzie stosowany i nadal będzie pozycjonować ukrytą tymczasowo treść. 

To oznacza, że treści pojawiające się w nowym URL nie będą uwzględniane lub będą miały słabszą moc pozycjonowania od ukrytej podstrony. Przekierowanie 307 jest szczególnie przydatne, jeżeli chcesz przekierować treści ze starego adresu na inną stronę, ale nie chcesz stracić wypracowanej pozycji w wyszukiwarce Google, a przekierowanie ma wyłącznie tymczasowy charakter. W przypadku stałego przekierowania (np. ze starej strony na jej nowszą wersję), zdecydowanie lepiej stosować stałe rozwiązania przekierowujące.

FAQ – najczęstsze pytania dotyczące przekierowania 307

Czym jest przekierowanie 307?

Przekierowanie 307 to tymczasowe przekierowanie stosowane w protokole HTTP/1.1. Informuje przeglądarki i wyszukiwarki, że żądany adres URL jest chwilowo dostępny pod innym adresem, a oryginalny adres pozostaje aktywny i niezmieniony na stałe.

Czym różni się przekierowanie 307 od 302?

Choć oba mają charakter tymczasowy, 307 jest precyzyjniejszą wersją przekierowania w nowszym standardzie HTTP/1.1. W przeciwieństwie do 302, wymusza użycie tej samej metody żądania (np. POST lub GET) przy kierowaniu na nowy adres.

Zobacz  Czym jest HTML i co warto o tym wiedzieć? Podpowiadamy!

Kiedy stosować przekierowanie 307?

Przekierowanie 307 jest używane, gdy tymczasowo zmienia się lokalizacja zasobu, np.:

  • w trakcie testowania nowej wersji strony;

  • w przypadku przerwy technicznej lub konserwacji;

  • podczas chwilowego przesunięcia ruchu na alternatywne serwery.

Czy przekierowanie 307 wpływa na SEO?

Przekierowanie 307 zwykle nie przekazuje autorytetu SEO (tzw. “link juice”), ponieważ wyszukiwarki traktują je jako rozwiązanie tymczasowe. Jeśli zmiana lokalizacji zasobu ma być trwała, lepiej zastosować przekierowanie 301.

Jak działa przekierowanie 307?

Kiedy serwer wysyła kod 307, przeglądarka lub robot wyszukiwarki wie, że ma tymczasowo przejść pod inny adres URL, ale powinna zachować metodę i dane żądania.

Jak wdrożyć przekierowanie 307?

Można je skonfigurować na poziomie serwera, np.:

  • Apache: za pomocą pliku .htaccess.

  • NGINX: w pliku konfiguracyjnym serwera.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy