Jak zwiększyć ruch na stronie – podpowiadamy
3 min
3 min
Na skróty
Według Statista liczba stron WWW na świecie wynosi ok. 1,88 mld zł. Jeśli prowadzisz witrynę i chcesz zdobywać za jej pośrednictwem klientów, musisz pokonać wielu konkurentów. W sieci masz możliwość wykorzystania różnych sposobów na dotarcie do nich. Sprawdź, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej. Jakie działania mogą przynieść najlepszy efekt?
Jeśli prowadzisz biznes online, powinno Cię interesować nie tylko to, jak osiągnąć większą liczbę odwiedzin, ale przede wszystkim, ile wynosi współczynnik konwersji. Docelowo chodzi o to, aby jak najwięcej internautów kupiło produkt, zamówiło usługę lub wysłało zapytanie. W sieci znajdziesz różne analizy dotyczącej tej kwestii. Sprawdź poniższą grafikę:
Źródło: https://firstpagesage.com/reports/digital-marketing-conversion-rate/
Jak widzisz, w przypadku B2B najlepsze wyniki osiągnęły: SEO, e-mail marketing i webinary. Natomiast w B2C – e-mail marketing oraz ruch organiczny i płatny z social media i SEO. Oczywiście, w zależności od branży, te rezultaty mogą być inne. Pokażę Ci kilka rodzajów działań marketingowych, które przynoszą efekt w większości branż.
Wyszukiwarka Google ma ponad 95% udziału w polskim rynku – korzysta z niej zdecydowana większość internautów w Polsce. Według BrightEdge 68% doświadczeń online zaczyna się właśnie od niej. Pozycjonowanie polega na zdobyciu jak najwyższych pozycji na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes. Kampania może obejmować nawet setki czy tysiące słów kluczowych. Z tego samego raportu BrightEdge wynika, że SEO generuje ponad 1000% więcej ruchu niż organiczne media społecznościowe. Efekt pozycjonowania nie jest widoczny natychmiast – narasta wraz z trwaniem kampanii. Dla witryn z wielu branż to kluczowe źródło ruchu.
Źródło: https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland
Kolejnym sposobem na to, jak zwiększyć ruch na stronie WWW jest skorzystanie z reklamy w wynikach wyszukiwania Google i na stronach należący do Google Adsense. Płacisz za kliknięcia lub połączenia telefoniczne. Jak podaje Demandsage, 79% marketerów twierdzi, że reklamy PPC mają kluczowe znaczenie dla sukcesu ich firmy. To bardzo dobre uzupełnienie dla kampanii SEO, gdyż możesz pozyskiwać ruch z wyników wyszukiwania już w dniu rozpoczęcia działań, a z czasem nadejdzie większy ruch z rezultatów organicznych.
Jak wynika z raportu Dataportal, z social media korzysta blisko 28 mln Polaków. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn i inne serwisy, umożliwiają Ci dotarcie do różnych grup docelowych. Możliwe, że w przypadku Twojej działalności każda z tych witryn będzie skuteczna, a w innych – tylko wybrane. Serwisy społecznościowe dają Ci wiele możliwości. Przykładowo, na Facebooku możesz promować stronę poprzez fanpage, na grupach tematycznych czy w ramach kampanii płatnych. W przypadku poszczególnych serwisów społecznościowych te opcje są inne.
Ten jeden z najstarszych sposobów dotarcia do odbiorców w sieci wciąż ma się bardzo dobrze. Według HubSpot jest wykorzystywany przez około 31% marketerów. Masz różne możliwości. Znakomicie sprawdza się rozsyłanie newslettera, ale wcześniej musisz zebrać bazę odbiorców, którzy chcą otrzymywać takie wiadomości. Dzięki temu możesz ich powiadamiać o aktualizacjach, nowych promocjach i ogólnie – zachęcać do ponownych odwiedzin. Oczywiście, możesz również odpłatnie reklamować ofertę użytkownikom innych serwisów. Upewnij się jednak, czy na pewno wyrazili zgodę na otrzymywanie e-maili reklamowych. Poza tym wysyłaj takie wiadomości wyłącznie do odbiorców, których może zainteresować Twoja oferta.
To doskonały sposób, aby zwiększyć ruch na stronie, płacąc jedynie za leady lub od uzyskanej sprzedaży. Ten model – z punktu widzenia właściciela sklepu WWW – jest idealny. Poniesiesz koszt tylko wtedy, gdy osiągniesz przychód z pozyskanych odwiedzin. Właściciel witryny zgłasza się do programu afiliacyjnego, wstawia reklamy na swoją stronę, a system monitoruje, jakie są tego efekty.
Z Rakuten’s Forrester Report wynika, że 80% ankietowanych przeznacza 10% swojego ogólnego budżetu marketingowego wyłącznie na marketing afiliacyjny.
Źródło: https://luisazhou.com/blog/affiliate-marketing-statistics/#
To popularne rodzaje działań marketingowych online i sposoby na to, jak zwiększyć ruch na blogu, stronie firmowej czy sklepie WWW. Oczywiście testuj również inne – kampanię warto planować, biorąc pod uwagę branżę.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.