Hootsuite – narzędzie do zarządzania i analiz w social mediach
3 min
3 min
Na skróty
Media społecznościowe są dziś wszechstronnie wykorzystywanym narzędziem marketingowym. Mają wiele funkcji reklamowych, ułatwiając dotarcie do ogromnej grupy odbiorców treści. Liczba portali social media i mnogość ich możliwości sprawia, że ciężko zarządzać nimi z poziomu ich wewnętrznego panelu administracyjnego. Z pomocą może przyjść Hootsuite. Co to takiego?
Zdj 1. Hootsuite ułatwia prowadzenie mediów społecznościowych
Źródło: https://www.socialpilot.co/wp-content/uploads/2023/02/Hootsuite.jpg
Zarządzanie reklamami i publikacjami wirusowymi w kilku różnych serwisach społecznościowych na raz to zadanie karkołomne. Instagram, Facebook, TikTok i wiele innych portali ma swoje panele administracyjne (chociaż np. IG i Facebook ze względu na wspólnego właściciela można połączyć już z poziomu ich API). To oznacza, że każdy post musisz planować osobno, włączać kampanię reklamową, kontrolować stan treści promocyjnych logując się na każde konto itd.
Zarządzanie mediami społecznościowymi z poziomu kilku paneli administracyjnych na raz to nie tylko problem praktyczny, ale też kwestia niższych efektów. Kampanie marketingowe oparte na social mediach muszą być skorelowane ze sobą (a najlepiej dodatkowo połączone z SEO, które poprowadzi dla Ciebie agencja SEO).
W istocie do realizacji działań w social media konieczne jest wyspecjalizowane narzędzie, ułatwiające kontrolę nad wszelkimi aspektami związanymi z publikacją, planowaniem i analizą treści w mediach społecznościowych. Narzędziem tego rodzaju jest Hootsuite. To specjalna platforma, która powstała w 2008 roku. Pozwala na jednoczesne zarządzanie takimi mediami społecznościowymi jak m.in. X (dawniej Twitter), Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, YouTube i TikTok. To jeden z najbardziej znanych i rozbudowanych programów tego typu.
Hootsuite umożliwia skuteczne analizowanie danych, badanie trendów w mediach społecznościowych, śledzenie wzmianek o marce, publikację treści i modyfikowanie jej, według własnych potrzeb. Wszystko możesz oprzeć na zaplanowanej wcześniej strategii, która pozwoli skorelować ze sobą wszelkie działania.
To jednak niejedyne możliwości, jakie ma Hootsuite. Oprogramowanie sprawdza się także w prowadzeniu mediów społecznościowych i administrowaniu treści publikowanych w social mediach. Narzędzie ułatwia przeglądanie i moderowanie komentarzy, odpowiadanie na wpisy użytkowników i ich wiadomości, interakcję z innymi użytkownikami, a także aktualizowanie wcześniej publikowanych treści.
Dodajmy, że system Hootsuite ułatwia także zarządzanie płatnymi reklamami, które publikowane są w mediach społecznościowych i analizowanie danych z poszczególnych kampanii. To narzędzie, które ma ogromne możliwości, a z jego funkcjonalności korzystają użytkownicy na całym świecie. Dane pokazują, że działania w social mediach na Hootsuite opiera około 20 proc. przedsiębiorców.
Zdj 2. Możliwości Hootsuite są naprawdę ogromne.
Źródło: https://blog.hootsuite.com/wp-content/uploads/2022/10/Response-time-metrics-in-Hootsuite-Analytics.png
Hootsuite to bardzo rozbudowane narzędzie, które pozwala na wszechstronne zastosowanie w małym biznesie i w dużych korporacjach. Jakie są jego zalety?
Nie znaczy to, że Hootsuite nie ma wad. Wśród najpopularniejszych warto wymienić szczególnie brak darmowej wersji (umożliwiającej przetestowanie pełnej funkcjonalności produktu lub korzystanie do mniejszych zastosowań) i wysoką cenę abonamentu. Ta zaczyna się od 76,50 zł za pakiet bazowy, przez 398 zł (pakiet Team), aż po 2411 zł za rozbudowany i wszechstronny pakiet Biznes. Trzeba podkreślić jednak, że wraz z wysoką ceną otrzymamy naprawdę duże możliwości.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.