Na skróty
CRM to oprogramowanie, które ułatwia skuteczne zarządzenie firmą. Dzięki tego rodzaju systemom, kontakt z klientem, obsługa jego zamówienia, pomoc lub załatwienie innych spraw jest dużo prostsze i nie wymaga np. osobnego kontaktu z wieloma działami, przez różne aplikacje. Jednym z przykładów popularniejszych systemów CRM jest Pipedrive. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?
Zdj 1. Pipedrive to niezwykle rozbudowany system CRM. Co warto o nim wiedzieć?
Źródło: Pipedrive.com
Pipedrive to jeden z najpopularniejszych CRM na świecie, z którego korzysta już ponad 100 tys. przedsiębiorstw z 180 krajów świata. System ten oparty jest na pracy „w chmurze” dzięki czemu nie trzeba instalować go osobno na każdym komputerze.
W 2010 roku kilku estońskich handlowców wymyśliło założenia platformy, która miała być alternatywą dla rozbudowanych i często skomplikowanych systemów CRM. W założeniu chcieli zrobić funkcjonalne, przejrzyste, proste w obsłudze i przystępne oprogramowanie, które oparte jest na konkretnych funkcjach, a nie dodatkowych, mało przydatnych w pracy gadżetach.
Tak powstał Piperdrive, czyli system CRM dla sprzedawców, który nie wymaga zaawansowanych szkoleń dotyczących wdrażania narzędzia i nauki jego funkcji. Aplikacja ta ma z założenia wspomagać proces sprzedaży B2B (business to business), ale umożliwia także wspieranie sprzedaży B2C (business to client).
Działanie Piperdrive polega na przygotowaniu własnego systemu sprzedażowego lub wyborze jednej z zawartych w systemie koncepcji. Oferty można zaimplementować z zewnętrznego oprogramowania lub pliku z arkuszem kalkulacyjnym.
System obserwuje sprzedaż produktów i usług. Można np. ustawić alert sprzedażowy lub związany z kontrolą stanu asortymentu. Oprogramowanie pozwala na błyskawiczną obserwację procesu handlowego, od zamówienia, przez czas wykonania zamówienia, po zakończenie transakcji.
Piperdrive to system CRM dedykowany handlowcom, marketingowcom, managerom, a także pozostałym osobom, które mają za zadanie obsługę klienta i analizowanie procesu sprzedażowego.
Do tego system ma opcję Project do kreowania projektów dla pracowników i przydzielania im określonych zadań oraz LeadBooster z formularzami, chatami, wzorami wiadomości czy chatbotami. Do tego dochodzi wiele innych modułów jak Marketplace, który jest kompatybilny m.in. z MS Teams i Trello.
W jakich branżach znajdzie zastosowanie Pipedrive? Może to być praktycznie każda branża oparta na systemie sprzedaży bezpośredniej. Na tym systemie CRM swoją działalność opierają m.in. przedsiębiorstwa działające w sprzedaży elektroniki, mebli, ubrań i tekstyliów, firmy telekomunikacyjne i usługowe. Wszechstronność należy zresztą do jednej z zalet tego narzędzia.
Zdj 2. Rozbudowany system gromadzenia danych Pipedrive
Źródło: pipedrive.com
Jakie są jeszcze zalety CRM Pipedrive? Oprogramowanie jest bardzo proste w obsłudze. Korzysta się z niego, wybierając jeden z wielu dostępnych modułów o wskazanej funkcjonalności. System jest przyjazny dla freelancerów, wszechstronny, nadaje się do obsługi małych firm i nie kosztuje dużo dla mniejszych odbiorców.
Jeżeli chodzi o wady tego CRM to koszt dla dużych przedsiębiorstw jest niewspółmierny do możliwości, nie ma zaawansowanych funkcji przydatnych przy obsłudze dużych marek, narzędzia dodatkowe są ograniczone, a korzystanie z wielu dodatków wymaga wniesienia kolejnych opłat.
Mimo to, na pewno Pipedrive jest wart polecenia, szczególnie dla mniejszych firm. Koszt najmniejszego planu wynosi 14,99 USD miesięcznie. Cena ta wzrasta do 99 USD, jeżeli wymagana jest pełna funkcjonalność i licencja na większą liczbę komputerów.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.