Ile kosztuje SEO? Czyli kiedy warto zainwestować?
4 min
4 min
SEO to wszystkie działania dążące do optymalizacji witryny w taki sposób, aby była bardziej widoczna dla robotów indeksujących wyszukiwarki. Czy inwestycja w profesjonalne pozycjonowanie przyniesie wymierne korzyści dla Twojego biznesu? Jak rozpoznać, kiedy taka usługa jest potrzebna i ile powinna kosztować? Przeczytaj ten tekst i dowiedz się kiedy jest najlepszy moment na inwestycję w pozycjonowanie i co powinno wchodzić w skład tego typu działań.
Budowanie przyjaznego dla użytkowników serwisu, który ładuje się szybko, a zawarte na nim treści są merytoryczne i odpowiadają na potrzeby odwiedzających je osób to podstawa nowoczesnego e-commerce. Jeśli zależy Ci na zyskach ze swojego biznesu internetowego, bez względu na to czy test to blog, sklep, czy porównywarka cenowa, to powinieneś rozważyć współpracę z profesjonalną agencją, która zadba nie tylko o widoczność, ale także o ruch na stronie oraz konwersję.
Większość użytkowników internetu korzysta z wyszukiwarki Google, aby znaleźć w sieci dokładnie tego, co potrzebuje. Twoja witryna musi więc odpowiadać na potrzeby ustalonej przez Ciebie grupy docelowej, ale powinna być także widoczna. Dlatego tak ważne jest odpowiednie dobranie fraz kluczowych, optymalizacja witryny, UX – to tylko niektóre elementy wpływające na widoczność, popularność i konwersję witryny internetowej.
Działań, które przekładają się na zwiększenie ruchu organicznego jest wiele. Nie sposób pozycjonować skutecznie strony samodzielnie (chyba, że jesteś ekspertem). Pozyskiwanie jak największej ilość wejść na stronę bezpośrednio z wyszukiwarki wpływa pozytywnie na wzrost zainteresowanie marką i jej rozpoznawalność, ale także umożliwia pozyskanie użytkowników bez konieczności płacenia za każde wejście na stronę tak, jak to ma miejsce w przypadku drogich kampanii promocyjnych.
Ponieważ SEO przekłada się bezpośrednio na ruch organiczny, inwestycja w pozycjonowanie jest jednym z pierwszych działań, jakie podejmują firmy chcące zwiększyć swoją widoczność w internecie. Dlaczego warto inwestować w SEO zamiast skupić się jedynie na płatnych kanałach dotarcia? Promowanie witryny w Google np. poprzez Google Ads będzie przynosić korzyści, jednak nie zwiększy podstawowej wartości strony. Po zakończonym okresie promocji Twoja witryna przestanie być widoczna. Działania SEO pozwalają budować solidną podstawę, którą można później wzmocnić dodatkowymi, płatnymi działaniami. Jeśli uda Ci się wypracować wysoką pozycję strony po przez optymalizację, to nie tylko nie poniesiesz kosztów za każde kliknięcie (jak to ma miejsce przy kampaniach reklamowych), ale wzmacniasz też wartość swojej strony.
Inwestycja w SEO na początkowym etapie tworzenia serwisu internetowego będzie procentować w kolejnych latach działania. Dlatego im szybciej się na to zdecydujesz, tym lepiej. Nawet jeśli nie masz dużego budżetu, to możesz już działać w SEO. Choćby przez samo pozycjonowanie lokalne. Z czasem i wraz z rozwojem Twojej marki, możesz rozbudowywać działania i przeznaczać na SEO więcej pieniędzy. Dobrze przygotowana pod SEO strona będzie wymagała jedynie kosmetycznych zmian, dodawania kolejnych treści np. opisów produktów, artykułów, postów blogowych, a także optymalizacji pod zmiany algorytmów. Z każdym kolejnym miesiącem jej wartość w indeksie wyszukiwarki będzie rosła, a Ty nie będziesz musiał inwestować w płatne pozycjonowanie strony czy produktów w wynikach Google dużych pieniędzy. Reklamy staną się dla Ciebie jedynie dodatkiem, a nie obowiązkowym działaniem generującym cały ruch na stronie. Jeśli dopiero chcesz założyć swoją stronę, albo jeszcze nie wrzuciłeś do sieci jej projektu, to najpierw zajmij się SEO. O wiele tańsze jest indeksowanie dopracowanej witryny, niż poprawianie błędów optymalizacyjnych i czekanie na efekty dopracowywania konkretnych jej elementów.
Jeśli prowadzisz już witrynę i zamierzasz zadbać o jej pozycjonowanie, to musisz uświadomić sobie to, że SEO nie jest tanie, jednak przychody, jakie generuje dobre pozycjonowanie pokażą Ci, że jest to dobra inwestycja. Koszty optymalizacji mogą być bardzo zróżnicowane. Wszystko zależy od strony, treści jakie zawiera, a także ewentualnych błędów, które trzeba będzie naprawić, żeby zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce. Można podjąć się optymalizacji samodzielnie, np. korzystając z darmowych wtyczek do stron opartych na WordPressie lub wykorzystując porady, kursy i filmiki dostępne w internecie. Trzeba jednak pamiętać, że działania SEO to dużo więcej niż tekst na stronę napisany zgodnie z zasadami. Wiele wpływających na pozycjonowanie elementów nie jest tak łatwo widoczna dla niewprawnego obserwatora. Zainwestowanie w profesjonalną obsługę SEO pozwala pozbyć się tych błędów. Wsparcie agencji zapewnia Tobie również stały nadzór nad stroną oraz szybkie wychwytywanie pojawiających się problemów spowodowanych np. dodaniem treści na stronie, aktualizacją serwisu lub zmianą algorytmu pozycjonującego Google. W koszt SEO bardzo często wliczane jest także tworzenie tekstów przez copywritera, który szybko i profesjonalnie przygotuje wpis na firmowego bloga. Dodatkowe treści wzmocnią zasoby Twojej strony, budując dodatkową wartość dla odwiedzających ją potencjalnych klientów. Jeśli szukasz najlepszej agencji SEO, to skorzystaj z naszej pomocy! Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o szczegółach!
Kompleksowa wycena działań SEO jest możliwa po skorzystanie z audytu strony internetowej. Dzięki niemu nie tylko dowiesz się, ile będzie kosztować optymalizacja witryny i treści, ale także co należy zrobić, żeby uplasować się w wyszukiwarce wyżej niż konkurencja. Dowiesz się więcej na temat tego, ile musisz zainwestować w jakie działania on-site SEO oraz oss-site SEO. Dopiero po dokładnym sprawdzeniu witryny, eksperci od pozycjonowania będą w stanie powiedzieć jaki budżet musisz zaplanować. Niezależnie od tego czy koszty SEO wyniosą w Twoim przypadku kilkaset czy kilka tysięcy złoty, warto abyś pamiętał, że optymalizacja wpływa na ruch organiczny, który jest najważniejszym kanałem dotarcia do nowych użytkowników. Każda złotówka włożona w działania SEO będzie zwracać się w postaci zwiększonego ruchu na stronę i mniejszego zapotrzebowania na działania reklamowe w wyszukiwarce.