AI w tekstach sprzedażowych to gwóźdź do trumny – poznaj badania!
2 min
2 min
Na skróty
Badania WSU wskazują, że wzmianki o sztucznej inteligencji (AI) w tekstach sprzedażowych mogą negatywnie wpływać na zaufanie konsumentów oraz ich chęć do zakupu. Sprawdź tego newsa i poznaj szczegóły!
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/couple-accepting-keys-their-new-house_23-2148346270.jpg?t=st=1722945328~exp=1722948928~hmac=45a334211053e29c10851dfd20cb2982992f9ab153f892f3d3f2ade9d9f37863&w=900
Najnowsze badania przeprowadzone przez Washington State University (WSU), opublikowane w Journal of Hospitality Marketing & Management, pokazują, że wyraźne wspominanie o AI w opisach produktów obniża zaufanie emocjonalne konsumentów, prowadząc do spadku intencji zakupowych.
Badanie obejmowało ponad 1000 dorosłych Amerykanów, którzy mieli do oceny identyczne opisy produktów, różniące się jedynie obecnością terminu “sztuczna inteligencja”.
Zdj 1. Badania WSU.
Źródło: www.news.wsu.edu/press-release/2024/07/30/using-the-term-artificial-intelligence-in-product-descriptions-reduces-purchase-intentions/
Głównym autorem badania jest Mesut Cicek z WSU, który zauważył, że wspominanie o AI w opisach produktów zmniejsza zaufanie emocjonalne – wpływa to bezpośrednio na intencje zakupowe. Testy obejmowały różnorodne kategorie produktów, m.in.:
Wyniki były jednolite – produkty oznaczone AI radziły sobie gorzej.
Awersja do AI szczególnie nasila się w przypadku tzw. produktów wysokiego ryzyka, czyli takich, które w razie awarii mogą mieć poważne konsekwencje finansowe lub zdrowotne.
Konsumenci naturalnie odczuwają większy niepokój i niepewność wobec takich towarów.
Cicek zauważył również, że badania przeprowadzone w ośmiu różnych kategoriach produktów i usług pokazały, iż wspomnienia o AI przynosiły niekorzystne efekty w każdej z tych kategorii.
buduj zaufanie emocjonalne – zaufanie jest kluczowym elementem w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.