Narzędzia AI już teraz usprawniają pracę agencji marketingowych na wielu poziomach, od analizy danych behawioralnych po pomoc w tworzeniu content planów czy projektowaniu kampanii. Ale chyba żadne z nich nie jest tak sprofilowane pod marketerów jak Adaily. I to jest największa siła tej platformy, o której powiemy w dzisiejszym wpisie.
Adaily – marketing na nowo… z pomocą AI
Kto pracuje nad kampaniami marketingowymi, ten wie, jak trudno czasem jest znaleźć ten jeden, idealny pomysł, który pchnie projekt do przodu. Tak, tysiące inspiracji z kampanii większych (i mniejszych) marek są w internecie na wyciągnięcie ręki… ale żeby je zresearchować, przeanalizować i wyciągnąć z nich coś dla swojego projektu musisz najpierw wiedzieć, czego w zasadzie szukasz.
Adaily to innowacyjna platforma oparta na sztucznej inteligencji, która wszystko to robi za Ciebie, w mgnieniu oka. Projekt Piotra Bombola – eksperta w dziedzinie digital marketingu i doświadczonego stratega – zbiera w jednym miejscu ponad 25 tysięcy (!) najciekawszych, najczęściej nagradzanych reklam i kampanii marketingowych z ostatnich kilkunastu lat i dodaje do tego zaawansowany model językowy, który w kilka chwil jest w stanie:
- znaleźć dziesiątki przykładów kampanii, które mogą być istotne dla Twojego projektu (bo, na przykład, też promują usługi finansowe albo są targetowane pod generację Z) i zebrać najważniejsze informacje na ich temat;
- dostarczyć gotowe insighty z konkretnych projektów, razem z konkretnymi liczbami;
- zebrać w jednym miejscu najlepsze praktyki ze zrealizowanych kampanii.
Zdj 1. Praktycznie pod każdym zapytaniem Adaily zaproponuje Ci przynajmniej kilkanaście adekwatnych kampanii/reklam, razem z ich analizą, źródłami oraz, oczywiście, materiałami multimedialnymi.
Źródło: adaily.co
Oprócz tego Adaily dysponuje również pokaźną bazą raportów marketingowych; wystarczy zadać pytanie, a wbudowany w platformę model przeszuka je w poszukiwaniu odpowiedzi (razem z twardymi danymi).
Krótko mówiąc – Adaily wydaje się być niemal kompletną platformą do analizy rynku. Niemal, bo projekt wciąż jest bardzo młody i cały czas się rozwija. Zgodnie z zapowiedziami twórców do funkcji platformy ma niedługo dołączyć m.in. możliwość wprowadzania własnych danych marketingowych i wykorzystywania ich w rozmowach z chatem, co na pewno pomogłoby generować jeszcze celniejsze i bardziej adekwatne do potrzeb marki insighty.
I jeszcze jedna ciekawostka. Platforma działa na nieco innej zasadzie niż „wielozadaniowe” chatboty. Mianowicie, posługuje się wyłącznie danymi z kampanii, raportów oraz badań marketingowych ze swojej bazy… co pozwala ograniczyć do minimum typowe dla GPT i podobnych modeli halucynacje.
Dla kogo jest Adaily?
Jeśli tylko pracujesz w marketingu – Adaily prawdopodobnie Ci się przyda. Nie tylko wtedy, gdy zabraknie Ci pomysłów podczas pracy nad kolejnymi koncepcjami, ale też przy analizie konkurencji oraz bardziej ogólnych trendów rynkowych. Więc jest to platforma i dla marketerów z działu kreacji, i dla analityków, choć póki co oferuje więcej opcji tym pierwszym.
Przy okazji, to może też być całkiem ciekawe narzędzie dla twórców contentu. Reklamy potrafią być przecież źródłem inspiracji, a Adaily dostarczy Ci ich nawet więcej, niż potrzebujesz.
Jak zacząć korzystać z Adaily?
O możliwościach platformy możesz łatwo się przekonać sam. Adaily co prawda nie jest darmowe… ale oferuje za to bardzo ciekawą propozycję dla osób, które chciałby jedynie ją przetestować. Obok zwykłych planów subskrypcji: miesięcznego, w cenie 20$ oraz rocznego, za 179$, możesz wykupić dostęp… na 24 godziny: bez autoodnawiania i bez dalszych zobowiązań. Kosztuje to jedynie 5$, a w zamian możesz skorzystać ze funkcji platformy. Idealna opcja, jeśli zastanawiasz się nad sensem takiego narzędzia… lub jeśli potrzebujesz wsparcia w researchu „na wczoraj”.
A o innych narzędziach dla marketerów i specjalistów SEO przeczytasz w kolejnych tekstach na naszym blogu. Zachęcamy do lektury!