Czym jest osCommerce? Pozycjonowanie sklepu osCommerce
3 min
3 min
Na skróty
W sieci dostępnych jest wiele interesujących CMS-ów, które umożliwiają wygodne przygotowanie sklepu internetowego. Chociaż najpopularniejszy jest nadal WooCommerce (system oparty na funkcjonowaniu WordPressa), to użytkownicy decydują się również na inne rozwiązania. Wśród tych popularniejszych jest osCommerce. Co warto wiedzieć o tym narzędziu? Jakie ma funkcje? Postaramy się to dokładnie wyjaśnić.
Zdj 1. osCommerce to ciekawe rozwiązanie dla osób, które chcą założyć sklep internetowy
Źródło: https://solomono.net/content/ckfinder/images/osCommerce_platforma.png
Dlaczego użytkownicy wybierają ogólnodostępne CMS-y i szablony, do przygotowania własnych sklepów internetowych? Przede wszystkim ze względu na wygodę, szybkość działania i niższe koszty. Budowa własnego sklepu nie wymaga tworzenia kodu strony od podstaw, a z tego względu jest prostrza, tańsza i dużo szybsza, niż w przypadku zlecenia wykonania witryny profesjonalnej agencji webdeveloperów. Jaki CMS wybrać? W zależności od potrzeb, może być to np. osCommerce.
CMS-y są w sieci coraz popularniejsze. Zapewniają stabilne działanie, wszechstronne wykorzystanie, możliwość dopasowania sklepu do charakterystyki branży i pełną współpracę z nowoczesnymi systemami płatności. Do ciekawych CMS-ów zaliczymy właśnie osCommerce. Co warto o nim wiedzieć?
osCommerce to platforma do sprzedaży internetowej, która powstała w 2014 roku i jest udostępniona użytkownikom na licencji publicznej GNU – za darmo i do powszechnego wykorzystania. Platforma ma szerokie możliwości, które ułatwiają prowadzenie sklepu internetowego.
Wśród walorów użytkowych osCommerce możemy wymienić m.in.:
Panel administracyjny osCommerce pozwala na wygodne dodawanie towarów, obsługę płatności, konfigurację kwestii sprzedaży itd. Z pewnością osCommerce sprawdzi się w prowadzeniu niewielkich sklepów internetowych i większych form sprzedaży.
Zdj 2. Panel administracyjny osCommerce
Źródło: https://servizza.com/kb/pl/softaculous/e-commerce/osCommerce.png
Pozycjonowanie osCommerce odbywa się w sposób znany w innych platformach e-commerce. Przede wszystkim należy skonfigurować platformę zgodnie z obowiązującymi zasadami UX. System musi działać stabilnie, wszystkie podstrony muszą funkcjonować, a każdy element sklepu powinien ładować się szybko i sprawnie. osCommerce ułatwia dopasowanie sklepów do różnych urządzeń, więc spełnienie kryterium responsywności również nie powinno być bardzo trudne.
Istotny element to również prosprzedażowe teksty ze słowami kluczowymi. Pamiętaj, żeby określić dokładnie grupę docelową sklepu i geograficzny obszar działania. Np. jeżeli działasz w branży części samochodowych i chcesz oferować swoje produkty głównie dla osób zajmujących się tuningiem, dobierz frazy pod tę tematykę (np. sklep internetowy części tuning). Teksty muszą być dla użytkowników wartość dodaną (dokładnie opisywać zastosowanie produktu, jego parametry itd.). Zdjęcia powinny pokazywać realny obraz produktu.
Na koniec pamiętaj, że wpływ na pozycjonowanie może mieć wybrany przez Ciebie serwer. Hosting musi obsługiwać wersję php większą lub równą 4.3.0 i moduł mod_rewrite. To umożliwi zainstalowanie i prawidłowe skonfigurowanie osCommerce. Bez problemu na takim serwerze zainstalujesz też dodatkowe wtyczki, które pozwolą na wypracowanie odpowiedniej pozycji w Google.
W przypadku domeny, nazwa adresu URL głównej strony nie ma aż tak wielkiego wpływu na pozycję w wyszukiwarce, natomiast wpływa na odbiór użytkowników i pomaga w zapamiętaniu nazwy strony przez odwiedzających. Stawiaj na proste rozwiązania, bez polskich znaków, z krótkimi, wpadającymi w ucho hasłami. Domeną może być np. nazwa marki, jeżeli ta nie jest skomplikowana. Końcówka domeny może być natomiast powiązana z branżą, w której działasz (np. .moto) lub z krajem docelowej sprzedaży produktów (np. .pl).
Jeżeli wiesz już jaki sklep internetowy otworzyć, możesz pokusić się o wybór platformy osCommerce i zacząć sprzedawać! To platforma o sporych możliwościach, które otwierają nowe horyzonty sprzedażowe.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.